Recht inlaatspruitstuk throttle bodies / webers

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Recht inlaatspruitstuk throttle bodies / webers

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17253261
    Wesley_Rallykadett
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 February 2012

      hallo opelfans,
      ik ben aan het zoeken naar een inlaatspruitstuk voor mijn motor, en ik heb deze gevonden;

      http://www.ebay.co.uk/itm/Vauxhall-2-0-XE-20XE-Red-Top-16v-Inlet-Manifold-Twin-DCOE-Weber-/271112911864?_trksid=p2047675.m1850&_trkparms=aid%3D222002%26algo%3DSIC.FIT%26ao%3D1%26asc%3D11%26meid%3D3809128217571097226%26pid%3D100011%26prg%3D1005%26rk%3D1%26sd%3D271108568678%26

      maar dan zoek ik deze in nederland. het moet een recht spruitstuk zijn, niet die onder een hoek staat.
      ik hoop dat jullie me hier aan kunnen helpen.

      gr wesley

      #18079592
      2000
      Moderator
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Als je c20xe zoekt op marktplaats dan staat zo’n sluitstuk bovenaan. Kost wel 300.

        #18079593
        Shrek
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 June 2004

          Gewoon deze kopen als je met throttle body’s wilt gaan rijden :D , ik heb ze net aangeschaft voor op mijn motor in combinatie met DTA. Heb je geen inlaatspruitstuk nodig ;)

          #18079594
          Fearless
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 January 2005

            Direct to heads :wub

            Risse en of dbilas al gekeken? DIe hebben ook verschillende inlaatjes.

            #18079595
            stoppelflieger
              Lid sinds:
              14 January 2007

              heb je al gasklephuizen?
              Heb ze passend liggen voor een xe en betere als jenveys….
              incl brandstofdrukregelaar gaskabel luchtfilters injectoren etc.
              gr dennis

              #18079596
              Shrek
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 June 2004

                Hier een filmpje van mijn motor op de testbank…. :wub

                http://youtu.be/EqR1gT_pj7g

                #18079597
                Fearless
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 January 2005

                  Heerlijk!
                  Weet nog goed hoe de mijne er in hing. Uitlaatspruitstuk werdt roodgloeiend.
                  Helaas met carbjes en nooit fijn afgesteld gekregen.
                  Hoop problemen op de testbank gehad, oliellekkage en een lekke keerring wat na een fout een kapotte pomp veroorzaakte. enz enz.
                  Dramadrama drama.

                  Maar de 1e keer starten na opbouw…super! Net zon blije kop trokken we als je pa daar deed :thumbup

                  #18079598
                  Shrek
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    29 June 2004

                    Haha, ik was idd heel erg blij. Had de motor gedeeltelijk zelf gebouwd dus het blijft spannend als ie op 8500 toeren gaat ;)

                    #18079599
                    Vinci
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 August 2009

                      Neem aan dat hier vaste stoters in zitten?

                      #18079600
                      Shrek
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        29 June 2004

                        Ja dat klopt idd…. ;)

                        #18079601
                        Vinci
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          3 August 2009

                          Kreeg er even rillingen van over mijn rug toen ik hem zo tekeer zag gaan op die toeren, maar het is er duidelijk op gebouwd! :thumb

                          #18079602
                          Shrek
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            29 June 2004

                            En hier ging ie nog niet eens volgas …. dit was denk ik +/- 6500-7000 toeren :D

                            #18079603
                            Wesley_Rallykadett
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              12 February 2012

                              Beetje late reactie maar ik heb een DTH set overwogen, maar ik heb nu dit inlaatspruitstuk van SBD motorsport.



                              Ik heb de cilinderkop al gelijk gefreesd met het spruitstuk zodat er geen stootkanten meer zijn.
                              Naar mijn mening geeft dit spruitstuk minder luchtweerstand dan andere dus ik denk dat het verschil tussen losse gasklephuizen en DTH’s geen merkbaar verschil is.

                              Ik ben van plan om de XE aan te sturen met een KMS MP-25, en tapered TB’s van 48mm-45mm.
                              Ook heb ik dubbele klepveren besteld van Cat Cams, om hogere toeren te kunnen draaien, en later als upgrade 274 graden nokkenassen met 12mm lift.

                              Het onderblok is al voorzien van gesmede JE zuigers 11:1 compressie, stalen drijfstangen met ARP bouten en ACL lagers.
                              Ook zit er een X20XEV pomp op met custom aanzuigbuis.

                              #18079604
                              2000
                              Moderator
                                Lid sinds:
                                30 June 2004

                                @Shrek! wrote:

                                Gewoon deze kopen als je met throttle body’s wilt gaan rijden :D , ik heb ze net aangeschaft voor op mijn motor in combinatie met DTA. Heb je geen inlaatspruitstuk nodig ;)

                                Zeer mooi, maar niet mee te nemen naar een ander (type) blok.

                                Alles goed, brandweercollega :thumb Weinig fik meer in schoorl :D

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.