Forumindex › Forums › Overige › Race, rally en sprint › Regelgeving / keuringen DHRA
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 april 2009 om 15:22 #17209503
Quote DHRA forum:
Bij dit eerste evenement hebben we de Dhra keurings regels redelijk soepel gehanteerd. Ook hebben we veel mensen een waarschuwing gegeven. Nu is de tijd gekomen dat die vrijblijvendheid stopt ( jullie worden te snel ) en bij volgende evenementen waar de dhra keurt worden de regels vanaf nu strikt gevolgd. Dit is voor jullie eigen veiligheid.
De meesten mensen hebben een waarschuwing gekregen ivm met het eventueel passeren van de 11,49 sec grens. Bij het harder gaan van 11,49 moeten we extra op jullie veiligheid letten.
Een aantal van deze regels zijn:Een brandwerende jas is vanaf deze tijd verplicht.
Deze jassen kun je bijvoorbeeld vinden bij:
SummitEen ander voorbeeld is een vliegwiel schild ook wel flywheel shield / transmission blancked of scatter plate genoemd. Deze is ook verplicht vanaf 11,49 sec.
Deze zijn te vinden bij onder andere:
Mitsubishi
slowboy racingHonda
exospeedEn natruulijk de rolbeugel en kooi.
Dit zijn een aantal regels kort opgesomd. Het eerst volgende dhra evenement is speed en gein ( 26 april). Dit geeft iedereen genoeg tijd de eventuele aanpassingen te doen. Zorg dat je de regels goed kent en voorkom dat je word afgekeurd. Dit is zonde van je tijd en geld.
Tijdens automaxx street power evenement hebben de keurmeesters door de line up gelopen en gecontroleerd . Wat ons opviel was de grote hoeveelheid lekkages( olie en vloeistoffen) die terecht gekomen waren op het asvalt. Dit kan leiden tot gevaarlijke situaties. Deze auto’s werden ook afgekeurd en mochten niet meer rijden. Dit zullen we in de toekomst blijven doen. Dit om ieders veiligheid zoveel mogelijk te kunnen waarborgen.
Mocht je vragen hebben mail dan naar info@dhra.nl of open een topic op het dhra forum. Je vraag word dan zo snel mogelijk beantwoord.
Update 1:Iedere auto (manual, ,fwd,awd,rwd) sneller als 11,49 op de 1/4 mile moet minimaal een vliegwiel deken hebben die aan de eis van sfi 4.1 voldoet. Dit is recent gewijzigd in het Dhra/se/sm regelement. Dit is ook omdat sommigge auto’s helemaal geen schild kunnen plaatsen omdat er geen ruimte voor is. Na Mail contact met de Keurmeesters van de sports compact series van de Nhra is besloten de scatter plate of belhousing te vervangen voor een blancket. Advies is als je een scatterplate kwijt kan deze ook te plaatsen maar is niet verplicht.
Voor automatic fwd,rwd,awd is de grens 10.99 sec op de 1/4 mile.
In dit topic zal ik de eventuele extra wijzigingen ook blijven posten maar als je serieus wilt gaan deelnemen aan wedstrijden van DHRA registreer je even op hun forum..
Ook voor vragen mag je mij eventueel aanspreken.
Ik ben admin op het dhra forum en kan het een en ander doorzetten voor je.15 april 2009 om 19:19 #17477679:thumbup
Bedankt voor het melden, ik ga een auto bouwen die mogelijk sneller word dan de genoemde tijd, dus ik zal de regels uitprinten en in de schuur leggen :)
15 april 2009 om 19:39 #17477680goed bezig Marcel!!!
15 april 2009 om 20:33 #17477681als je echt een auto wilt bouwen sneller dan de bovenstaande tijden zou ik goed dit topic en het forum van dhra in de gaten houden.
Ik heb binnenkort nog een meeting met de keurmeesters etc om toch een aantal zaken te bespreken en probeer mee te denken hoe we dit nog beter kunnen communiceren naar de rijders..Ook zijn er nog veel onduidelijkheden.
Mocht je zelf ergens over twijfelen, mail, bel fax ons.
Alleen op die manier kun je dingen in 1 keer goed bouwen…We zijn vandaag alweer wat tegen gekomen waar we mee bezig gaan.
Heeft te maken met de ruiten, (plexiglas, lexaan etc)….15 april 2009 om 20:45 #17477682Bedankt voor je inzet, dit zal iedereen veel helpen :)
Ik blijf dit topic volgen.
Contact met de rijders die vaak mee doen kan eventueel bij een rijders bespreking voor aanvang van het rijden.
18 april 2009 om 03:39 #17477683kleine update…
Eind van het seizoen wordt er ook nog gesproken over plexiglas vs lexaan en de minimale diktes..
En waar je ze wel en niet mag toepassen :hmmz6 mei 2009 om 15:59 #17477684dank voor dit topic, dit gaan we zeker volgen!!
13 mei 2009 om 17:02 #17477685Een andere tip.
Zorg ervoor dat de volgenden delen altijd werken in alle klasses:Koplampen, remlichten, achterlichten, knipperlichten…
Verder in de Street Legal klasse is voorruit ontwaseming ook verplicht.
Ik zeg niet dat we erop gaan keuren maar officiëel zou het afkeur betekenen.
