Forumindex › Forums › Modellen › Astra › regelbereik gaspedaal
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 april 2010 om 17:30 #17219497
Even een algemene vraag,
Ik ben sinds kort in het bezit van een Astra G 1.6 16V Z16XE Caravan bj 2001.
Ben zeer tevreden over het rijgedrag van de wagen maar moet erg wennen aan de wijze waarop het gaspedaal reageert.
Het eerste gedeelte intrappen doet bijna niks, eenmaal op de helft schiet de auto ineens vooruit.
Dan weer een klein stukje loslaten en het gas is er praktisch weer af.
Daardoor heb ik ook moeite om een constante snelheid te handhaven.
Het is net alsof er een heel klein effectief regelbereik is ingesteld en de volle slag van het pedaal niet wordt benut.
Is dit normaal voor deze auto?Er zit ook een Cruise control op, maar om die nou de hele tijd te gebruiken..
2 april 2010 om 17:56 #17650845toevallig altijd diesel gereden? zoja, zou je toch effe moeten wennen aan een nieuwe auto met benzine motor.
Elke auto is anders met gaspedaal.2 april 2010 om 18:16 #17650846Nee, ben geen diesel rijder.
Altijd benzine gewend, honda accord, mazda 626, volvo 740.
Klopt, elke auto is idd anders met het gaspedaal echter deze astra springt er wat mij betreft wel uit.
Het zal wel wennen, wilde weten of dit normaal is voor een Astra G.2 april 2010 om 20:24 #17650847Ik weet niet of het kan bij jouw motor maar je kunt het gaspedaal bij de meeste motoren gemakkelijk iets afstellen. Boven op de motor komt de gaskabel aan en kun je hem (bij mij tenminste) iets strakker afstellen. In de wat oudere opels in dit een klusje van 5 sec, door simpelweg het metalen plaatje op het zwarte plastic buisje eraf te trekken en verderop er weer op te klikken.
Misschien is dit een optie? Zo ben je namelijk van het eerste “dooie” stuk in het gaspedaal af en kun je wat beter doseren.Gr, Boxum56
2 april 2010 om 20:27 #17650848Z16XE heeft Elektrisch gas.
Valt weinig aan te stellen met de hand.
je zal misschien iets kunnen calibreren met de tech.
Willem
2 april 2010 om 20:35 #17650849Aiijj ja dan gaat het niet zo makkelijk. Was d’r al bang voor.:mad:
3 april 2010 om 09:24 #17650850Ja, is inderdaad een Drive-by-wire gaspedaal met positie sensor.
Ben nog steeds benieuwd of dit regelgedrag normaal is voor dit type auto/motor.
groet.
3 april 2010 om 14:57 #17650851hallo,
ik heb een z1.8xe ook met E-gas dus , maar nergens last van.
versnelt en vertraagt over het hele bereik van het pedaal.
mvrg Rob
3 april 2010 om 17:29 #17650852Hmm…, ok. Misschien toch maar eens langs een opel dealer kijken wat zij ervan zeggen.
Bedankt.3 april 2010 om 19:55 #17650853ik moest de eerste weken ook erg wennen aan het electrische pedaal omdat ie toch iets vertraging heeft.
ik had ook in het eerste stukje ”dood” gas maar dat heb ik uiteindelijk opgelost door een kunstof plaatje tussen het pedaal en de aanslag te monteren.sindsdien gaat het stukken beter;)
3 april 2010 om 20:59 #17650854het ligt er ook een beetje aan of je een sport of “comfort” model hebt, bij de sport reageert het gaspedaal iets directer.
4 april 2010 om 09:08 #17650855origineel gepost door gts power
…ik had ook in het eerste stukje ”dood” gas maar dat heb ik uiteindelijk opgelost door een kunstof plaatje tussen het pedaal en de aanslag te monteren.Serieus? Dat lijkt me nogal een rigoureuze oplossing. Maar goed, als het werkt..
