Re: Ascona A ’72 MV6 24v, RDW gekeurd, nu cosmetisch werk!

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Re: Ascona A ’72 MV6 24v, RDW gekeurd, nu cosmetisch werk!

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 102)
  • Auteur
    Berichten
  • #17880962
    Christian-tsx
    Deelnemer
      Lid sinds:
      25 May 2008

      ik heb het bij een d kadett 1.8E. dus voorwiel aandrijving met standaard koppeling + F16 bak.
      komend winter vliegwiel maar eens laten vlakken.

      #17880963
      mr-turbo
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 July 2004

        het kan ook zijn dat er wat (motor) olie op je plaat is gekomen, dan krijg je het ook

        #17880964
        marcel
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          @mr-turbo wrote:

          combinatie vliegwiel / plaat moet je het idd in zoeken.
          meestal als je het vliegwiel ff laat vlakken is het weg…
          Het schijnt oa te komen doordat er (ge)harde stukken zijn ontstaan op je wrijvingsvlak van je vliegwiel, daardoor stuitert de plaat onder bepaalde omstandigheden

          Ik heb wel gemerkt dat bepaalde combinaties het kunnen versterken, zoals soepele motorrubbers , warme motor , korte overbrenging

          Wat je kan doen, is ipv in z’n eerste versnelling optrekken, z’n 2 eens een tijdje gebruiken
          kan ie makkelijk hebben, zeker met een 3.0, goede kans dat het dan een tijdje weg is

          Weet je wat het rare is, dat er een kans is dat met een andere bestuurder het niet of iig veel minder voorkomt :hmmz
          Het kan goed zijn dat je NIETS ziet en meet aan het wrijvingsvlak van je vliegwiel, maar pas als ie warm wordt je het kunt meten omdat ie niet mooi gelijkmatig uitzet

          Sorry, had even vergeten te vermelden dat het om de v8 ging,

          Het (stalen) vliegwiel is/was nieuw en ongebruikt. bij het eerste testrondje merkte ik dit probleem al, heb de koppeling tot op heden nog nooit echt hoog hoeven belasten, dus het kan geen oude schade zijn, of zou dat bij een nieuw vliegwiel ook al kunnen voorkomen door verkeerde materaalkeuze?

          Koud of warm maakt inderdaad ook uit, al heb ik meer het idee dat dat door het lagere stationaire toerental komt als hij warm is.

          Vertanding is iets aan de lange kant, 2.93 diff + handbak met een overdrive wat resulteerd in 2350rpm@120km/u, maar ik kan het inderdaad een proberen om in zn 2 weg te rijden of het dan minder is.

          De motorrubbers zijn bij mij zeer slap, (vloeistof gevuld), bij mark zijn dat industrierubbers.

          Vliegwiel is ook aan de zware kant, als het een extreem licht vliegwiel zou zijn zou dat ook een oorzaak kunnen zijn, maar bij mij is dat niet van toepassing, mark daar in tegen heeft een vrij licht vliegwiel achter zn v6,

          Koppelingsplaat was ook nieuw en had nooit een druppel olie gezien, evenals de nieuwe voering die ik erop heb laten zetten.

          #17880965
          Fearless
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 January 2005

            Komt dat bokkerige optrekken niet door de tangentiaalveertjes in de plaat? Die nemen het bokken toch iets weg?

            #17880966
            mantamarkie
              Lid sinds:
              15 March 2005

              Marcel heeft die veren laten bekijken door een specialist, welke er slappere in heeft gezet, en getest. Ik heb zon vermoeden wat @mr turbo zegt, combinatie plaat/vliegwiel, misschien dat het voeringsmateriaal nog in moet slijten op het vliegwiel? Teveel grip waardoor hij gaat ‘happen’?

              #17880968
              mr-turbo
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 July 2004

                @marcel : als ie het al gelijk vanaf het begin deed met allemaal nieuwe componenten, dan denk ik dat er idd wat anders aan de hand is :hmmz
                je zal het vast wel zien als je hem uit elkaar haalt, is de plaat mooi ingesleten overal en is het vliegwiel mooi ingesleten overal….
                op de een of andere manier vermoed ik toch dat de plaat misschien het probleem is :wtf

                #17880969
                Fearless
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 January 2005

                  @mantamarkie wrote:

                  Marcel heeft die veren laten bekijken door een specialist, welke er slappere in heeft gezet, en getest. Ik heb zon vermoeden wat @mr turbo zegt, combinatie plaat/vliegwiel, misschien dat het voeringsmateriaal nog in moet slijten op het vliegwiel? Teveel grip waardoor hij gaat ‘happen’?

                  Zit ook wat in, vaak voel ik ze bokken als ik net een complete koppeling vervangen heb. ook de types waarbij het vliegwiel meevervangen wordt.
                  Dat verdwijnt vanzelf later als de boel inslijt.

                  #17880970
                  giuliettaevo
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    5 November 2006

                    Misschien is het net als met remschoenen in een remtrommel, daar moet je ook de voering even schuin vijlen zodat hij geleidelijker pakt.. ;)

                    Er zit wel een priseaslager in de krukas?

                    #17880967
                    InjectTheVenom
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 December 2004

                      Geinig dat ik dit nu lees, op het werk heb ik bij een Skoda Superb pas geleden een kopppeling vervangen en tijdens de testrit merkte ik een onregelmatig bokken.

                      #17880956
                      sjoerdie
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        19 September 2005

                        het moet op elkaar inslijten.

