Rebelleren tegen Europa

Forumindex Forums Modellen Calibra Rebelleren tegen Europa

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 38)
  • Auteur
    81supporter
    Deelnemer

Omdat ik van mening ben dat Europa en de Euro door mijn strot geduwd zijn heb ik dit bedacht.

De rebellenvlag ipv de Euro vlag.
      Helpen doet het niet maar het lucht wel op.

Fearless
      Deelnemer

Dat wordt gezeur met de apk :P en mischien ook wel met de politie :P:P

81supporter
        Deelnemer

@Fearless wrote:

Dat wordt gezeur met de apk :P en mischien ook wel met de politie :P:P

Leg es uit ?

Het kenteken is ongewijzigd , het land van herkomst ook.
          En het aantal sterren op het EU logo klopte toch al niet meer .

Vroeger plakten ze zelfs de APK stickers op de plaat , weet je nog ?
          Voor mij valt dit onder vrijheid van meningsuiting.

Ik vind dit net op boetes.nl

Mag ik een sticker plakken op de kentekenplaat?

U mag geen sticker(s) op de kentekenplaat plakken, omdat er volgens de regelgeving geen wijzigingen mogen worden aangebracht aan of op de kentekenplaat. De politie kan hiervoor een bekeuring uitschrijven.

Het plakken van stickers op Nederlandse kentekenplaten is volgens de Wegenverkeerswet 1994 verboden.

De geldende boetes voor verkeersovertredingen vindt u in de Boetebase van het Openbaar Ministerie (OM). De overtredingen zijn ingedeeld per categorie. Als u kiest voor een bepaalde categorie, voert het programma u stap voor stap naar het uiteindelijke boetebedrag.

Kentekenbewijs met foutieve gegevens
          Kentekenbewijs niet behoorlijk leesbaar
          Kentekenbewijs niet kunnen tonen
          Ondeugdelijke kentekenplaten

Mijn auto is uit 1993 ….
          Wat is de definitie van ondeugdelijk ?

McKaamos
          Deelnemer

Ja, dat slaat niet op het bouwjaar, maar op het jaar vanaf wanneer stickers op de kentekenplaat strafbaar is geworden ;)
            Sinds dat jaar zitten er ook geen APK stickers meer op je kentekenplaat ;)

81supporter
            Deelnemer

Ik ga de discussie gewoon aan en dan zien we wel wat er gebeurt.
              De opzet is immers niet om de kentekenplaat onleesbaar te maken of om het flitsen onmogelijk te maken.
              Dus kwade opzet tot “” fraude of vervalsing “” is niet hard te maken.
              De plaat is er ook niet minder deugdelijk om geworden.
              Europa daarin tegen wel…… :puke

opelremco
              Deelnemer

Zet je hakken maar in het zand,heeft die smeris z´n kerstbonus weer. :jerry :jerry :jerry

Fearless
                Deelnemer

zinloze discussie…en wat wordt je er zelf beter van?

eh niks?

81supporter
                  Deelnemer

@Fearless wrote:

zinloze discussie…en wat wordt je er zelf beter van?

eh niks?

Ik zal es zon blauwpet van zijn Twitter af sleuren en hem es recht op de man vragen wat zijn mening is.
                    Ik vind Europa een zinloze discussie………wat zijn we daar beter van geworden ?
                    Nederlanders pikken alles als makke schaapjes en geen mens die de moeite neemt om voor zijn belangen op te komen.
                    Daarom betalen we ons blauw als auto bezitters.
                    Dit stickertje staat voor mijn standpunt , kom maar op zou ik zeggen.
                    Principekwestie dus.

re2flex
                    Deelnemer

Mee eens.
                      Ik zie Den haag als jan klaasen land, je ziet de poppen bewegen in de poppenkast maar je weet niet wie het handje is die de pop bestuurt. Geld word overal rondgepompt in allerlei landen zonder garantie dat het goedkomt. De middenklasse bezuinigen en de topmannen van belastingdienst hebben privechauffeurs met dikke autos die van huis naar hun standplaats worden gereden terwijl ze 40 km van hun werk wonen. Maakt hun dat hoger? Nee dus. Kwartje van kok is dik door iedereens mond geduwd.
                      En om het af te maken, 55% van de Nederlanders stemden tegen de Euro, waarom hebben we alsnog de euro gekregen?
                      We kunnen op internet blijven reageren maar er word net zo hard tijdens de verkiezingen gestemd op iemand die het weer niet waarmaakt en vervolges weer aftreed met zijn zakken gevuld, echte actie uitvoeren biedt uitkomst. Staken zoals de vrachtwagen chauffeurs dat deden.

