Rechter dimlicht defect, kan ik dat zelf?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Rechter dimlicht defect, kan ik dat zelf?

• Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Ramon076
    Deelnemer

Hallo,
      Zojuist kreeg ik een melding op de BC dat m’n rechter dimlicht defect is en dat klopt ook. :swear Handleiding erbij gepakt om te kijken welke lamp ik nodig heb. Maar nu zag ik dat de het verwisselen van het dimlicht door een werkplaats uitgevoerd dient te worden. Links kan je blijkbaar wel zelf wisselen maar rechts dus niet, volgens de handleiding dan.
      Ik niet weet welke handelingen er verricht moeten worden om de lamp rechts te wisselen, kan er iemand hier duidelijkheid over geven?

bart-gsi
      Deelnemer

ben je vraag even aan google voor gaan stellen en dit heeft het voor mij gevonden

Its pretty easy but you need small hands. You have to remove the windscreen washer bottle first by unclipping it and pulling it upwards. This will give you much more room to work. Then remove the circular black rubber cover from the back to the light. You will then see the bulb holder with wires protruding. Turn this anti-clockwise to release…it can be quite difficult as it has sharp edges. Take out the old bulb and replace it….do not touch the glass on the bulb. Put everything back….the washer bottle just cpushes back down again. Sounds complicated but i managed to change one on the side of the road in a couple of minutes and I’m no mechanic.

Ramon076
        Deelnemer

@bart-gsi wrote:

ben je vraag even aan google voor gaan stellen en dit heeft het voor mij gevonden

Its pretty easy but you need small hands. You have to remove the windscreen washer bottle first by unclipping it and pulling it upwards. This will give you much more room to work. Then remove the circular black rubber cover from the back to the light. You will then see the bulb holder with wires protruding. Turn this anti-clockwise to release…it can be quite difficult as it has sharp edges. Take out the old bulb and replace it….do not touch the glass on the bulb. Put everything back….the washer bottle just cpushes back down again. Sounds complicated but i managed to change one on the side of the road in a couple of minutes and I’m no mechanic.

Bedankt voor je terugkoppeling maar dit staat ook in de handleiding als de lamp links wilt vervangen, ruitensproeicontainer verwijderen en je kan aan de gang. Maar bij mij is het juist de lamp rechts…

johanhummer9
          Deelnemer

Luchtfilter verwijderen?

kadettgte@freeler.nl
            Deelnemer

:thumb Is makkelijk zelf te doen :thumb :thumb :thumb :thumb

turbosix
              Deelnemer

Was het niet een Vectra C2 die je hebt?
                Xenon of halogeen? Met of zonder AFL?

Ik heb AFL en vind het zelf bijna makkelijker om de koplamp te verwijderen, met de richting aanwijzers moet dat sowieso trouwens.

crunch81
                Deelnemer

Hey, een naamgenoot, hallo Ramon.
                  Bedoel je nou de lamp rechts als je in de auto zit of ervoor staat.

turbosix
                  Deelnemer

Dat we even de neuzen de zelfde kant op hebben staan. (Dat is een hint :-) )

arjontje
                    Deelnemer

@crunch81 wrote:

Hey, een naamgenoot, hallo Ramon.
                      Bedoel je nou de lamp rechts als je in de auto zit of ervoor staat.

Links is de bestuurders kant. Rechts is de passagiers kant.

jraaf
                      Deelnemer

Bestuurderskant kun je bij door de vulhals van het ruitesproeierresservoir los te halen. Is een klik systeem. Lipje op de chrashbar bovenop lostrekken en dan de vulhals met een korte ruk naar boven lostrekken. Nu kun je enigzins bij de dim en groot. H7/H1 is makkelijk klip systeem nadat je de doppen losdraait. Passagierkant ff de luchtslang vanaf het luchtfilter losdraaien aan de boven kant en de toevoer aan de onderkant en dan het gehele luchtfilterhuis uit de dophouders trekken.

Dan heb je ruimte genoeg.
                        Bij xenon is de toegankelijkheid het zelfde alleen moet je dan de dim balast met 3 torx losdraaien.

Groet jraaf

Ramon076
                        Deelnemer

Bedankt voor de input iedereen! Betreft Halogeenverlichting zonder AFL. Het gaat om de koplamp aan de passagierszijde. Dan ik ga vanavond eens proberen om de slang van het luchtfilter eraf te halen en kijken of ik er dan bij kan.

Ramon076
                          Deelnemer

Nou, het heeft even geduurd voordat ik even wat tijd had en het niet donker was maar het is gelukt! Bedankt voor de info iedereen!

Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.