Forumindex › Forums › Overige › Race, rally en sprint › Regelgeving / keuringen DHRA
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 november 2009 om 20:13 #17477703
origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
wat ik me af vraag,is er al meer duidelijkheid of het wel of niet toegestaan is in de street legal klasse met een geblazen moter NOS te gebruiken of dat toegestaan is of nie?
Tuurlijk mag dat, in de SE klasse,
in de ABCD/SL klasses is dit NIET toegestaan!
regeltjes staan allemaal op de site beschreven!!!
ABCD/SL
http://www.dhra.nl/Reglementen/SLD_2010.pdf
6 november 2009 om 22:00 #17477704ja lezen is moeilijk..
@dennie.. met een 16v begin maar eens in de csl….6 november 2009 om 22:58 #17477705srry maar toch bedankt nu is het me duidelijk :):angel
7 november 2009 om 17:35 #17477706heb ff de regels zojuist doorgenomen, maar hoe zit t nou exact met de accu?
mijne (corsa A) staat in de reservewielbak, in een daarvoor bestemde vloeistofbak en vloeistof afvoer naar buiten.
7 november 2009 om 21:00 #17477707dat is goed..
welke klasse wil je gaan rijden???
in de a-d sl of se??In SE moet er nog een mastercut off bij
8 november 2009 om 11:46 #17477708eerst maar een beginnen in CSL ;)
de ontluchting moet nog ff met een slang naar buiten dan?
zullen wel simpele vragen zijn, maar heen en weer naar drachten is een 500km… dus wil graag zeker van me zaakjes zijn :)
8 november 2009 om 17:03 #17477709in csl is wat je omschrijft een vloeistof dichte bak, met nette afvoer naar buiten voldoende..
Maak anders ff een foto en laat stuur me maar een mailtje..is vaak beter te beoordelen…
8 november 2009 om 17:04 #17477710let wel, als we weten dat iemand wel de intentie heeft om alles volgens de regels te doen en 1 slangetje zit verkeerd valt er altijd over te praten…
We zijn geen NSB ‘ers…8 november 2009 om 18:42 #17477711quote uit csl regelement:
Het interieur dient compleet te zijn, bij voorkeur met
origineel dashboard.Wat wordt daar mee bedoelt? achterbank en alles is er uit….mag datniet?
8 november 2009 om 19:13 #17477712jawel. dat staat een stukje verderop. dat achterbank en achterpanelen eruit mogen.
deurpanelen voor niet, of iig moet daar een afdekking zitten.8 november 2009 om 19:52 #17477713origineel gepost door corsaboy
let wel, als we weten dat iemand wel de intentie heeft om alles volgens de regels te doen en 1 slangetje zit verkeerd valt er altijd over te praten…
We zijn geen NSB ‘ers…:P
Ga gewoon in de andere rij staan te keuren marcel! dat wist je he :jerry
Wanneer hoopt DHRA de data te hebben voor 2010?
krijg er steeds meer zin in! en dan moeten we de barre winter eerst nog krijgen!!9 november 2009 om 06:59 #17477714cary doet zijn best om dit jaar nog de data te hebben.
Maar dat blijft gewoon lastig aangezien we moeten wachten op de agenda van de omringende landen.
Vergeet niet dat dhra ook op veel buitenlandse events aanwezig is voor de tijdswaarnemening.En we zitten natuurlijk ook met explosion en de gemeente drachten.
Vrij veel partijen zijn er bij betrokken.Betreffende intrieur..
Idd, onze voorkeur gaat uit naar een volledig intrieur aangezien de SL klasses nog steeds straat auto’s zijn.
in de SE en SM mag gewoon meer omdat dit de doorstroom klasses zijn (en natuurlijk ook een stuk harder gaat over het algemeen :))9 november 2009 om 08:53 #17477715Ik wil elke keer in drachten het weekend na explosion graag rijden :D beetje restant van de spray gebruiken ;)
Hopelijk kan ik in de komende barre winter, mijn project rijdend krijgen :D
9 november 2009 om 09:21 #17477716restant van de spray is drama..
als je wat wilt moet je gewoon op de volle spray laag rijden..met straat banden is het iig niet echt super op dat restant…
Met slicks gaat het nog aardig, mits je de goeie slicks hebt..9 november 2009 om 16:42 #17477717Idd kon dit jaar nou niet echt zeggen dat ik grip had op dr88 door de spray die er eventueel nog zou liggen.
