Regelgeving / keuringen DHRA

Forumindex Forums Overige Race, rally en sprint Regelgeving / keuringen DHRA

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 89)
  • Auteur
    Berichten
  • #17477703
    sw16v
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 July 2004

      origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
      wat ik me af vraag,

      is er al meer duidelijkheid of het wel of niet toegestaan is in de street legal klasse met een geblazen moter NOS te gebruiken of dat toegestaan is of nie?

      Tuurlijk mag dat, in de SE klasse,

      in de ABCD/SL klasses is dit NIET toegestaan!

      regeltjes staan allemaal op de site beschreven!!!

      ABCD/SL

      http://www.dhra.nl/Reglementen/SLD_2010.pdf

      SE
      http://www.dhra.nl/Reglementen/SE_2010.pdf

      SM
      http://www.dhra.nl/Reglementen/SM_2010.pdf

      #17477704
      corsaboy
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        ja lezen is moeilijk..

        @dennie
        .. met een 16v begin maar eens in de csl….

        #17477705
        sebastiaankadettcabriogsi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 November 2005

          srry maar toch bedankt nu is het me duidelijk :):angel

          #17477706
          mayhem
            Lid sinds:
            13 June 2006

            heb ff de regels zojuist doorgenomen, maar hoe zit t nou exact met de accu?

            mijne (corsa A) staat in de reservewielbak, in een daarvoor bestemde vloeistofbak en vloeistof afvoer naar buiten.

            #17477707
            corsaboy
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              dat is goed..
              welke klasse wil je gaan rijden???
              in de a-d sl of se??

              In SE moet er nog een mastercut off bij

              #17477708
              mayhem
                Lid sinds:
                13 June 2006

                eerst maar een beginnen in CSL ;)

                de ontluchting moet nog ff met een slang naar buiten dan?

                zullen wel simpele vragen zijn, maar heen en weer naar drachten is een 500km… dus wil graag zeker van me zaakjes zijn :)

                #17477709
                corsaboy
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  in csl is wat je omschrijft een vloeistof dichte bak, met nette afvoer naar buiten voldoende..
                  Maak anders ff een foto en laat stuur me maar een mailtje..

                  is vaak beter te beoordelen…

                  #17477710
                  corsaboy
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    let wel, als we weten dat iemand wel de intentie heeft om alles volgens de regels te doen en 1 slangetje zit verkeerd valt er altijd over te praten…
                    We zijn geen NSB ‘ers…

                    #17477711
                    Fearless
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      9 January 2005

                      quote uit csl regelement:
                      Het interieur dient compleet te zijn, bij voorkeur met
                      origineel dashboard.

                      Wat wordt daar mee bedoelt? achterbank en alles is er uit….mag datniet?

                      #17477712
                      mayhem
                        Lid sinds:
                        13 June 2006

                        jawel. dat staat een stukje verderop. dat achterbank en achterpanelen eruit mogen.
                        deurpanelen voor niet, of iig moet daar een afdekking zitten.

                        #17477713
                        sw16v
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          1 July 2004

                          origineel gepost door corsaboy
                          let wel, als we weten dat iemand wel de intentie heeft om alles volgens de regels te doen en 1 slangetje zit verkeerd valt er altijd over te praten…
                          We zijn geen NSB ‘ers…

                          :P

                          Ga gewoon in de andere rij staan te keuren marcel! dat wist je he :jerry

                          Wanneer hoopt DHRA de data te hebben voor 2010?
                          krijg er steeds meer zin in! en dan moeten we de barre winter eerst nog krijgen!!

                          #17477714
                          corsaboy
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            cary doet zijn best om dit jaar nog de data te hebben.
                            Maar dat blijft gewoon lastig aangezien we moeten wachten op de agenda van de omringende landen.
                            Vergeet niet dat dhra ook op veel buitenlandse events aanwezig is voor de tijdswaarnemening.

                            En we zitten natuurlijk ook met explosion en de gemeente drachten.
                            Vrij veel partijen zijn er bij betrokken.

                            Betreffende intrieur..
                            Idd, onze voorkeur gaat uit naar een volledig intrieur aangezien de SL klasses nog steeds straat auto’s zijn.
                            in de SE en SM mag gewoon meer omdat dit de doorstroom klasses zijn (en natuurlijk ook een stuk harder gaat over het algemeen :))

                            #17477715
                            freek corsa
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              5 December 2004

                              Ik wil elke keer in drachten het weekend na explosion graag rijden :D beetje restant van de spray gebruiken ;)

                              Hopelijk kan ik in de komende barre winter, mijn project rijdend krijgen :D

                              #17477716
                              corsaboy
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                30 June 2004

                                restant van de spray is drama..
                                als je wat wilt moet je gewoon op de volle spray laag rijden..

