Rechter elektrische spiegel doet niks, linker werkt

Forumindex Forums Modellen Astra Rechter elektrische spiegel doet niks, linker werkt

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17251502
    nick0016
      Lid sinds:
      9 August 2012

      Na het plaatsen van mijn elektrische ramen ben ik begonnen met elektrische spiegels.

      Alles gemonteerd en blijkt de rechter spiegel niet te werken. Doet helemaal niks terwijl de linker prima werkt.
      Dacht zelf aan kabel breuk en heb dus getest met de orginele kabelboom die in de deur orgineel zat maar mocht niks baten.

      Nu weet ik dat er ook nog een relais in moet voor de verwarming, die zit er nog niet in maar dat is toch niet de oorzaak waardoor ik de rechter spiegel niet kan bedienen? Aangezien de linker prima werkt.

      Spiegel zelf werkt, dit heb ik getest door het links aan te sluiten. Ook heb ik de rechter stekker met een multiemeter gemeten maar kon geen enkele teken van spanning meten.

      Iemand nog een idee wat het probleem zou kunnen zijn?

      #18057779
      Blue-Dragon
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 July 2006

        Misschien een zekering plaatsen?

        #18057780
        J.Eland
          Lid sinds:
          28 April 2010

          De spiegels worden toch bediend via de multitimer?
          of heb ik het nou verkeerd.

          #18057781
          nick0016
            Lid sinds:
            9 August 2012

            Alle zekeringen zijn zover ik weet geplaatst. Als ik de 7,5 ah (nr 15 meen ik) zekering eruit haal dan kan ik mijn linker spiegel ook niet meer bedienen. Of er is ook nog een aparte zekering voor de rechter spiegel (die heb ik dan gemist).

            Wat is multitimer?!

            Overigens heb ik een nieuwe schakelaar gehaald voor de bediening maar dat leverde ook niets op….

            #18057782
            J.Eland
              Lid sinds:
              28 April 2010

              Ik heb even voor je gekeken (Nick) in TIS 2000 en het enige wat ik kan zien is dat waarschijnlijk de schakelaar defect is van de kant waar hij niet werkt. Hij gaat niet via de multitimer. Dus als de spiegel wel werkt op de ene kant maar niet op de ander kant
              dan is de schakelaar kapot. Want ze gaan alletwee over zekering 1.15 7.5 a.
              Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

              #18057783
              KadAstra-EF
              Deelnemer
                Lid sinds:
                24 July 2010

                Ik maak morgen wel even een foto van de schakelaar in kwestie, ik heb hem ook namelijk oke ?

                Rik :D

                #18057784
                nick0016
                  Lid sinds:
                  9 August 2012

                  Schakelaar is hagel nieuw van de dealer. Heb het doorgemeten met de multimeter en lijkt mij gewoon te werken.

                  Ik begrijp niet waarom links het wel doet maar rechts niet. Enige wat ik nog kan bedenken is kabelbreuk tussen de schakelaar en de rechterspiegel. Wordt dus doormeten.

                  Hierbij dus de vraag of iemand een schema (Astra G) heeft van de elektrische spiegels. kabel kleur code mag ook zodat ik op zijn minst weet waar ieder kabel voor is…

                  Foto is altijd handig ja, weet maar nooit met dealers ;)

                  #18057785
                  miraltje
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    29 June 2004

                    heb je de orignele kabelboom gebruikt.,voor de stel motoren worden 3 aders gebruikt,over geel/zwart zwart/groen moet spanning staan.

                    #18057786
                    nick0016
                      Lid sinds:
                      9 August 2012

                      Heb ook de orginele kabelboom gebruikt en getest aangezien deze ook al voorbereid waren voor elektrische spiegels, zonder resultaat.
                      Nu zit er een kabelboom met aansluiting voor spiegels en elektrische ramen.

                      Links meet ik inderdaad spanning maar rechts blijft dood, op alle 5 pinnen geen teken van spanning te meten.
                      Ik ga straks even controleren of ik wel massa heb…

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.