Maar we zullen de datums dan nog wel zien :D
9 november 2009 om 20:53 #17477718Originally posted by sylvester1
Als je bij lexaan een sleutel erover heen haalt, krijg je degelijk wel een een kras.
Het enige echte verschil is dat lexaan sterker is en lange bepaalde krachten volhoud.Daarom vraag ik me af waarom geen plexiglas.
Hier willen we even op terug komen.
Wel staat het vast dat plexiglas verboden is.Dit is bij de NHRA ook verboden dus bij ons ook.
Nu spreek ik even voor mezelf en dus NIET als DHRA keurmeester:
wat ik zo snel gevonden heb kun je over het dure en vaak iets dikkere lexaan gewoon een sleutel halen zonder te krassen….
Maar er blijkt wel degelijk verschil in te zitten.
Tevens is het zo dat je in de rally sport ook geen plexiglas ziet en alleen maar lexaan.
10 november 2009 om 16:18 #17477719corsaboy,
dan horen we hier nog wel verder over.
13 december 2009 om 15:43 #17477720Motor moet ook op kenteken staan, anders word je in een andere klasse ingedeeld? Maar niet om het een of ander, DHRA controleerd altijd zo goed op regels enz. Ik kan heel wat voorvallen van 2009 noemen waar ze door middel van vriendjespolitiek/mensen kennen toch hele grove fouten maken.
Bijvoorbeeld, op zandvoort met 1 of ander aparte sportauto MET passagier sprinten,nota bene een KIND. Als ik dan uitstap om verhaal te halen word er geantwoord met ja maar hij rijd niet zo hard… Ik heb nog nooit zo’n slap excuus gehoord.
In de Line-up staan en dan mensen die over het gras voor mogen, reden onduidelijk??
Auto’s keuren, dan een evenement later komen en een auto afkeuren op iets wat bij de vorige keuring exact hetzelfde zat. Een auto keuren en als hij word goedgekeurd halverwege de sprint gaan ouwehoeren of je wielen wel of niet aanlopen.
En dan wat me nog bijstaat over de keer op zandvoort dat het met bakken uit de hemel kwam en zeer onverantwoord was om te gaan rijden. Rijders gingen verhaal halen en wouden hun geld terug maar iedereen moest nog maar even wachten. De oplossing, rijden in de stromende regen, zonder boom, zonder start, zonder finish, zonder tijdwaarneming. En iemand die NAAST je auto gaat staan om te starten handjes omhoog en naar beneden. Ik weet wel een illegale manier hoe dat 10x beter gaat. Gelukkig is bitburg er ook nog…13 december 2009 om 19:54 #17477721Gelukkig is bitburg er ook nog…
:wors
15 december 2009 om 18:01 #17477722het kan best voorkomen dat een keurmeester iets over het hoofd ziet. Wij zijn ook maar mensen. Jij vind het raar als je auto wordt afgekeurd omdat deze niet volgens de regels is gebouwd.
Mijn persoonlijke mening is dat je dan in de omgekeerde wereld zit. Je auto kan bij de apk boer door de ene keurmeester ook goedgekeurd worden omdat hij iets over het hoofd heeft gezien.. Maar als een tweede hem dan afkeurt dan is dat toch geen vriendjes politiek of andere zaken?
de keurmeesters hebben inderdaad het recht om in de line up iemand alsnog af te keuren. Dit staat ook in het reglement vermeld. Dit heeft ook weer te maken dat iemand iets gemist kan hebben wat absoluut niet toegestaan is.
Over de zaken als passasier etc, daar ga, wil en kan ik mij niet in mengen. Op drachten is het niet voorgevallen. Wat een mogelijkheid is dat het netjes is aangevraagd bij de dhra.
Want zij werken altijd mee met van die wens stichtingen etc voor zieke kinderen.
De gebruikte auto rijdt op dat moment dan ook een demo..
Dat een auto niet zo snel zou rijden is geen excuus..