Willem gaf al aan dat het alleen met een Tech2 is te kalibreren, maar ik vraag me af of er toch niet iets mechanisch is in te stellen.
Bijv. stand van pedaal t.o.v. de positie sensor o.i.d.mvgrt, Lex
4 april 2010 om 09:09 #17650856origineel gepost door Spacejam
het ligt er ook een beetje aan of je een sport of “comfort” model hebt, bij de sport reageert het gaspedaal iets directer.Heb een Pearl uitvoering. In elk geval geen sport uitvoering.
4 april 2010 om 10:47 #17650857origineel gepost door LexN
origineel gepost door gts power
…ik had ook in het eerste stukje ”dood” gas maar dat heb ik uiteindelijk opgelost door een kunstof plaatje tussen het pedaal en de aanslag te monteren.Serieus? Dat lijkt me nogal een rigoureuze oplossing. Maar goed, als het werkt..
Willem gaf al aan dat het alleen met een Tech2 is te kalibreren, maar ik vraag me af of er toch niet iets mechanisch is in te stellen.
Bijv. stand van pedaal t.o.v. de positie sensor o.i.d.mvgrt, Lex
ik had zeker de eerste 2 cm ”dood” gas(met het gevolg dat ie elke keer afsloeg door te weinig gas:agent)
maar op de aanslag dicht bij het draaipunt v/h pedaal heb ik er maar 2 mm achter gemaakt.
heb er zo’n rood lijmwiggetje(bouwvakker:D) achter gedrukt op de juiste stand en die met meerdere tyripje’s vaste geklemd(het lijkt beun de beun maar wel degelijk:D)of had ik dit beter niet kunnen vertellen:hmmz;););)
4 april 2010 om 12:14 #17650858origineel gepost door gts power
..ik had zeker de eerste 2 cm ”dood” gas(met het gevolg dat ie elke keer afsloeg door te weinig gas:agent)
maar op de aanslag dicht bij het draaipunt v/h pedaal heb ik er maar 2 mm achter gemaakt.
heb er zo’n rood lijmwiggetje(bouwvakker:D) achter gedrukt op de juiste stand en die met meerdere tyripje’s vaste geklemd(het lijkt beun de beun maar wel degelijk:D):D:D:D
Niet dat ik het van plan was, maar bovenstaande gaat in mijn geval niet lukken omdat de eerste 2 cm wel iets doet (niet veel), dus dan zou m’n stationair veel te hoog zijn lijkt me.
gr.
4 april 2010 om 22:19 #17650859en gaat de motor in storing als deze niet meer op zijn 0 positie komt..
Willem
5 april 2010 om 07:05 #17650860origineel gepost door gts power
origineel gepost door LexN
origineel gepost door gts power
…ik had ook in het eerste stukje ”dood” gas maar dat heb ik uiteindelijk opgelost door een kunstof plaatje tussen het pedaal en de aanslag te monteren.Serieus? Dat lijkt me nogal een rigoureuze oplossing. Maar goed, als het werkt..
Willem gaf al aan dat het alleen met een Tech2 is te kalibreren, maar ik vraag me af of er toch niet iets mechanisch is in te stellen.
Bijv. stand van pedaal t.o.v. de positie sensor o.i.d.mvgrt, Lex
ik had zeker de eerste 2 cm ”dood” gas(met het gevolg dat ie elke keer afsloeg door te weinig gas:agent)
maar op de aanslag dicht bij het draaipunt v/h pedaal heb ik er maar 2 mm achter gemaakt.
heb er zo’n rood lijmwiggetje(bouwvakker:D) achter gedrukt op de juiste stand en die met meerdere tyripje’s vaste geklemd(het lijkt beun de beun maar wel degelijk:D)of had ik dit beter niet kunnen vertellen:hmmz;););)
En als je ooit een ongeluk krijgt, en justitie ziet dat, ben je waarschijnlijk de lul qwa verzekering.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.