Re: Ascona A ’72 MV6 24v, RDW gekeurd, nu cosmetisch werk!

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Re: Ascona A ’72 MV6 24v, RDW gekeurd, nu cosmetisch werk!

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 102)
  • Auteur
    Berichten
  • #17880936
    marcel
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 June 2004

      het zijn weer hamsterweken bij mark geloof ik :mrgreen:
      geen open laadbak nodig, in een saab past het anders prima.

      #17880937
      Bug Killer
        Lid sinds:
        29 March 2008

        en die mensen elke x weer raar kijken dat een motor in een ruim uurtje netjes uitgebouwd is :jerry

        mark doet de motoren nu inslaan :jerry komt altijd wel weer eens vanpas

        #17880938
        mikeopel
          Lid sinds:
          3 April 2012

          met zijn 4e :mrgreen:
          zag je hem kijken toen ik zei stop de Tijd :jerry

          lol.
          binnen kort nog 1 op halen ????
          kan het binnen een uur :hmmz
          ja iets harder ons best doen LOL :lol: :lol:

          #17880939
          Manta 24V
          Deelnemer
            Lid sinds:
            8 September 2004

            :???: en de motortakel er nog bij naast :wtf

            #17880940
            mikeopel
              Lid sinds:
              3 April 2012

              jazeker!! waarom niet! :jerry

              #17880941
              mantamarkie
                Lid sinds:
                15 March 2005

                zo, een tijdje niets met het topic gedaan, maar in de schuur zeer zeker wel!
                tussendoor even een bmw e30 gedemonteerd voor onderdelen incl de neus eraf gezaagd, altijd handig voor motorswaps:

                neusje heeft een mooie hangplek

                -een saab gekocht, gefixt en apk erop, foto staat hier al in het topic op pag 2

                -Daarna een saab gesloopt voor het blokje, ook foto van aanwezig hier

                -mn moeders kadett c weer eens opgelapt voor de apk en het oog


                eruit geslepen, binnendorpel vervangen en buitendorpel, strakgemaakt, gespoten en de onderkant nieuw in de anti steenslag en tectyl

                en nog wat andere autootjes tussendoor wat onderhoud en reparatie gedaan, dus nu weten jullie dat ik niet op de bank heb gezeten :vertag

                #17880942
                mantamarkie
                  Lid sinds:
                  15 March 2005

                  zo, nu weer terug naar de ascona;

                  motor incl vooras e.d zit er weer in, ben begonnen met aansluiten koelsysteem en bedrading.

                  stuurbekrachtigingsleidingen gemaakt, bestaande uit een deel BMW en een deel opelleiding welke ik aan elkaar getiglast heb dmw een bus, welke meteen als Reducer dienst doet:

                  busje gedraaid met 4mm reducerdoorlaat, zelfde maat als de bmw leiding had:

                  en afgelast en gelakt:

                  Ook het remsysteem is aangepast, nieuwe leidingen icm goodridge rvs remslangen en astra gsi remklauwen

                  remklauwen voorzien van revisiesetje en een nieuwe lak:

                  nieuw steuntje, nu achter de vooras zoals bij een manta B, zodat ik niet hoefde te rommelen met lange remslangen tussen de veer door, nu kan ik gewoon een manta b gsi remslang gebruiken:

                  het complete systeem;

                  ook zie je op deze foto dat de slangen van de stuurbekrachtiging erop zitten, deze is dan ook klaar en zou moeten functioneren.

                  Reservoir voor de bekrachtigingsolie ook geplaatst, mooi weg in de neus zodat het niet teveel opvalt:

                  wat fotos hoe het blok er nu inligt:

                  ondertussen ben ik bezig met het aanpassen van de bedrading en een koelfan plaatsen, binnenkort weer meer :kewlpics

                  #17880943
                  belgium turbo
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    18 June 2010

                    damm dat word vet !! :D

                    #17880944
                    marcel
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      gaat weer helemaal goedkomen, weer een strak stukje tig-werk

                      heb je al borgplaatjes voor je remslangen?

                      binnenkort moeten we maar eens wat leuks verzinnen voor je luchtinlaat

                      #17880945
                      mantamarkie
                        Lid sinds:
                        15 March 2005

                        @marcel; ja die moeten nog wel ergens liggen! Luchtinlaatsysteem heeft me al flink hoofdpijn bezorgd maar ik denk dat ik er wel uit ben.