Ik zal dit jaar waarschijnlijk een aantal keren ga helpen met het keuren.
En ook eind dit jaar zal ik trachten bij de keurmeesters vergadering aanwezig te zijn.
Wel wil ik even kwijt dat deze regels niet verscherpt worden om jullie te pesten.
Maar alleen om jezelf en het publiek te beschermen.Een aantal keurmeesters rijden zelf ook of zijn wat aan het bouwen en moeten dus zelf ook de zaken aanpassen aan de regelementen.
10 augustus 2009 om 19:34 #17477686Mag ik een link naar de NHRA regels ?
Ik heb niets aan de nederlandse als ze toch ook verwijzen naar de engelse regels ;)
22 augustus 2009 om 18:47 #17477687deze had je inmiddels of niet freek,
aangezien ik op vakantie was afgelopen 3 weken…22 augustus 2009 om 21:50 #17477688Ja ik heb het volledige 23 pagina’s tellende regelement voor de echte snelle auto’s thuis liggen.
23 augustus 2009 om 08:23 #17477689Let wel op,
De regels van DHRA zijn afgeleid van de Sport Compact regels.Dat betekent dat ze dus niet 100% gelijk aan elkaar zijn hé :D
DHRA is soepeler dan de regels in de Sport Compact.Voornamelijk qua tijden en sfi keuringen
8 oktober 2009 om 20:46 #17477690iemand dan wel voor mij een linkje??
ga waarschijnlijk ook een drag bak bouwen…die onder 11.49 moet koen…9 oktober 2009 om 19:18 #17477691Dan zou ik ff wachten tot na 1 november…
dat is mijn streefdatum om de regels online te hebben…Afgelopen week alle regels vertaald voor de SE.
Aankomende 3 weken worden ff puzzelen waar we aanpassingen op gaan maken
en wat er gaat wijzigen..Maar wat wil je weten..
Zou zeggen brand los
11 oktober 2009 om 17:15 #17477692nou gewoon de meeste regels, dus oa het gebruik van plexiglas, hoe alles geborgt zou moeten worden, of de brandstofleidingen in de auto mogen of erbuiten en noem maar op, dus gewoon een richtlijn
11 oktober 2009 om 18:16 #17477693Plexiglas is verboden..
Lexaan is wel toegestaan , mits het minimaal 4mm dik is..Brandstof systeem mag zich niet in het rijders compartiment bevinden.
Dus ook geen leidingen, uitzondering hierop is bijv. een Honda Civic.
Hier lopen de leidingen langs de chassis balk… Maar let wel dit mag dus alleen omdat het OEM is…Alles wat OEM is is toegestaan in de straat klasses aangezien de auto zo is goedgekeurd door de RDW.
Voor de rest zou ik zeggen wacht heel even tot 1 november.
dan willen we de nieuwe regels voor alle klasses lanceren.Alle regels hebben dan ook een nieuw jasje gekregen en zijn nu in het Nederlands..
Voor specifieke vragen, mail ons of stuur mij een u2u..Zodat je goed voorbereid op een DHRA event aankomt en niet afgekeurd word.
11 oktober 2009 om 19:38 #17477694ahja,
kan ik bouwen vanaf 1 november tot volgend seizoen
moet wel lukken
bedankt in elk geval5 november 2009 om 18:51 #17477695Mensen de regels staan online.
Kijk op http://www.dhra.nl of op het forum: forum.dhra.nlBen benieuwd wat jullie er van vinden….
5 november 2009 om 19:00 #17477696Ik heb ze nu opgeslagen op mijn PC, ik ga ff zitten lezen :thumbup
6 november 2009 om 14:06 #17477697he corsaboy,
Hoe controleren julie of het lexaan of acri/plexiglas is.
Als ze de juiste diktes gebruiken is dat moeilijk te onderscheiden van mekaar, in de rally mogen ze tegenwoordig ook plexiglas alleen dan met de speciale kras/breek folie.Al ben ik er geen voorstander van om plexiglas te gebruiken, mocht het stuk gaan, dan heb je grote scherpe stukken die rondvliegen:o
6 november 2009 om 16:55 #17477698plexiglas is heel simpel te testen.
men nemen een scherp voorwerp, sleutel of dergelijk
en men vraagt netjes aan de eigenaar of je mag testen.Mag dat niet, dan is het heel simpel afkeur..
Lexaan is namelijk krasvrij…en kun je rustig met een sleutel overheen gaan..6 november 2009 om 17:00 #17477699Laatst plaat lexaan gehaald bij de gamme. ik dat bewerken… allemaal lange vlijm scherpe splinters….
hoe gaat echt lexaan dan normaal stuk? versplinterd toch ook?
6 november 2009 om 18:06 #17477700Als je bij lexaan een sleutel erover heen haalt, krijg je degelijk wel een een kras.
Het enige echte verschil is dat lexaan sterker is en lange bepaalde krachten volhoud.Daarom vraag ik me af waarom geen plexiglas.
6 november 2009 om 19:22 #17477701wat ik me af vraag,
is er al meer duidelijkheid of het wel of niet toegestaan is in de street legal klasse met een geblazen moter NOS te gebruiken of dat toegestaan is of nie?
6 november 2009 om 19:38 #17477702Alsik zou gaan sprinten met mn leegehaalde corsa ….welke klasse moet ik dan rekening mee houden???
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.