Ik vraag me ook af wie je toen gesproken hebt.Voordringen wordt ook niet geoorloofd in de line up. Als rijders mensen voor laten gaan is dat aan de persoon zelf en kan de organiatie niets verweten worden.
Wat een mogelijkheid zou kunnen zijn is dat de medewerker door de line up heen loopt en bepaalde klasses bij elkaar zet. Zodat het leuker is voor de rijders zelf.
Dit wordt aankomend seizoen weer als voorheen op drachten.
A-d sl in een eigen line up en se / sm in een line up.. En natuurlijk de bikes..
Nog een kleine toevoeging op het keuren, zelfs als jij al gekeurd bent en 10 keer gereden hebt mag een keurmeester je auto uit de line up halen bij twijfel en de volledige keuring over doen…
Hopelijk is het nu een beetje helder.
ik ga niet wijzen naar organisatie’s want ik ken genoeg keuringen waar ik niet achter sta. Maar dat is weer mijn persoonlijke mening..
16 december 2009 om 12:05 #17477723Duidelijk verhaal, om nog op dat motor op kentekenverhaal terug
te komen. Ik vind dat je als organisatie jezelf een beetje in de vingers snijd als je dat soort regels gaat stellen. Wij betalen er ook voor net als het publiek die voor de show komt kijken. Ik vraag me dus ook af of de opkomst hierdoor minder word. Dat zullen we zien, er zijn genoeg
met motor op kenteken. Ik vind het raar dat zo’n regel van kracht gaat en als je meer dan 40% vermogenstoename hebt ben je ook niet meer straatlegaal.Tot slot je kan wel met je motor die niet op kenteken staat in een andere klasse?
16 december 2009 om 12:23 #17477724origineel gepost door Corsa16V
*1 Motor moet ook op kenteken staan, anders word je in een andere klasse ingedeeld? Maar niet om het een of ander, DHRA controleerd altijd zo goed op regels enz. Ik kan heel wat voorvallen van 2009 noemen waar ze door middel van vriendjespolitiek/mensen kennen toch hele grove fouten maken.*2 Bijvoorbeeld, op zandvoort met 1 of ander aparte sportauto MET passagier sprinten,nota bene een KIND. Als ik dan uitstap om verhaal te halen word er geantwoord met ja maar hij rijd niet zo hard… Ik heb nog nooit zo’n slap excuus gehoord.
*3 In de Line-up staan en dan mensen die over het gras voor mogen, reden onduidelijk??
*4 Auto’s keuren, dan een evenement later komen en een auto afkeuren op iets wat bij de vorige keuring exact hetzelfde zat. Een auto keuren en als hij word goedgekeurd halverwege de sprint gaan ouwehoeren of je wielen wel of niet aanlopen.
*5 En dan wat me nog bijstaat over de keer op zandvoort dat het met bakken uit de hemel kwam en zeer onverantwoord was om te gaan rijden. Rijders gingen verhaal halen en wouden hun geld terug maar iedereen moest nog maar even wachten. De oplossing, rijden in de stromende regen, zonder boom, zonder start, zonder finish, zonder tijdwaarneming. En iemand die NAAST je auto gaat staan om te starten handjes omhoog en naar beneden. Ik weet wel een illegale manier hoe dat 10x beter gaat.
* 6 Gelukkig is bitburg er ook nog…
* 1 Grove fouten of aanwijzingen van vriendjes poliktiek altijd melden bij de hoofdkeurmeester. Zeg je daar niks over ben je zelf net zo schuldig.
* 2 was dit op automaxx of speed en gein??, daar hebben wij dan niks over te zeggen. bij dit soort evenementen verhuren wij de tijdsapparatuur. als de organisatie dan zegt ik wil dat hij of zij rijdt met kind, fiet of hond. is dat een zaak van de organisatie al daar. niet de DHRA. De dhra is hier standaard ook op tegen dat dit gebeurt. OP drachten zie je dit ook niet gebeuren. dit is een evenement van ons zelf.
* 3 hier zijn twee redene voor geweest. 1 is we hebben last van voordringers gehad. dit is ook besproken op de rijdersvergadering. hier hebbne we bijde schuld aan, wij moeten hier tegen optreden anar ook rijders onderling moeten hier elkaar op aanspreken. rede twee is zoals marcel gouma beschrijft. ivm line up verdeling. maar dan staat er altijd een dhra persoon bij te herkennen aan een dhra t-shirt. mocht je het niet vertrouwen ga dan naar het baan personeel en maak er melding van.
