recirculatieklep probleem

Forumindex Forums Modellen Astra recirculatieklep probleem

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    guitarfreak

Goedendag, ik ben hier nieuw op dit forum, dus ik zal mij eerst even voorstellen.
      Ik heet Kees en heb vorig jaar een Astra station H uit 2006 gekocht bij de opel dealer met een jaar volledige garantie.
      Had diverse “probleempjes met de auto in de garantieperiode, maar die zijn (bijna) allemaal goed opgelost.
      Vorig jaar had ik ontzettend last van het aanslaan van de ruiten, dit probleem bleek een defecte circulatieklep te zijn.Deze is vernieuwd door de dealer, ongeveer een half jaar geleden.
      Nu heb ik denk ik hetzelfde probleem weer (maar geen garantie meer…).
      Een week of 4 geleden kraakte en knarste de klep eenmalig.
      Als je de klep bediend, hoor je het motortje draaien, maar ik twijfel of hij de klep nog wel meeneemt.Wel hoor je als de kachelfan vol aanzet en je bedient de recirculatieklep een verandering in het geluid.
      Nu wil ik er toch zelf even naar kijken, of de klep vastzetten in de “buitenstand”
      Kan iemand mij vertellen wat ik allemaal weg moet halen om bij die klep te komen, dashboardkastje wellicht?
      Klep vastzetten in de “open stand”en stekker van het motortje halen, is dat een optie?
      Ik hoop dat iemand mij een beetje op weg kan helpen.

Groet,
      Kees

RISL
      Moderator

Ik zou je alleen kunnen helpen in het geval van de Astra G (daar zittie achter het dashboardkastje).

Echter, dat je geen garantie hebt, wil niet zeggen dat je niet terug kan gaan. In dit geval mag je best rekenen op coulance, je mag er namelijk van uitgaan dat een onderdeel zoals een circulatieklep het langer uit dat een jaar. In dat geval kan een dealer besluiten je gratis of tegen een deel van de kosten te helpen om van het probleem af te komen.

Dit zou zelfs voor de rechter stand kunnen houden, dus dealers werken vaak wel mee in zo’n geval.

Spacejam
        Deelnemer

De klep vervangen en ook het motortje, het motortje is namelijk de oorzaak (die schiet dan door waardoor de klep kapot gaat). Bij mij besloegen de ruiten ook toen ik hem op de “buitenstand” had staan (wel minder). Sinds de klep nu goed gemaakt is beslaan de ruiten niet meer, misschien dat hij de klep soms op half open of iets dergelijks zet.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.