                                met straat banden is het iig niet echt super op dat restant…
                                Met slicks gaat het nog aardig, mits je de goeie slicks hebt..

                                #17477717
                                sw16v
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  1 July 2004

                                  Idd kon dit jaar nou niet echt zeggen dat ik grip had op dr88 door de spray die er eventueel nog zou liggen.

                                  Maar we zullen de datums dan nog wel zien :D

                                  #17477718
                                  corsaboy
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    30 June 2004

                                    Originally posted by sylvester1
                                    Als je bij lexaan een sleutel erover heen haalt, krijg je degelijk wel een een kras.
                                    Het enige echte verschil is dat lexaan sterker is en lange bepaalde krachten volhoud.

                                    Daarom vraag ik me af waarom geen plexiglas.

                                    Hier willen we even op terug komen.
                                    Wel staat het vast dat plexiglas verboden is.

                                    Dit is bij de NHRA ook verboden dus bij ons ook.

                                    Nu spreek ik even voor mezelf en dus NIET als DHRA keurmeester:

                                    wat ik zo snel gevonden heb kun je over het dure en vaak iets dikkere lexaan gewoon een sleutel halen zonder te krassen….

                                    Maar er blijkt wel degelijk verschil in te zitten.

                                    Tevens is het zo dat je in de rally sport ook geen plexiglas ziet en alleen maar lexaan.

                                    #17477719
                                    sylvester1
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      8 May 2007

                                      corsaboy,

                                      dan horen we hier nog wel verder over.

                                      #17477720
                                      Corsa16V
                                        Lid sinds:
                                        26 January 2005

                                        Motor moet ook op kenteken staan, anders word je in een andere klasse ingedeeld? Maar niet om het een of ander, DHRA controleerd altijd zo goed op regels enz. Ik kan heel wat voorvallen van 2009 noemen waar ze door middel van vriendjespolitiek/mensen kennen toch hele grove fouten maken.
                                        Bijvoorbeeld, op zandvoort met 1 of ander aparte sportauto MET passagier sprinten,nota bene een KIND. Als ik dan uitstap om verhaal te halen word er geantwoord met ja maar hij rijd niet zo hard… Ik heb nog nooit zo’n slap excuus gehoord.
                                        In de Line-up staan en dan mensen die over het gras voor mogen, reden onduidelijk??
                                        Auto’s keuren, dan een evenement later komen en een auto afkeuren op iets wat bij de vorige keuring exact hetzelfde zat. Een auto keuren en als hij word goedgekeurd halverwege de sprint gaan ouwehoeren of je wielen wel of niet aanlopen.
                                        En dan wat me nog bijstaat over de keer op zandvoort dat het met bakken uit de hemel kwam en zeer onverantwoord was om te gaan rijden. Rijders gingen verhaal halen en wouden hun geld terug maar iedereen moest nog maar even wachten. De oplossing, rijden in de stromende regen, zonder boom, zonder start, zonder finish, zonder tijdwaarneming. En iemand die NAAST je auto gaat staan om te starten handjes omhoog en naar beneden. Ik weet wel een illegale manier hoe dat 10x beter gaat. Gelukkig is bitburg er ook nog…

                                        #17477721
                                        pastry
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          19 July 2004

                                          Gelukkig is bitburg er ook nog…

                                          :wors

                                          #17477722
                                          corsaboy
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            30 June 2004

                                            het kan best voorkomen dat een keurmeester iets over het hoofd ziet. Wij zijn ook maar mensen. Jij vind het raar als je auto wordt afgekeurd omdat deze niet volgens de regels is gebouwd.

                                            Mijn persoonlijke mening is dat je dan in de omgekeerde wereld zit. Je auto kan bij de apk boer door de ene keurmeester ook goedgekeurd worden omdat hij iets over het hoofd heeft gezien.. Maar als een tweede hem dan afkeurt dan is dat toch geen vriendjes politiek of andere zaken?

                                            de keurmeesters hebben inderdaad het recht om in de line up iemand alsnog af te keuren. Dit staat ook in het reglement vermeld. Dit heeft ook weer te maken dat iemand iets gemist kan hebben wat absoluut niet toegestaan is.

                                            Over de zaken als passasier etc, daar ga, wil en kan ik mij niet in mengen. Op drachten is het niet voorgevallen. Wat een mogelijkheid is dat het netjes is aangevraagd bij de dhra.

                                            Want zij werken altijd mee met van die wens stichtingen etc voor zieke kinderen.

                                            De gebruikte auto rijdt op dat moment dan ook een demo..

