recirculatie klep vectra B2

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum recirculatie klep vectra B2

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    wpee
    Deelnemer

Hallo

Wie kan me vertellen waar de recirculatieklep van de Vectra B2 1.6 XEL bj 1999 zit. IK denk nl dat deze niet werkt, waar moet hij de lucht met recirculeren weer naar binnen zuigen zodat deze weer door de airco gaat?
      Ik denk dat deze nu continu op buitenlucht staat.

Ik zie naast het pollenfilter een klein luchtklepje zitten?
      Als ik het pollenfilter verwijder zie ik ook 2 kleppen zitten maar die doen helemaal niets, ik zie wel dat deze de buitenlucht zouden kunnen afsluiten, maar ze bewegen dus niet als ik het knopje bedien.

Heeft iemand wellicht wat raad, eventueel foto’s.

gr Wim Peeters

sw_reijnders
      Deelnemer

heb je de XEL met dat grote inlaatspruitstuk over de motor heen?

in ’99 zijn namelijk 2 types x16xel geleverd.

wpee
        Deelnemer

Via een zwarte buis loopt het van filter naar inlaat/injectorhuis, daarna met kort spruitstuk gelijk het blok in. Aan de voorzijde komt de uitlaat naar buiten. Het is een 16klepper ecotec blok.
          Maakt dat iets uit?

IK bedoel de recirculatie van de binnenventilatie dus, niet de EGR (die is goed;)

gr Wim

sw_reijnders
          Deelnemer

oh die!!
            ja die zit in de kachelunit volgens mij.
            wel afhankelijk of je hand bediend hebt of electronische climate control

wpee
            Deelnemer

Ben weer iets verder.
              Achter het dashboard kastje zit de klep, een soort bol met een pin eruit met een veer eromheen.
              Ik heb deze even gedemonteerd, klep werkt goed, er zit een luchtaansluiting en een 12V aansluiting op. Je vacuum trekken, zuigen met slang, en tegelijkertijd een 12V signaal/spanning op de aansluiting zetten.
              Goed klep werkt, maar ik krijg geen 12V, komt die rechtstreeks van de knop af?
              Moet motor aan staan?
              Moet kachel FAN aan staan?
              Moet airco aan staan (verwacht vanniet)

wpee
              Deelnemer

OKE heb het.
                De recirculatie werkt dus alleen met vacuum, lopende motor (maar je kuntook met de mond zuigen om te testen.
                Dan mag de ventielatie-richting-keuze-knop NIET (herhaal NIET) op de voorruit staan. IN alle ander standen zal hij dus de recirculatie klep aantrekken, dus voeten, ventialtie uitstroom opening in dashboard etc. Maar niet op het ruitsymbool (wel de gecombineerde stand van ruit+ voeten)

Wie verzint het ?
                Dit staat niet in de gebruikershandleiding.
                Geef maar op in en HOWTO.
                Wim

wim-v6
                Deelnemer

Als je m op de Voorruit heb staan, gaat wel het lampje in de schakelaar branden, maar gaat de klep niet dicht, let daar wel even op.

niet op de vooruit gericht.

Deze kleppen gaan bij de Vectra-B eigenlijk nooit kapot, het is eerder een losse vacuumslang, of Vacuum potje dan de klep of actuator.

Willem

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.