                        Heb niets meer gepost, maar destemeer bezig geweest met de ascona! Bedrading is zo goed als klaar nu incl koelfan, kachelbak en slangen zitten erin en het dashboard. Alleen nu loop ik dus tegen een probleem aan, de toerenteller. Deze moet omgebouwd worden om de correcte waardes aan te geven ivm de 6 pitter. Nu weet ik dat er in het verleden wel eens een topic incl schema is geweest, maar ik kan het niet meer terugvinden evenals in mi
                        jn documentatie niet. @ Jo, of danny(manta24v), jullie hebben dit ook wel eens gedaan niet? Hulp is zeer welkom! (ook van eenieder die het weet!)

                        #17880946
                        blight
                          Lid sinds:
                          11 October 2005

                          he beunhaas :P

                          hoe is het nu met je gascona project ?

                          je klasgenoot wil m wel is zien :D

                          #17880947
                          mantamarkie
                            Lid sinds:
                            15 March 2005

                            zo, sevenum 2012 is ook weer verleden tijd! was een zeer geslaagd weekend, alleen wel erg warm :shock:
                            Jo Heunen nog even kort gesproken en zijn commodore b coupe met bmw v8 erin bewonderd, wat een heerlijke combinatie lijkt me dat en vooral respect! dit gesprek gaf me weer een stimulans mn topic eens eens te updaten.

                            Niets gepost betekend nog niet altijd niets gedaan, auto is ondertussen rijdend en alles functioneerd beter dan ik hoopte, vooral de stuurbekrachtiging is werkelijk subliem! aangezien het bmw stuurhuis een stuk korter is dan de orginele van de ascona, stuurt de auto een heel stuk directer.

                            motor weer op zn plek:

                            oliedrukzender geplaatst voor de GT/E tellerset

                            Ook de benzinetank ontsnapte niet aan mijn aandacht, gestraald en een buffer tank gemaakt en in de tank gelast

                            morgen meer!

                            #17880948
                            mantamarkie
                              Lid sinds:
                              15 March 2005

                              zo, weer eens een update

                              Auto is nu rijdende en alles functioneerd, nog wel enkele zaken die afgewerkt moeten worden voor de RDW keuring maar dit zijn maar wat kleine puntjes.
                              ik zal wat fotos posten van de afbouw van de auto hieronder

                              uitlaatsysteem in aanbouw, erg krap aan de stuurkoppelings zijde!

                              uitlaat in een gevorderd stadium

                              de complete voorpijp, klaar om een lakje te krijgen

                              de complete uitlaatlijn, dempers die er nu onder zitten zijn de standaard dempers voor de rdw keuring, daarna komt er een wat grotere diameter uitlaat onder

                              ook de tank is aangepast aan een injectiesysteem doormiddel van een buffer in de tank te lassen, hierdoor zal het systeem geen lucht aanzuigen als de tank leeg raakt en een bocht genomen wordt.
                              hierbij wat fotos voor de liefhebbers

                              het reservoir/buffer

                              en een foto van de buffer in de tank gelast:

                              binnenin de tank ziet het er dan zo uit:

                              tank weer gemonteerd onder de auto

                              tevens een inlaatcollector gemaakt om de 2 gaskleppen van de omega inlaat naar de luchtmassameter te laten gaan, hier ging wel meer werk inzitten dan ik had gedacht, maar het eindresultaat ben ik tevreden mee en het werkt ook prima.
                              Materiaal is aluminium

                              En nog wat fotos van de motorruimte met bijna alles gemonteerd

                              tevens ook andere velgen gevonden voor de ascona, Revolution 8j 15inch, staat zeer mooi vind ik, alleen de achterste spatbordranden moet ik wat aanpassen.

                              dit was het weer voor nu, zodra de auto rdw en apk gekeurd is zal ik eens een leuke fotoshoot doen en mn ervaringen posten.

