Forumindex › Forums › Overige › Opel algemeen › RDW wijziging: Invoerkeuring voor voertuigen ouder dan 30j
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 maart 2013 om 09:49 #17256009
Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970Invoerkeuring voor voertuigen ouder dan 30 jaar
Als u een voertuig van 30 jaar of ouder in Nederland gaat invoeren, dan wordt het voertuig vanaf 1 februari 2013 beoordeeld door een medewerker die is gespecialiseerd in historische voertuigen. Voor deze opzet is gekozen omdat voor zo’n klassiekerkeuring specialistische kennis nodig is, die niet meer bij elke medewerker voorhanden is.
Het gaat bijvoorbeeld om technische kennis die nodig is om de authenticiteit van onderdelen en documenten vast te stellen. De RDW en FEHAC hebben samen deze nieuwe aanpak van keuringen opgezet.
De daarvoor geselecteerde RDW-medewerkers hebben specifieke kennis van klassiekers. De RDW en FEHAC werken samen om deze kennis op peil te houden en waar nodig te verdiepen.Link: http://www.rdw.nl/nl/particulier/Pages/Invoerkeuringvoorklassiekevoertuigen.aspx” onclick=”window.open(this.href);return false;
8 maart 2013 om 10:22 #18114243Kortom: nog meer gezever bij zo’n keuring..
Wat boeit het, je komt een kenteken aanvragen, geen historische waardebepaling.
8 maart 2013 om 10:39 #18114244Anoniem
Lid sinds:
1 January 1970@henk 400rr wrote:
Kortom: nog meer gezever bij zo’n keuring..
Wat boeit het, je komt een kenteken aanvragen, geen historische waardebepaling.
Nee, maar alle makkelijke procedures gaan nu weer worden aangescherpt. Ik denk dat binnenkort het omkeuren ook weer
moeilijker gemaakt gaat worden (motor wijzigingen).8 maart 2013 om 11:23 #18114245@henk 400rr wrote:
Kortom: nog meer gezever bij zo’n keuring..
Wat boeit het, je komt een kenteken aanvragen, geen historische waardebepaling.
precies ….
8 maart 2013 om 11:34 #18114246Waar draait het om…
Minder oude wagens bij invoer(wegpesten) minder oude wagens een hart transplantatie (terwijl het een vorm van recycling is, dus goed voor het milieu)
Wat kost het: meer geld
Allemaal gelul onder een mooie vlag en het kost de burger weer een godsvermogen.
8 maart 2013 om 11:51 #18114247mischien is dit wel een begin om de de invoer van de knakenrijders barrels aan banden te leggen.
Een zelfde systeem hanteren ze in Duitsland,daar wordt ook met de TUV keuring gekeken naar de authenciteit en staat van de auto,en aan de hand daarvan komt de auto al of niet in aanmerking voor een klassieker registratie.
Dus die brakke Mercedes 190 met chrome wielranden en rotte deuren en uitgewoond interieur krijgt dan geen klassiekertoelating,maar die originele Kadett D in nette staat weer wel,zoiets,denk dat we hier uiteindelijk ook naar zoiets gaan.
Maar t moet natuurlijk niet weer duurder gaan worden……….8 maart 2013 om 12:01 #18114248hmm, als dat de doordenker is, dan zou het mooi zijn.
Ik weet dat er ook mensen bezig zijn om een apart kenteken te krijgen voor rallywagens, die worden slechts een enkele keer gebruikt, maken bijna geen kilometers maar betalen wel de vollle mep wegenbelasting, een dergelijk apart kenteken voor oldtimers zou ook mooi zijn.
Overigens, mensen die alleen in een oude wagen rondrijden omdat hij wegenbelastingvrij is, zijn absoluut niet goedkoper uit, uitzonderingen daar gelaten (hobbyisten).
Maar ervaring leert helaas dat het alleen maar meer geld kost.
8 maart 2013 om 12:24 #18114249De mensen met een mercedes boeit het geen reet of de auto verrot is of niet…
En laat die oude stinkdiesel ze in de steek, brengen ze de auto naar de sloop, en importeren ze een nieuw wrak… Onderhoud kennen ze niet…Zojuist door Ijsselstein gelopen, ben er in 1,5 km. 4 tegengekomen met ‘nieuw’ kenteken, en kwamen er 2 voorbij. 1(!!!) er van zag er goed uit, en de rest waren het aangluren niet waard :puke
Mijn manta staat al 3 jaar te wachten op restauratie, en als deze ooit de weg weer op gaat is dat alleen voor een mooie zonnige zondagmiddag :wub
Ik vind de optie van Asconahobbyist wel een mooie :thumb
Gr.
Pastra8 maart 2013 om 16:21 #18114250Wat gebeurt er met de omgebouwde wagens?
Hierbij doel ik op bijv een D Kadett met C20XE, Manta met X30XE.8 maart 2013 om 17:23 #18114251@RickR91 wrote:
Wat gebeurt er met de omgebouwde wagens?
Hierbij doel ik op bijv een D Kadett met C20XE, Manta met X30XE.dat is een goeie,dat zou ik eens op moeten zoeken hoe ze dat exact in Duitsland doen.