                                            Dat een auto niet zo snel zou rijden is geen excuus..
                                            Ik vraag me ook af wie je toen gesproken hebt.

                                            Voordringen wordt ook niet geoorloofd in de line up. Als rijders mensen voor laten gaan is dat aan de persoon zelf en kan de organiatie niets verweten worden.

                                            Wat een mogelijkheid zou kunnen zijn is dat de medewerker door de line up heen loopt en bepaalde klasses bij elkaar zet. Zodat het leuker is voor de rijders zelf.

                                            Dit wordt aankomend seizoen weer als voorheen op drachten.

                                            A-d sl in een eigen line up en se / sm in een line up.. En natuurlijk de bikes..

                                            Nog een kleine toevoeging op het keuren, zelfs als jij al gekeurd bent en 10 keer gereden hebt mag een keurmeester je auto uit de line up halen bij twijfel en de volledige keuring over doen…

                                            Hopelijk is het nu een beetje helder.

                                            ik ga niet wijzen naar organisatie’s want ik ken genoeg keuringen waar ik niet achter sta. Maar dat is weer mijn persoonlijke mening..

                                            #17477723
                                            Corsa16V
                                              Lid sinds:
                                              26 January 2005

                                              Duidelijk verhaal, om nog op dat motor op kentekenverhaal terug
                                              te komen. Ik vind dat je als organisatie jezelf een beetje in de vingers snijd als je dat soort regels gaat stellen. Wij betalen er ook voor net als het publiek die voor de show komt kijken. Ik vraag me dus ook af of de opkomst hierdoor minder word. Dat zullen we zien, er zijn genoeg
                                              met motor op kenteken. Ik vind het raar dat zo’n regel van kracht gaat en als je meer dan 40% vermogenstoename hebt ben je ook niet meer straatlegaal.

                                              Tot slot je kan wel met je motor die niet op kenteken staat in een andere klasse?

                                              #17477724
                                              Dhra keurmeester
                                                Lid sinds:
                                                16 December 2009

                                                origineel gepost door Corsa16V
                                                *1 Motor moet ook op kenteken staan, anders word je in een andere klasse ingedeeld? Maar niet om het een of ander, DHRA controleerd altijd zo goed op regels enz. Ik kan heel wat voorvallen van 2009 noemen waar ze door middel van vriendjespolitiek/mensen kennen toch hele grove fouten maken.

                                                *2 Bijvoorbeeld, op zandvoort met 1 of ander aparte sportauto MET passagier sprinten,nota bene een KIND. Als ik dan uitstap om verhaal te halen word er geantwoord met ja maar hij rijd niet zo hard… Ik heb nog nooit zo’n slap excuus gehoord.

                                                *3 In de Line-up staan en dan mensen die over het gras voor mogen, reden onduidelijk??

                                                *4 Auto’s keuren, dan een evenement later komen en een auto afkeuren op iets wat bij de vorige keuring exact hetzelfde zat. Een auto keuren en als hij word goedgekeurd halverwege de sprint gaan ouwehoeren of je wielen wel of niet aanlopen.

                                                *5 En dan wat me nog bijstaat over de keer op zandvoort dat het met bakken uit de hemel kwam en zeer onverantwoord was om te gaan rijden. Rijders gingen verhaal halen en wouden hun geld terug maar iedereen moest nog maar even wachten. De oplossing, rijden in de stromende regen, zonder boom, zonder start, zonder finish, zonder tijdwaarneming. En iemand die NAAST je auto gaat staan om te starten handjes omhoog en naar beneden. Ik weet wel een illegale manier hoe dat 10x beter gaat.

                                                * 6 Gelukkig is bitburg er ook nog…

                                                * 1 Grove fouten of aanwijzingen van vriendjes poliktiek altijd melden bij de hoofdkeurmeester. Zeg je daar niks over ben je zelf net zo schuldig.

                                                * 2 was dit op automaxx of speed en gein??, daar hebben wij dan niks over te zeggen. bij dit soort evenementen verhuren wij de tijdsapparatuur. als de organisatie dan zegt ik wil dat hij of zij rijdt met kind, fiet of hond. is dat een zaak van de organisatie al daar. niet de DHRA. De dhra is hier standaard ook op tegen dat dit gebeurt. OP drachten zie je dit ook niet gebeuren. dit is een evenement van ons zelf.

                                                * 3 hier zijn twee redene voor geweest. 1 is we hebben last van voordringers gehad. dit is ook besproken op de rijdersvergadering. hier hebbne we bijde schuld aan, wij moeten hier tegen optreden anar ook rijders onderling moeten hier elkaar op aanspreken. rede twee is zoals marcel gouma beschrijft. ivm line up verdeling. maar dan staat er altijd een dhra persoon bij te herkennen aan een dhra t-shirt. mocht je het niet vertrouwen ga dan naar het baan personeel en maak er melding van.

