Forumindex › Forums › Modellen › Astra › rechterruitenwisser doet niets meer (links wel), wat nu?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 augustus 2015 om 22:33 #17273289
De rechter ruitenwisser van de Astra G doet niets meer.
De linker (bestuurderszijde) doet het nog gewoon.In een oud topic meen ik gevonden te hebben hoe je de het hele ruitenwissermechanisme kan vervangen:
ruitenwissers los (2x m8)
rubber strip op ruit en parafaan lostrekken
parafaan lostrekken, als je m opzij legt hoeft t slangetje van je sproeier niet los
4 boutjes mechanisme losmaken
stekker losklikken
nieuwe erop en alles terugbouwen.15mins werk.
Nu vraag ik me af, wat moet ik nu kopen voordat ik aan de klus begin?
Een heel mechanisme (van de sloop? en wat is een faire prijs?), of alleen een nieuw boutje met ring of…25 augustus 2015 om 23:00 #18294583als het mechanisme nog in orde en op te lappen valt zou ik voor die keuze gaan… is nog altijd goedkoper dan een nieuw mechanisme
26 augustus 2015 om 08:38 #18294584Ik zou eerst eens checken of het moertje van de wisserarm zichzelf niet heeft losgedraaid, dan is het een kwestie van weer vastdraaien en dan werkt het weer.
26 augustus 2015 om 08:48 #18294585Wat TedMechanic zegt, en anders kijken of de armen onder de parafaan nog aan elkaar vastzitten, kan ook nog wel eens los gaan.
26 augustus 2015 om 13:27 #18294586bedankt Opelvrinden! Ik ga weer eens op onderzoek uit, later meer.
29 augustus 2015 om 11:29 #18294587@Engee wrote:
Wat TedMechanic zegt, en anders kijken of de armen onder de parafaan nog aan elkaar vastzitten, kan ook nog wel eens los gaan.
De arm was onder de parafaan losgekomen. Weer er opgezet, nu werkt het weer.
Voor hoe lang is de vraag denk ik dan, het is niet voor niets losgekomen.De rubberstrip op de voorruit is lastig terug te plaatsen en zit nu niet 100%.
Ideeën hoe dit moet?29 augustus 2015 om 21:52 #18294588Die rubberstrip is een kwaaltje opzich, er zit metaal in wat gaat roesten en dan wordt het dik en klemt het niet meer goed, enigste goede oplossing is een nieuwe strip besetellen. Heb er destijds bij mij een nieuwe op gezet en de uiteinden waar het metaal zichtbaar is gelijk heel goed in de tectyl gezet.
6 september 2015 om 20:16 #18294589okay, nou dan laat ik het zo.
‘t Opeltje is niet meer zoveel waard dat ik dat de moeite waard vind.
Bovendien, die ruitenwisser kan best nog eens los gaan en dan moet de strip er toch weer afBedankt voor de reacties :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.