Forumindex › Forums › Overige › Race, rally en sprint › Regelgeving / keuringen DHRA
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 januari 2010 om 23:40 #17477728
tenzij je een auto uit eind 2000 hebt dan is de swap herkeuren iets duurder dan 5 tientjes dan word het eerder 800 euro
daar koop ik liever een setje zuigers voor2 februari 2010 om 17:05 #17477729Originally posted by david verburg
tenzij je een auto uit eind 2000 hebt dan is de swap herkeuren iets duurder dan 5 tientjes dan word het eerder 800 euro
daar koop ik liever een setje zuigers voordiegene die daar tegenaan lopen kunnen zich bij gerard roelofsen of mij melden..
Is idd iets waar nog iets aangepast dient te worden in de regelementen….20 februari 2010 om 12:17 #17477730ff een erg lullige vraag. Ik heb net dat regelement door zitte nemen en daar wordt aangegeven dat de ruit onbeschadigd moet zijn. Bij mij zit er een scheurtje (zonder vertakkingen) helemaal rechts in de hoek van beneden naar boven van ongeveer 15cm. Is dit een afkeur???
AKP en RDW vonden het beiden gewoon goed maar wil wel ff zekerheid hebben.
Tevens hoop ik dat er naar eerlijkheid gekeurd wordt want zoals corsa16v al zei wordt er veel door de ogen gezien wat bij andere afgekeurd wordt.
Wie is de hoofd keurmeester??? Waaraan te herkennen of hoe te bereiken op het evenement??
22 februari 2010 om 19:19 #17477731ff een erg lullige vraag. Ik heb net dat regelement door zitte nemen en daar wordt aangegeven dat de ruit onbeschadigd moet zijn. Bij mij zit er een scheurtje (zonder vertakkingen) helemaal rechts in de hoek van beneden naar boven van ongeveer 15cm. Is dit een afkeur???
-X Dit is correct .dus waarschijnlijk kan je niet rijden. Maar vind je het zelf ook niet verstandiger als je gewoon een ruit er inplaatst die heel is. je gaat toch racen??
AKP en RDW vonden het beiden gewoon goed maar wil wel ff zekerheid hebben.
Tevens hoop ik dat er naar eerlijkheid gekeurd wordt want zoals corsa16v al zei wordt er veel door de ogen gezien wat bij andere afgekeurd wordt.
-X er word altijd naar eer en geweten gekeurd, echter hebben we te maken met mensen. Met alle keurmeesters overleg gehad en iedereen weet de regels. mocht je met een punt niet mee eens zijn meld je bij de hoofdkeurmeester. Mocht je tijdens het rijden een voertuig zien die niet aan de regels voldoet meld dit direct bij een keurmeester. Dit betekend dat bij afkeur de deelnemer word gediskwalificeerd. In het verleden gebeurde het wel eens dat men na de keuring de auto ging ombouwen. Hier word nu strenger opgelet en bij constatering betekend dit direct diskwalifictie. ( dus ook je banden!!)
Wie is de hoofd keurmeester??? Waaraan te herkennen of hoe te bereiken op het evenement??
-X hij is bijna 2 meter , donker haar en heet Gerard. :agent
22 februari 2010 om 20:00 #17477732en kun je hem niet meteen vinden of herkennen, spreek mij dan ff aan.
Dan trap ik gerard wel ff voor zijn kont :)23 februari 2010 om 13:34 #17477733origineel gepost door Dhra keurmeester
-X hij is bijna 2 meter , donker haar en heet Gerard. :agentTnx voor de reactie:thumbup
9 maart 2010 om 22:00 #17477734Ik snap alleen niet dat een ruit met een scheur enkelvoudig en APK goed afgekeurd word, het is niet voor niets veiligheidsglas. Ik zie het risico niet als zelfs de APK,rdw en politie het toelaat. Ik praat hier niet over een ernstig
beschadigde ruit.En auto’s van latere bouwjaar met een motorswap moet gewoon in een aparte klasse zoals de rest anders word het wel heel krom.
11 maart 2010 om 11:08 #17477735Originally posted by Corsa16V
Ik snap alleen niet dat een ruit met een scheur enkelvoudig en APK goed afgekeurd word, het is niet voor niets veiligheidsglas. Ik zie het risico niet als zelfs de APK,rdw en politie het toelaat. Ik praat hier niet over een ernstig
beschadigde ruit.En auto’s van latere bouwjaar met een motorswap moet gewoon in een aparte klasse zoals de rest anders word het wel heel krom.
wat apk goedkeur betekent hoeft nog niet goedkeur te betekenen als je gaat racen. Daar zit het grote verschil.
1 van de regels is dat de auto moet zijn voorzien van apk (voor de meeste klasses) en daarboven op gelden onze regels die afgeleid zijn uit de sportscompact van de NHRA.
Hier staat dus ook in dat de voorruit onbeschadigd moet zijn.
1 uitzondering hierop is een zogenoemd ‘koeien oog’.De rest is voor ons afkeur.
Het verhaal motorswaps is veel complexer dan de meeste door hebben. Juridisch zitten wij ook nog met diverse regels.