                                                * 4 misschien is deze persoon het vorige evenement wel gewaarschuwd en heeft hij er niks aan gedaan (als je een klein ding niet goed hebt zeggen wij niet direct keer maar weer om ). of de keurmeester heeft het niet gezien. let wel dit is en blijft mensen werk maar zorg dan dat je je auto ook volgens de regels bouwt anders moet je niet gaan piepen als je probeert de regels op te rekken in jou voordeel.
                                                als blijkt dat een wiel aanloopt hebben wij het recht deze auto uit de line up te halen en hem de mogelijkheid aan te bieden dit te herstellen. of mocht het te ernstig zijn of te laat op de avond deze persoon uit de race halen ( dit willen wij ten alle tijden verkomen) Auto’s gaan ook wel eens stuk tijdens de race en heeft de bestuurder het niet eens in de gaten, ook hij is een mens. Ook wil het voorkomen dat rijders na de keuring hun voertuigen gaan aanpassen zonder herkeuring. deze worden er dan uitgehaald.

                                                *5 Dit was op verzoek van de organisatie, vandaar dat wij de boom ook weghaalde en alle dhra herkenningen. rijders reden op eigen risico.

                                                * 6 is je goed recht, is er erg mooi en ga er zelf minimaal eens per jaar naar toe. maar ipv te zeuren hebben wij liever dat je de dhra helpt een beter en mooier evenement neer te zetten. iedere mening en hulp is welkom en word zeer gewaardeerd.

                                                Mvg

                                                Dhra Hoofdkeurmeester
                                                Gerard Roelofsen

                                                #17477725
                                                Dhra keurmeester
                                                  Lid sinds:
                                                  16 December 2009

                                                  origineel gepost door Corsa16V
                                                  Duidelijk verhaal, om nog op dat motor op kentekenverhaal terug
                                                  te komen. Ik vind dat je als organisatie jezelf een beetje in de vingers snijd als je dat soort regels gaat stellen. Wij betalen er ook voor net als het publiek die voor de show komt kijken. Ik vraag me dus ook af of de opkomst hierdoor minder word. Dat zullen we zien, er zijn genoeg
                                                  met motor op kenteken. Ik vind het raar dat zo’n regel van kracht gaat en als je meer dan 40% vermogenstoename hebt ben je ook niet meer straatlegaal.

                                                  Tot slot je kan wel met je motor die niet op kenteken staat in een andere klasse?

                                                  Deze regel is er uit het verleden en staat er al 6 jaar in de reglementen , apk en rdw zijn twee werelden en maken het voor niemand makkelijk hoe en wat het nu precies zit.

                                                  Straat legaal betekens volgens de rdw regels en die zeggen dat een motorswap moet worden herkeurd. wij hebben niet de tijd en de middelen om dit goed te kunnen beoordelen of motorsteunen , assen en bakken deugdelijk zijn gemodificeerd. laat staan hoeveel vermogen jij precies hebt. de rdw bekijkt dit wel en dit is voor ons een teken dat de auto goed is gebouwd.
                                                  voor de se en sm laten we dit vrijer omdat hier meer mensen heel seruieus met de auto’s bezig zijn, hier geven wij de rijders een stukje extra vertouwen omdat deze rijders ook vaken op onze evenementen komen. we wilden ook meer speel ruimte voor deze rijders. we gaan nog even kijken of we voor de sld klasses een voorkeuring ivm motorswap kunnen organiseren.

                                                  je auto laten herkeuren is en blijft de manier, je hebt geen gezeur met de rdw, apk, politie en de verzekering als er wat gebeurt. en dat voor maar een luttele 50 eurie.

                                                  Mvg
                                                  Dhra hoofdkeurmeester

                                                  #17477726
                                                  corsaboy
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    30 June 2004

                                                    Hier ben ik het mee eens..
                                                    Omkeuren is in mijn ogen geen issue meer.

                                                    Tevens hoef je niet om te keuren als je bracket wilt rijden en je de tijden kunt halen.
                                                    Dan kun je meedoen in de SE.. Doe ik ook.

                                                    dus voor elk wat wils.. :agent

                                                    #17477727
                                                    Corsa16V
                                                      Lid sinds:
                                                      26 January 2005

                                                      Zoals ik al zei dat is duidelijk, een swap is bij de APK geen probleem zolang het aantal cil niet veranderd. De rest ben ik op de hoogte.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 89)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.