Ik vind dat er in Den Haag gewoon er meer mensen moeten komen met levenservaring als mensen die diploma’s hebben gehaald en nooit weten hoe het is om te leven in een gezin die van de bijstand moet rondkomen etc.. maar goed dit is mijn mening…

dion87

tja eurofielen… wat moet je ermee..

RISL
                        Moderator

Hmm, vind het een beetje kort door de bocht dat Europa/de euro ons alleen maar negatieve dingen heeft gebracht, maar goed, de laatste tijd geeft het meer problemen dan dat het problemen oplost.

Waar ik dan wel weer van baal is dat NL zeer waarschijnlijk uit het JSF-programma stapt….daar hebben wij ook opdrachten voor ontvangen en ik heb geholpen bij het ontwikkelen van gereedschappen voor de bouw van de JSF bij Fokker, dus dat is weer klote. M’n buurman werkt bij Fokker en er gaan behoorlijk wat mensen hun baan verliezen als het NL uit het JSF-project stapt.

dion87

we hadden er gewoon niet aan moeten beginnen, eerst waren we een van de sterkste landen van heel europa.. en daar is volgens mij nog maar weinig van over dankzij europa. opzich best logisch, want wat ze willen lukt wel op deze manier.. 1 europa..

Maartuh
                            Deelnemer

leuk initiatief, misschien kun je er beter zo’n verbodsteken als sticker laten maken, zoon rood rondje met een schuine streep.
                              Misschien kun je die zo plakken dat de schuine streep tussen de sterren door gaat (en het rondje eromheen)
                              Dan plak je niks af en kunnen ze nooit zeggen dat hij daardoor niet leesbaar zou zijn.
                              En je geeft toch het signaal af :)

soepkiepe
                              Deelnemer

@dion87 wrote:

we hadden er gewoon niet aan moeten beginnen, eerst waren we een van de sterkste landen van heel europa.. en daar is volgens mij nog maar weinig van over dankzij europa. opzich best logisch, want wat ze willen lukt wel op deze manier.. 1 europa..

klein voorbeeldje ;)

engeland is zo slim om niet mee te gaan met de euro, hoor e die over financiële crisis?
                                oke, bij hun zal het vast merkbaar zijn, de mensen uit europa zullen vast niet zo veel geld meer uit geven als ze daar op vakantie gaan of zo.
                                maar over de landen die niet mee doen met de euro (volgens mij was er nog 1) hoor je niet zo veel over.

ik ben eerlijk dat ik er maar weinig van volg trouwens, wat mijn mening ook is… hij telt toch niet..
                                1 europa, maar wat de burger wil boeit niet :P
                                moet wel zeggen dat ik het best wel met re2flex eens ben, iedereen moet bezuinigen, maar die daar in den haag rijden nog steeds in dikke auto’s, worden gereden zelfs!
                                een bonusje hier en daar, en niks van de crisis merken in de portomenee, alleen op papier.

tsja, zal me benieuwen als de nederlanders een lef in hun donder krijgen en eens gaan staken.. schijnt in frankrijk ook wel gewerkt te hebben nadat de vrachtwagen chauffeurs de belangrijkste hoofdwegen hebben dicht gezet.

laten we beginnen met de zorgverzekering…
                                je betaald je scheel, eerst nog eens eigen risico, en dan word 3/4 ongeveer vergoed.

gertjuh1968

fuck de regering, meer woorden heb ik er niet voor over.

dion87

@soepkiepe wrote:

@dion87 wrote:

klein voorbeeldje ;)

engeland is zo slim om niet mee te gaan met de euro, hoor e die over financiële crisis?
                                    oke, bij hun zal het vast merkbaar zijn, de mensen uit europa zullen vast niet zo veel geld meer uit geven als ze daar op vakantie gaan of zo.
                                    maar over de landen die niet mee doen met de euro (volgens mij was er nog 1) hoor je niet zo veel over.

ik ben eerlijk dat ik er maar weinig van volg trouwens, wat mijn mening ook is… hij telt toch niet..
                                    1 europa, maar wat de burger wil boeit niet :P
                                    moet wel zeggen dat ik het best wel met re2flex eens ben, iedereen moet bezuinigen, maar die daar in den haag rijden nog steeds in dikke auto’s, worden gereden zelfs!
                                    een bonusje hier en daar, en niks van de crisis merken in de portomenee, alleen op papier.

