rechter koplamp wisselen zafira A

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) rechter koplamp wisselen zafira A

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    zafirajos

Mijn dimlicht was kapot en die heb ik verwisseld (rechts). Ik wilde links ook wisselen, zodat ik 2 verse lampen heb en die ene die het nog deed als reserve. Maar ik krijg de lamp er rechts niet uit. Is er een speciale truc of moet ik toch echt iets losschroeven om genoeg ruimte te krijgen?

Zafira 2004

steve070

Vreemd dat je rechts wel los hebt gekregen, maar links niet. Het stadslicht zit met een bajonetaansluiting vast en dim/grootlicht gewoon met een driepoot/trekstekker. Wel nog even de veiligheidsclip verwijderen.

Cobus
        Deelnemer

Je moet de fitting eerst een kwartslag links draaien om de fitting te kunnen verwijderen.

zafirajos

Het eruit halen is alleen een probleem, omdat er iets voor zit in de motorruimte. Een kap met een dikke slang. Ja sorry, ik weet nog net waar ik olie kan checken en zo, maar verder weet ik niets. Ik krijg de bajonet losgedraaid en het geheel iets naar achter, maar niet ver genoeg om de lamp er uit te trekken. Wat is die kap en wat kasn ik daar mee?

dutch
            Deelnemer

Heb in de 6½ jaar dat we een A hadden een paar keer de lampjes mogen vervangen. Het is even pielen, maar het kan zonder iets los te schroeven.

AstraElvis
              Deelnemer

origineel gepost door zafirajos
                Het eruit halen is alleen een probleem, omdat er iets voor zit in de motorruimte. Een kap met een dikke slang. Ja sorry, ik weet nog net waar ik olie kan checken en zo, maar verder weet ik niets. Ik krijg de bajonet losgedraaid en het geheel iets naar achter, maar niet ver genoeg om de lamp er uit te trekken. Wat is die kap en wat kasn ik daar mee?

De rechterkant dat moet dan wel je luchtfilterhuis zijn die kan je loskoppelen en er tijdelijk even uit halen…

Dan kan je mooi overal bij komen….

succes

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.