* 4 misschien is deze persoon het vorige evenement wel gewaarschuwd en heeft hij er niks aan gedaan (als je een klein ding niet goed hebt zeggen wij niet direct keer maar weer om ). of de keurmeester heeft het niet gezien. let wel dit is en blijft mensen werk maar zorg dan dat je je auto ook volgens de regels bouwt anders moet je niet gaan piepen als je probeert de regels op te rekken in jou voordeel.
als blijkt dat een wiel aanloopt hebben wij het recht deze auto uit de line up te halen en hem de mogelijkheid aan te bieden dit te herstellen. of mocht het te ernstig zijn of te laat op de avond deze persoon uit de race halen ( dit willen wij ten alle tijden verkomen) Auto’s gaan ook wel eens stuk tijdens de race en heeft de bestuurder het niet eens in de gaten, ook hij is een mens. Ook wil het voorkomen dat rijders na de keuring hun voertuigen gaan aanpassen zonder herkeuring. deze worden er dan uitgehaald.*5 Dit was op verzoek van de organisatie, vandaar dat wij de boom ook weghaalde en alle dhra herkenningen. rijders reden op eigen risico.
* 6 is je goed recht, is er erg mooi en ga er zelf minimaal eens per jaar naar toe. maar ipv te zeuren hebben wij liever dat je de dhra helpt een beter en mooier evenement neer te zetten. iedere mening en hulp is welkom en word zeer gewaardeerd.
Mvg
Dhra Hoofdkeurmeester
Gerard Roelofsen16 december 2009 om 12:33 #17477725origineel gepost door Corsa16V
Duidelijk verhaal, om nog op dat motor op kentekenverhaal terug
te komen. Ik vind dat je als organisatie jezelf een beetje in de vingers snijd als je dat soort regels gaat stellen. Wij betalen er ook voor net als het publiek die voor de show komt kijken. Ik vraag me dus ook af of de opkomst hierdoor minder word. Dat zullen we zien, er zijn genoeg
met motor op kenteken. Ik vind het raar dat zo’n regel van kracht gaat en als je meer dan 40% vermogenstoename hebt ben je ook niet meer straatlegaal.Tot slot je kan wel met je motor die niet op kenteken staat in een andere klasse?
Deze regel is er uit het verleden en staat er al 6 jaar in de reglementen , apk en rdw zijn twee werelden en maken het voor niemand makkelijk hoe en wat het nu precies zit.
Straat legaal betekens volgens de rdw regels en die zeggen dat een motorswap moet worden herkeurd. wij hebben niet de tijd en de middelen om dit goed te kunnen beoordelen of motorsteunen , assen en bakken deugdelijk zijn gemodificeerd. laat staan hoeveel vermogen jij precies hebt. de rdw bekijkt dit wel en dit is voor ons een teken dat de auto goed is gebouwd.
voor de se en sm laten we dit vrijer omdat hier meer mensen heel seruieus met de auto’s bezig zijn, hier geven wij de rijders een stukje extra vertouwen omdat deze rijders ook vaken op onze evenementen komen. we wilden ook meer speel ruimte voor deze rijders. we gaan nog even kijken of we voor de sld klasses een voorkeuring ivm motorswap kunnen organiseren.je auto laten herkeuren is en blijft de manier, je hebt geen gezeur met de rdw, apk, politie en de verzekering als er wat gebeurt. en dat voor maar een luttele 50 eurie.
Mvg
Dhra hoofdkeurmeester16 december 2009 om 18:27 #17477726Hier ben ik het mee eens..
Omkeuren is in mijn ogen geen issue meer.Tevens hoef je niet om te keuren als je bracket wilt rijden en je de tijden kunt halen.
Dan kun je meedoen in de SE.. Doe ik ook.dus voor elk wat wils.. :agent
16 december 2009 om 20:01 #17477727Zoals ik al zei dat is duidelijk, een swap is bij de APK geen probleem zolang het aantal cil niet veranderd. De rest ben ik op de hoogte.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.