tsja, zal me benieuwen als de nederlanders een lef in hun donder krijgen en eens gaan staken.. schijnt in frankrijk ook wel gewerkt te hebben nadat de vrachtwagen chauffeurs de belangrijkste hoofdwegen hebben dicht gezet.

laten we beginnen met de zorgverzekering…
                                    je betaald je scheel, eerst nog eens eigen risico, en dan word 3/4 ongeveer vergoed.

daarom is nigel farage ook mijn grote held :P

maar engeland heeft het ook zwaar, want hun pond hangt deels ook af van onze euro.
                                    al met al hadden we nooit in de euro moeten stappen en gewoon de gulden moeten houden. dan lachte we nu het hardst

Opaul
                                    Deelnemer

De zorgverzekeringpremie betaal je niet voor jezelf, maar voor je opa en oma en alle andere ‘ouderen’. Je kan ook voor het Amerikaanse systeem kiezen, maar ik vind ons sociale stelsel toch beter. En julie over 40 jaar ook, dat weet ik zeker!

Stel we hadden de gulden gehouden, dan hadden we nu inderdaad een sterkere munt gehad. Maar dat wil je helemaal niet. Wij zijn een export land en met een sterke munt worden je goederen dan veel te duur. Daarom hoor je Zwitersland zo hard klagen. Echt waar? Ja, ook voor landen die niet mee aan de euro doen is het zwaar. Jullie zoeken gewoon iets om te klagen en dat is jullie recht. Maar ik moet alleen maar glimlachen om dit soort verhalen.

Oenatje
                                      Deelnemer

idd, zijn er veel die de bel horen luiden, maar waar hangt die klepel nou toch?

Maartuh
                                        Deelnemer

je kan glimlachen om zulke verhalen, maar we gaan het nog wel merken. De boel is nog steeds aan het instorten ondertussen en om de boel zo lang mogelijk te rekken worden er miljarden overgemaakt aan banken. Die miljarden worden geleend en dat geld + rente mogen wij op gaan hoesten.
                                          En waarom? Om een fascistische bureaucratie op te tuigen en in stand te houden. Who the fuck zijn die lui in europa om ons te vertellen wat we moeten doen?
                                          IK heb ze niet gekozen jij wel?
                                          Waarom zouden zij moeten vertellen wat de regering in ons land kan en mag doen? Die van Rompuy is daar niet neergezet omdat hij gekozen is.

Wat er nu gedaan wordt is het installeren van een regerings”verdieping” boven onze gekozen regering waar wij niet direct invloed op kunnen uitoefenen. Een veels te ver van ons bed show waar niemand verantwoordelijk kan worden gehouden voor de maatregelen die genomen worden.

Politici in nationale regeringen zijn stuk voor stuk zo eurofiel omdat ze dan uitzicht hebben op een mooie baan met dikke verdiensten lekker uit het zicht van die lastige burger, daarom zijn er geen tegengeluiden te horen: zou jij dat doen als je dat als vooruitzicht hebt?
                                          Dat er ondertussen een ongecontroleerde fascistische bureaucrateheilstaat gecreerd wordt maalt niemand om. Totdat dalijk de boel financieel klapt en mensen hun baan kwijt gaan raken. Dan kun je gaan protesteren en kom je tegenover Eurogendfor te staan. Oftewel de europesche politie, ja dat zal misschien nieuw voor je zijn maar die zijn al ingezet in griekenland tegen protesterende mensen.

Het grote plaatje is dat de banken regeren en dikke winsten binnen harken met uit het niets gecreerd “geld”. Europa is ervan afhankelijk en zal iedereen steeds meer uit gaan wringen. Wij mogen elke 5 jaar stemmen op puppets die niets zullen veranderen ondanks mooie woorden en ondertussen mogen we werken als slaaf van de banken. Burgerrechten worden al steeds meer ingeperkt en dat zal nog wel even door gaan tot je totaal geen vrijheid meer hebt.

Lees “1984”, dat is een blauwdruk in plaats van een waarschuwing.
                                          nog steeds om te glimlachen?

teungts
                                          Deelnemer

even terug komen op die sticker, het mag echt niet! wij hebben hier een friesland een tijdje friese vlagje er voor gehad inplaats van dat klote europa, en daar kreeg je een bekeuring voor.