Het is daar echt om het mobiel erfgoed in stand te houden,en hoe mooi soms ook,een D Kadett 16V,een Manta 3.0 24V en bijvoorbeeld ook een B Ascona van 1978 met een 2.4 motor en een knalkleur en bumpers eraf kan je natuurlijk onmogelijk onder erfgoed scharen,uiteraard kan zo’n auto in excellente conditie zijn en er prachtig uitzien,het gaat erom dat de auto’s bewaard blijven om te herinneren aan een tijdsbeeld,neem bijvoorbeeld het RATlook verhaal,zitten soms hele leuke creaties tussen maar ook die zouden er buiten gaan vallen lijkt me.9 maart 2013 om 16:31 #18114252Nu alleen nog de wegenbelasting vrijstelling behouden en wel op 25 in plaats van 30 jaar. Over tijdsbeeld gesproken, wat betreft de ratlook creaties zouden ze een uitzondering moeten maken omdat deze ook bij een bepaald tijdsbeeld horen.
Wat betreft de doordenker ben ik het met asconahobbyist eens, máár… wat nou als iemand besluit om een rotte klassieker uit het buitenland te kopen met de bedoeling deze op te knappen naar originele staat?
9 maart 2013 om 16:43 #18114253dan is het pas keuren als ie klaar is en zodoende de klassieker status te krijgen,simpel zat.
Zelfde als bijvoorbeeld een origineel NL verkloot barrel,eerst netjes maken,dan een keuring tbv. een klassieker kenteken.
Wel weer extra kosten maar je moet wat,tevens met de APK moet er naar gekeken worden vindt ik,immers,bedrijf X importeert een mooie beige Mercedes 190E in originele staat,dan koopt Hassan hem en binnen een jaar zitten er 17 inch chromen velgen op,een spoiler en chromen randen,en oja, een voorscherm en deur zijn rood omdat er schade was en zo rijden we hem af,das dus ook niet de bedoeling.
Het is allemaal wat omslachtig maar zolang er lui zijn die het op die manier voor de liefhebbers verkloten zal je wát moeten.9 maart 2013 om 18:32 #18114254@asconahobbyist wrote:
@RickR91 wrote:
Wat gebeurt er met de omgebouwde wagens?
Hierbij doel ik op bijv een D Kadett met C20XE, Manta met X30XE.dat is een goeie,dat zou ik eens op moeten zoeken hoe ze dat exact in Duitsland doen.
Het is daar echt om het mobiel erfgoed in stand te houden,en hoe mooi soms ook,een D Kadett 16V,een Manta 3.0 24V en bijvoorbeeld ook een B Ascona van 1978 met een 2.4 motor en een knalkleur en bumpers eraf kan je natuurlijk onmogelijk onder erfgoed scharen,uiteraard kan zo’n auto in excellente conditie zijn en er prachtig uitzien,het gaat erom dat de auto’s bewaard blijven om te herinneren aan een tijdsbeeld,neem bijvoorbeeld het RATlook verhaal,zitten soms hele leuke creaties tussen maar ook die zouden er buiten gaan vallen lijkt me.Vroeger gebeurde het zeker ook dat er grotere motoren die toen beschikbaar waren, werden ingebouwd.
Als alles gemonteerd is zoals het origineel ook zou zijn, mét die motor, dan zie ik geen reden om het niet als klassieker te bestempelen. Periodecorrecte OEM+ om het maar zo te zeggen.9 maart 2013 om 20:35 #18114255mee eens,maar een B Ascona met een 2.4i Omega blok,een C Kadett met een C20XE en een rolkooi erin of bijvoorbeeld een C Ascona met een C25XE,dat heeft dan weer weinig met ‘oldtimer/klassieker liefhebberij te maken” in de zin van een bepaald type auto koesteren,meer van een racemonster bouwen en het is toevallig een ouwe Kadett of Ascona.
Daarentegen een standaard C Kadett nemen en daar 2.0E in hangen en er een GT/E versie van maken met desnoods tijdsoriginele accesoires daar zou ik geen moeite mee hebben.dit heeft natuurlijk helemaal niks met een klassieker te maken (al vindt ik m persoonlijk erg gaaf)
maar dit wel!
maar denk dat we eerst nog maar ns 2 weekjes moeten wachten wat de uitkomst is.
9 maart 2013 om 22:31 #18114256In duitsland moet en auto voor het behalen van het H – kenteken( historisch kenteken ) minstens 30 jaar oud zijn en alle accessoires en ombouten moeten tot maximal 10 jaar na erste toelating mogelijk geweest zijn .
Dus je kan in en auto van 78 geen motor of wielen inbouwen die pas in 90 op de markt gekomen zijn .
Ook mag je de auto niet in flipflop speuten omdat dit ook pas later kwam , of velgen in 18 inch met super lage banden, zelfs carbonfolie is niet toegestaan.
Gr. Peter9 maart 2013 om 22:46 #18114257@asconahobbyist wrote:
mee eens,maar een B Ascona met een 2.4i Omega blok,een C Kadett met een C20XE en een rolkooi erin of bijvoorbeeld een C Ascona met een C25XE,dat heeft dan weer weinig met ‘oldtimer/klassieker liefhebberij te maken” in de zin van een bepaald type auto koesteren,meer van een racemonster bouwen en het is toevallig een ouwe Kadett of Ascona.
Daarentegen een standaard C Kadett nemen en daar 2.0E in hangen en er een GT/E versie van maken met desnoods tijdsoriginele accesoires daar zou ik geen moeite mee hebben.dit heeft natuurlijk helemaal niks met een klassieker te maken (al vindt ik m persoonlijk erg gaaf)
maar dit wel!
maar denk dat we eerst nog maar ns 2 weekjes moeten wachten wat de uitkomst is.
dit ben ik niet met je eens wat je nu stelt , je pakt niet “zomaar” een c ascona ofzo om hier een race monster van te maken , feit is dat je zoeen auto neemt om die zo om te bouwen als boven genoemd blijkt wel van liefhebberij , lijkt mij , maar ja daar zullen mensen altijd verschillen van mening
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.