11 maart 2010 om 12:27 #17477736Oke duidelijk, regels zijn regels.:thumbup
14 maart 2010 om 17:23 #17477737Zo helaas vandaag weinig opels gezien.
Maar de mensen die er waren hadden wel snel door dat we nu ook echt mensen afkeuren.Ik heb nog nooit zoveel auto’s zonder sticker de keuring zien verlaten.
Mensen lees aub de regels heel goed door..
Niet dat ik of een van de collega keurmeesters je direct weer naar huis kan sturen..Moet wel zeggen dat er ook een aantal serieuse mensen waren die het echt goed voor elkaar hadden…
Petje af voor die personen14 maart 2010 om 17:32 #17477738Wat zijn de punten die afkeur waren bij de anderen dan?
kunnen ook gemakkelijke/lullige dingetjes zijn waar je gemakkelijk overheen kijkt natuurlijk als je een auto bouwt!
zonder dat je er dan erg in hebt14 maart 2010 om 17:36 #17477739Originally posted by sw16v
Wat zijn de punten die afkeur waren bij de anderen dan?kunnen ook gemakkelijke/lullige dingetjes zijn waar je gemakkelijk overheen kijkt natuurlijk als je een auto bouwt!
zonder dat je er dan erg in hebtscheuren in voorruiten, geen catch tank, screamer pipes, geen fatsoenlijke lange broek (nee je cavello of ausi ken je thuis laten). Banden was ook een leuk punt en lekkages..
Mensen zorg voor een lek vrije auto..
wat lag die baan er weer eens onder.. :thumbdown14 maart 2010 om 17:39 #17477740ik zie enkel t probleem niet van een screamer pipe… wat is daar zo erg aan?
14 maart 2010 om 17:43 #17477741Originally posted by mayhem
ik zie enkel t probleem niet van een screamer pipe… wat is daar zo erg aan?brandgevaar!!!! Rotzooi op de baan..
Is ook apk afkeur.. er wordt niet op gelet door de helft van de apk keurmeesters maar mag absoluut niet.DIng hoort in de uitlaat in de a tm d SL
en bij de se en sm mag die door de motorkap of bumper mits je brandwerende kleding hebt..
14 maart 2010 om 19:47 #17477742of zelf 1 die niet eens de moeite had genomen om uberhaubt een screamerpipe te monteren aan de wastegate.:swear
maar idd die baan , wat lag die onder de olie. schrok er van.
ook veel helmen tegengekomen die er echt niet mooi en netjes uitzagen met vizieren waar je echt niks meer door kon zien.
maar ook echt echte super strakke en nette rides.
En rijders die niet moeilijk doen als we hem melden dat hij niet in een nylon broek mag rijden ondankts dat hij uit frankrijk komt. Stond binnen 10 minuten wel in een spijkerbroek. :thumbup.Verder een prima dag gehad. Gelukkig ook lekker droog.
tot drachten allen.
PS als je iets niet helemaal zeker weet of een probleem hebt , Mail gewoon je vraag naar info@dhra.nl dan kunnen wij je ook helpen met je evt problemen.
14 maart 2010 om 20:59 #17477743ja die spijkerbroek actie was leuk. Gast sprak geen nl, geen engels alleen frans. Na een 5 minuten had ie echt door wat ik bedoelde en na 10 minuten een echte jeans aan.
Die open liggende wastegate stond ook nog gericht op zijn koelslang.. En dan ook nog zeggen, euhm geen idee is toch goed..
16 maart 2010 om 11:53 #17477744Waarom is een screamer pipe afkeur bij de APK?
16 maart 2010 om 17:55 #17477745omdat er voor de apk sinds kort de gehele lengte van de uitlaat aanwezig moet zijn, dus de uitlaatopening moet buiten de auto/cq achter het rijderscompartiment uit komen.
16 maart 2010 om 19:02 #17477746Originally posted by folkyc20xe
omdat er voor de apk sinds kort de gehele lengte van de uitlaat aanwezig moet zijn, dus de uitlaatopening moet buiten de auto/cq achter het rijderscompartiment uit komen.Dank mede keurmeester :thumbup
16 maart 2010 om 21:58 #17477747excuseer mijn lompheid, wat is een catch tank, screamer pipe?
16 maart 2010 om 22:14 #17477748Catchtank zit op/aan je carterontluchting.
Dit is om te voorkomen dat eventuele olie die door je carterventilatie opgehoest word op de baan komt.
En een screamerpipe zit aan je wastegate als uitlaat zeg maar,meestal word deze netjes bij de downpipe samengevoegd maar als deze in de openlucht word afgeblazen word het een screamerpipe genoemd.
Als je het een x gehoord hebt snap je het wel:D17 maart 2010 om 06:39 #17477749idd. wat een herrie schoppers zijn dat.. :afro
6 april 2010 om 09:12 #17477750Ik kan in het regelement niks vinden over hoodpins en andere bevestigingen. Van bv een achterklep of motorkap.
Of is dit conform de Nederlandse wet?7 april 2010 om 18:09 #17477751ja
7 april 2010 om 19:10 #17477752Dus die dingen afschermen, of van die earocatch dingen?
Mag je rijden met open helm? of een volledige met vizier?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.