                              #17880949
                              marcel
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                30 June 2004

                                superdik, next :thumb

                                #17880950
                                astrastationgsi
                                  Lid sinds:
                                  1 August 2010

                                  supergaaf

                                  #17880951
                                  rvkasper
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    4 September 2012

                                    respect, echt super gedaan

                                    #17880952
                                    mikeopel
                                      Lid sinds:
                                      3 April 2012

                                      lekker bezig mark!

                                      #17880953
                                      mantamarkie
                                        Lid sinds:
                                        15 March 2005

                                        Bedankt allemaal!

                                        Auto is nu echt bijna gereed voor de rdw keuring en apk, alleen zijn er nog wat zaken op te lossen zoals uitlijnen, maar bovenal een hinderlijke vibratie en een gonzend geluid tijdens decelereren, met optrekken nergens last van. Nu is wel de baksteun wat aan de slappe kant, maar ik vermoed de kruisstukjes van de tussenas, heb er nog geen tijd aan besteed. Iemand nog ideeen wat dit kan veroorzaken? Heb trouwens ook geen veer meer in de tussenas zitten, wel bekend bij de kenners. Zou dit het verschil kunnen maken? Ik geloof zelf van niet maar als iemand hier ervaring mee heeft hoor ik dat heel graag!

                                        #17880954
                                        fredericki200
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          31 January 2007

                                          wat voor bak heb je dr achter hangen een 1.8s?
                                          en vraag mij af of de orginele radiateur het wel gaat trekken.

                                          #17880955
                                          mantamarkie
                                            Lid sinds:
                                            15 March 2005

                                            Bak is inderdaad een 1.8s getrag 240.
                                            Radiateur is van een manta b gsi, brede model dus, en koelt tot nu toe prima, 12okt naar de rdw, met een beetje geluk wordt hij goedgekeurd en kan ik hem daarna echt goed testen.

                                            #17880957
                                            mr-turbo
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              1 July 2004

                                              @mantamarkie wrote:

                                              Bedankt allemaal!

                                              Auto is nu echt bijna gereed voor de rdw keuring en apk, alleen zijn er nog wat zaken op te lossen zoals uitlijnen, maar bovenal een hinderlijke vibratie en een gonzend geluid tijdens decelereren, met optrekken nergens last van. Nu is wel de baksteun wat aan de slappe kant, maar ik vermoed de kruisstukjes van de tussenas, heb er nog geen tijd aan besteed. Iemand nog ideeen wat dit kan veroorzaken? Heb trouwens ook geen veer meer in de tussenas zitten, wel bekend bij de kenners. Zou dit het verschil kunnen maken? Ik geloof zelf van niet maar als iemand hier ervaring mee heeft hoor ik dat heel graag!

                                              Kruisstukje dat kan, maar ik zou het zelf eerder ergens anders zoeken,
                                              goede kans dat er ergens iets tegen bv. de vooras aankomt en dat het trillen bij decelereren veroorzaakt..
                                              bv carterpan , uitlaat, etc
                                              als het tegen de kas zou zijn, dan hoor je dat een heel stuk harder :D

                                              De veer is meer nodig om te voorkomen dat het staartstuk niet uit de achteras schuift, in het verleden reed ik ook wel eens zonder, maar nu ik weet wat er gebeurt, niet meer :thumb

                                              #17880958
                                              mantamarkie
                                                Lid sinds:
                                                15 March 2005

                                                @mr-turbo wrote:

                                                @mantamarkie wrote:

                                                Bedankt allemaal!

                                                Auto is nu echt bijna gereed voor de rdw keuring en apk, alleen zijn er nog wat zaken op te lossen zoals uitlijnen, maar bovenal een hinderlijke vibratie en een gonzend geluid tijdens decelereren, met optrekken nergens last van. Nu is wel de baksteun wat aan de slappe kant, maar ik vermoed de kruisstukjes van de tussenas, heb er nog geen tijd aan besteed. Iemand nog ideeen wat dit kan veroorzaken? Heb trouwens ook geen veer meer in de tussenas zitten, wel bekend bij de kenners. Zou dit het verschil kunnen maken? Ik geloof zelf van niet maar als iemand hier ervaring mee heeft hoor ik dat heel graag!