Opaul
                                            Deelnemer

Ik lig dubbel! :wors

In 2009 heb ik nog mogen kiezen wie d’r namens mij in het Europese Parlement mag zitten. Jij hebt zeker niet gestemd omdat je het onzin vind? Ik zeg niet dat Europa alles beter maakt of het beter zal maken. Maar ik kijk d’r denk ik iets objectiever naar.

Klagen, daar zijn we goed in. Wees blij dat je in een land als Nederland mag opgroeien. Zoals ik het zie heeft iedereen hier gelijke kansen en kun je zelf wat van je leven maken. Als je iets wil veranderen in bijvoorbeeld de politiek mag dat in onze democratie. Daarnaast behoren de voorzieningen die we hier hebben tot de wereldtop. Ik zou nergens anders willen wonen. Jij wel?

En die crisis? Die hebben we om de zoveel jaar. In de jaren 80 was het een economische crisis en in de jaren 70 een oliecrisis. En weet je wat het mooie van zo’n crisis is? Daarna wordt het vanzelf beter.

Dat boek “1984” heb ik niet gelezen, maar op Wikipedia vond ik een zin die ik even wil quoten. Ik krijg namelijk het idee dat deze erg op jou slaat:
                                              De lezer zal niets meer voor waar aan kunnen nemen. Is de oorlog wel werkelijk aan de gang, of schiet de regering zelf de raketten af om de bevolking gedwee te houden? Is het boek van Goldstein wel werkelijk van Goldstein? Bestaan Big Brother en Emmanuel Goldstein wel? De hoofdpersoon leeft als in een (nare) droom.

Maartuh
                                              Deelnemer

ik heb gestemd tegen de europesche grondwet, die was ook weggestemd.
                                                daar is wat marginaals in veranderd en daarna toch doorgedrukt.

Dat Europesche parlement van jou is een wassen neus, je hebt daar 26 man in gestemd van de 754. wat een invloed.
                                                Je stemrecht is verwaterd van 1 van de 16 miljoen (simpel gezegd) naar 1 van de ????
                                                Even protesteren in den haag gaat niet meer mogelijk zijn, je mag ergens iets proberen te organiseren in het buitenland?

Je zou dat boek eens moeten lezen (het is een heel bekend boek, oorsprong van de naam “big brother”)

Opaul
                                                Deelnemer

Je stem is inderdaad minder waard en de Nederlandse belangen zullen minder behartigd worden. Dat is zeker een groot nadeel. Maar d’r zijn ook voordelen. De hoge brandstof accijns kunnen alleen maar omlaag als je dat Europees laat regelen. Net als de gemiddelde verkeersboete. Daarnaast kunnen we tegenwoordig makkelijk onze onderdeeltjes (goedkoop) uit Engeland en Duitsland halen. Zonder Europa was je dat niet zo makkelijk gelukt. En omdat dit voor jou makkelijk is, is dat voor ons bedrijfsleven ook. En daar verdient Nederland goed aan.

Ik persoonlijk denk dat het beter is als d’r een Noord en Zuid-Europa komt met ieder een eigen munt. Dat komt omdat de Middellandse Zee mentaliteit heel anders is dan hier. Dat zal niet veranderen. Maar we zijn echt wel beter af als we blijven samenwerken met andere landen zoals Duitsland. Zeker op het gebied van handel en dus ook onze valuta.

Maartuh
                                                  Deelnemer

Misschien draaf ik wel te ver door, maar ik denk dat het verschil is dat je vertrouwt dat ze het beste met ons voor hebben en ik denk van niet.

Samenwerking denk ik dat ook goed is, maar daar hoeft van mij geen muntunie of politieke unie voor te zijn. Dat is voor die ellende altijd goed gegaan door afspraken met de landen te maken.

laten we aub door den haag geregeerd worden, daar zijn het ook eikels, maar tenminste wel ONZE eikels

syl-astra

@re2flex wrote:

echte actie uitvoeren biedt uitkomst. Staken zoals de vrachtwagen chauffeurs dat deden.

.

mmmh vertel mij eens wanneer het was dat de nederlandse chauffeurs gestaakt hebben
                                                      en dan bedoel ik zoals de fransen wel deden in de jaren 90

nederlandse chauffeurs heben bijna allemaal grote bek maar durven niet te staken
                                                      en de bond heb je ook niks aan dat zijn ook van die lame zakken

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 38)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.