                        bij mijn corsa v6, plat vliegwiel, geveerde sinterbrons koppeling en omp versterkte drukgroep had ik hetzelfde in het begin.

                        hij slipte zelfs door soms met vol vermogen erop.

                        na een tijd ging dit weg, en pakte hij goed

                        #17880886
                        marcel
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          En kenne we je al feliciteren? :vertag

                          #17880971
                          asconarocker
                            Lid sinds:
                            8 March 2012

                            Mooi project! Wat voor achteras heb je eronder zitten??

                            #17880972
                            Jo1
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              15 September 2004

                              Heb eigenlijk nog een vraagje over de klepdeksels.
                              Is links en rechts niet verwisselbaar, zijn beiden niet identiek, ik zie wel iets verschil m.b.t. de bougie gaten, maar verder niet echt.
                              komt nl iets beter uit wat de oliedop betreft.

                              #17880973
                              mantamarkie
                                Lid sinds:
                                15 March 2005

                                @Jo1 wrote:

                                Heb eigenlijk nog een vraagje over de klepdeksels.
                                Is links en rechts niet verwisselbaar, zijn beiden niet identiek, ik zie wel iets verschil m.b.t. de bougie gaten, maar verder niet echt.
                                komt nl iets beter uit wat de oliedop betreft.

                                Jo,

                                over de klepdeksels, ik heb hier toen ook naar gekeken om ze om te draaien, maar dit niet gedaan vanwege de reden dat de bougiegaten niet helemaal in lijn met de bougies kwamen, en meen me te herinneren dat 1 of meer pasvlak(ken) niet correct aansloten op de cilinderkop, met lekkage als risico. ik zal morgen even kijken naar een andere set alu deksels, of ik het verschil nog kan herinneren. Op Omega fora”s is dit onderwerp ook al eens te sprake gekomen maar volgens mij niet toegepast vanwege toch onderlinge verschillen in de deksels. je zou het ook kunnen doen zoals ik gedaan heb, en dan de ramklep-actuator omdraaien d.m.v een beugeltje.

                                hoe is het trouwens met de commodore v8? rijdt naar wens?

                                #17880974
                                mantamarkie
                                  Lid sinds:
                                  15 March 2005

                                  @marcel wrote:

                                  En kenne we je al feliciteren? :vertag

                                  jazeker! alweer even geleden, in oktober bij de RDW geweest en glansrijk door de keuring incl 2jr APK.
                                  Ze is ietswat aangekomen, weegt nu 1010kg.(volle tank)


                                  @asconarocker
                                  : de orginele as zit eronder, van een 1900, 3:44 overbrenging. tot nu toe ongespert, sper heb ik op de plank maar twijfel nog of die erin gaat, rijdt immers zo ook prima.

                                  #17880975
                                  kadett4x4
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    6 July 2004

                                    effe off topic.
                                    een commo met v8 en compleet interieur maar 1010kg, mijn kadett 4×4 zonder interieur weegt 1050kg.
                                    moet zeggen, da’s verdomd netjes :thumbup :thumbup .

                                    nu terug on topic.
                                    wat weegt de ascona met 6 cil dan.

                                    groeten.

                                    #17880976
                                    Jerremy
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      29 October 2004

                                      Dat staat in de post boven/voor de jouwe. 1.010 kg.

                                      #17880977
                                      mantamarkie
                                        Lid sinds:
                                        15 March 2005

                                        Juist jeroen, de ascona weegt 1.010kg, de commodore v8 is van Jo, die weegt wel wat meer, geloof 1372kg?

                                        #17880978
                                        kadett4x4
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          6 July 2004

                                          excusee van hier, verkeerd gelezen.
                                          was nog niet helemaal wakker :angel :angel

                                          groeten.

                                          #17880979
                                          Rens_Corsa
                                            Lid sinds:
                                            12 November 2008

                                            king: Echt dik!!!
                                            Mooi werk kerel!!!

                                            #17880980
                                            Jo1
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              15 September 2004

                                              Ik heb het vandaag nogmaals zelf bekeken. Wat het pakkingvlak betreft, zijn beiden gelijk, is overigens ook hetzelfde artikelnummer.
                                              Het gaat zich voornamelijk om het bougiegat, kabel dicht niet juist af in het gat, maar het kan wel.
                                              Op de volgende foto waarbij de deksel van links naar rechts is gewisseld, kun je zien dat de bougie niet netjes op 1 lijn zit met het gat.

                                              Dan maar zoals jij zei, de klepaansturing verplaatst.

                                              En we kunnen weer rijden.

                                              #17880981
                                              16v kadett c
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                2 January 2010

                                                was er niet iets met die deksels treken die niet krom zo dat hij niet meer af dicht

                                                #17880982
                                                Jerremy
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  29 October 2004

                                                  Dat zijn de kunststof exemplaren. ‘Officieel’ (dus volgens Opel) dienen ze vervangen te worden zodra ze gedemonteerd zijn/worden.

                                                  #17880983
                                                  2000
                                                  Moderator
                                                    Lid sinds:
                                                    30 June 2004

                                                    Voor een nieuw project heb ik de volgende vraag: hoe wordt de mv6 elektrisch aangesloten, ik bedoel wat heeft ie nodig om te kunnen lopen?

                                                    #17880984
                                                    2000
                                                    Moderator
                                                      Lid sinds:
                                                      30 June 2004

                                                      Mooi project trouwens, ziet er goed uit!

                                                    25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 102)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.