                                                Kruisstukje dat kan, maar ik zou het zelf eerder ergens anders zoeken,
                                                goede kans dat er ergens iets tegen bv. de vooras aankomt en dat het trillen bij decelereren veroorzaakt..
                                                bv carterpan , uitlaat, etc
                                                als het tegen de kas zou zijn, dan hoor je dat een heel stuk harder :D

                                                De veer is meer nodig om te voorkomen dat het staartstuk niet uit de achteras schuift, in het verleden reed ik ook wel eens zonder, maar nu ik weet wat er gebeurt, niet meer :thumb

                                                Joeri,

                                                Daar had ik nog niet aan gedacht! Bedankt voor de tip,maar snel een veer opsnorren. Tevens heb ik een probleem met de koppeling, deze “stuiterd” als ik hem langzaam slippend laat opkomen bij laagtoerig accelereren en afremmen op de motor tevens langzaam op laten komen. Nu heeft @marcel hetzelfde probleem en zijn we hier al geruime tijd over aan het denken, veren in plaat te stug, plaatvoering teveel grip? Heb jij dit eens meegemaakt? Misschien @ Jo?

                                                #17880959
                                                Christian-tsx
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  25 May 2008

                                                  dat heb ik ook, ik zat aan een krom vliegwiel te denken.

                                                  als ik de koppeling op laat komen dan hokt en stoot ie even.

                                                  #17880960
                                                  marcel
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    30 June 2004

                                                    Bij mij is vooral als de motor statonair draait en je de koppeling heel langzaam op laat komen zonder gas te geven (filerijden), eigenlijk het begin van het slipmoment, als de plaat net lichtjes klem komt te zitten dan slaat/stuitert hij echt enorm, constant, met meer slip kan je dit probleem camoufleren,

                                                    kan wel zeggen dat ik al het een en het ander geprobeerd heb,

                                                    even een lijstje

                                                    * Vliegwiel gecontroleerd op axiale slingering met een micrometer, dit is 0.05mm,
                                                    * Voering van de koppelingsplaat is veranderd door zachter materiaal.
                                                    * Aangezien de koppelingsplaat van een licht vrachtwagentje was heb ik er andere veren in laten zetten (soepelere) geen resultaat,
                                                    * Drukgroep heb ik laten testen dat hij overal tegelijk vrijkomt, ondanks dat hij nieuw was, je weet maar nooit.
                                                    *Aandrijflijn zit amper speling op, heb autos gehad met 2cm vrije slag in de cardanas die er geen last van hadden.
                                                    *Versnellingsbak gewisseld met een andere, mischien een kromme priesas (ivm los bellhouse), misschien een keer gestuiterd,

                                                    geen verbetering gemerkt met bovenstaande veranderingen…

                                                    huidige plaat die ik nu gebruik: (250mm)

                                                    heb een andere plaat geregeld, 240mm met een ander type demping en kleinere oppervlakte, misschien moet ik het probleem daarin zoeken.

                                                    #17880961
                                                    mr-turbo
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      1 July 2004

                                                      combinatie vliegwiel / plaat moet je het idd in zoeken.
                                                      meestal als je het vliegwiel ff laat vlakken is het weg…
                                                      Het schijnt oa te komen doordat er (ge)harde stukken zijn ontstaan op je wrijvingsvlak van je vliegwiel, daardoor stuitert de plaat onder bepaalde omstandigheden

                                                      Ik heb wel gemerkt dat bepaalde combinaties het kunnen versterken, zoals soepele motorrubbers , warme motor , korte overbrenging

                                                      Wat je kan doen, is ipv in z’n eerste versnelling optrekken, z’n 2 eens een tijdje gebruiken
                                                      kan ie makkelijk hebben, zeker met een 3.0, goede kans dat het dan een tijdje weg is

                                                      Weet je wat het rare is, dat er een kans is dat met een andere bestuurder het niet of iig veel minder voorkomt :hmmz
                                                      Het kan goed zijn dat je NIETS ziet en meet aan het wrijvingsvlak van je vliegwiel, maar pas als ie warm wordt je het kunt meten omdat ie niet mooi gelijkmatig uitzet

                                                    25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 102)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.