Rechter raam voor opent niet

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Rechter raam voor opent niet

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17237564
    PimSpanjers
      Lid sinds:
      27 May 2011

      Ik heb vandaag een nieuwe auto gekocht voor de vakantie. een opel vectra uit 1998.
      Echter gaat het raam aan de bijrijderskant niet open. Als je het knopje naar benedern indrukt gebeurt er niks. als je het naar boven doet hoor je een tik..
      Iemand bekend met dit fenomeen? Mischien zit er een of andere beveiliging op ofzo:S al lijkt me dat sterk

      Alvast thnxs voor de hulp

      #17877661
      fast cow
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        dat heb ik ook gehad, bij mij was het de stekker die vanaf de deur de auto ingaat (deze zit gedraaid vast geklikt zodat als je de deur eraf moet halen je geen kabels hoeft door te knippen), daar was het rood/blauwe draadje gebroken.

        #17877662
        PimSpanjers
          Lid sinds:
          27 May 2011

          Die tip ga ik zeker proberen! haha een domme vraag, (maar ben geen automonteur) maar hoe krijg je dat ding eraf? er zit zo’n rood klipje op, wat moet je daar precies mee doen?

          #17877663
          Fearless
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 January 2005

            Draden kunnen stuk zijn, maar een schakelaar defect/slecht contact is ook mogelijk.

            Maar wat voor tik is het wat je hoort?
            een gebroken kabel kan ook een beste tik geven in het mechanisme

            #17877664
            sjouke
            Deelnemer
              Lid sinds:
              22 September 2006

              klipje moet je gewoon omhoog(eraf) klikken … daarna de ring een slag draaien dan kan hij eraf getrokken worden :)

              #17877665
              PimSpanjers
                Lid sinds:
                27 May 2011

                @fearless Het is eigenlijk gewoon dezelfde klik als die je ook aan de andere kant hoort als je bij een dicht raam, toch het knopje omhoog indrukt. de kabel eraf halen is gelukt,, da strakjes eens ff kijken of alles nog heel is.. Thnaks voor de tips!

                #17877666
                PimSpanjers
                  Lid sinds:
                  27 May 2011

                  Even een kleine toevoeging.. Toen ik net ff weg wilde rijden, en ik het knopje nog eens indrukte leek het heel even dat hij naar benden kwam… Waarschijnlijk zit het raam ergens klem dus.. Iemand tips waar de wd-40 allemaal op en in kan?

                  #17877667
                  richard018
                    Lid sinds:
                    2 May 2011

                    dit probleem heb ik met mijn vectra gts uit 2002 ook,
                    heeft dit de zelfde oorzaak?

                    #17877668
                    Seth
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      16 September 2009

                      Hey, heb dit ook gehad met mijn Vec van 99… Je moet onder je handrem eens zien en dat deeltje even wegpakken, waar de stekkers van je automatische ruiten steken. Verwissel de stekkers eens even (links en rechts) en dan kan je zien of het je knop zelf niet is…

                      Grtz Seth

                      #17877669
                      PimSpanjers
                        Lid sinds:
                        27 May 2011

                        Oke!!!
                        Het kwam goed uit tijdens de tropische temperaturen van gister want het raam werkt weer als nieuw.
                        De oplossing: heel veel wd-40 op alle bewegende delen (dus ook achter het deur pannel (probeer ook het raammotortje te raken)) Spuit daarnaast voldoende IN de rubbers ( van boven af, zodat het naar benden loopt). Doe dit ook achter het deurpanneel.

                        Laat het een dagje intrekken en doe het gehele ritueel nog een keer.
                        Als je dan het knopje indrukt en hij doet niks, gewoon als een ongeduldig kind snel echter elkaar drukken en er komt beweging in! Hij ging nog een beetje stroef, maar na wat motor vet op de arm (met tandjes) te hebben gesmeerd,, werkt het nu…. uh.. gesmeerd!!

                        Thanks voor alle tips!!!

                        P.s. Als het lijkt dat de motor kapot is, hoeft het dus niet zo te zijn!!!

                        #17877670
                        PimSpanjers
                          Lid sinds:
                          27 May 2011

                          Ow even een offtopic vraag:
                          Ik ben begonnen met project 2 -> de stuurwielbediening.
                          Heeft iemand bij eenig toeval een adapter voor de opel vectra 1998 –> Jvc Kd-g631 (mono jack ingang)

                          ‘t zou zomaar kunnen

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.