Forumindex › Forums › Overige › APK & RDW › RDW: Spoorbreedte veranderen & ontbreken voorbumper
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 december 2009 om 12:34 #17214963AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik ga binnenkort naar de RDW om mijn C20LET op kenteken te krijgen. Mijn vraag is nu wat de RDW doet met spoorbreedte veranderingen. Dit omdat ik een uitbouw met bredere velgen onder de wagen heb gemonteerd.
Moet ik hiervoor naar Lelystad of als de velgen nog binnen de verbreding zitten en niet buiten het chassis steken dat gewoon de nieuwe spoorbreedte wordt genoteerd ?
Dit omdat bv een Kadett E Mattig ook zo een nieuwe spoorbreedte kunnen aan laten passen.
11 december 2009 om 12:38 #17564522AnoniemLid sinds:
1 January 1970En hoe zit het met de voorbumper, is deze verplicht voor de RDW keuring ?
13 december 2009 om 12:20 #17564523:agentik zou er vlug een voorbumber opzetten, zo ziet het er niet uit en als er 1 met een trekhaak parkeerd heb je een mooi rondje in de keivanger
14 december 2009 om 10:36 #17564524AnoniemLid sinds:
1 January 1970Maar is de voorbumper verplicht voor de RDW keuing ? Weet iemand dat ? en weet iemand het met het vergroten van de spoorbreedte ?
15 december 2009 om 10:02 #17564525voor de spoor breedte moet hij naar lelystad.
mijn kadett was ook afgekeurd op de spoorbreedte heb er toen gewoon orginele achter velgen op gezet.dus keuren met orginele velgen.
of omkeuren in lelystad daar krijgt hij dan een weggedrag test meen dat die iets van € 350.- is.volgens mij maakt het niet uit dat er geen voorbumper op zit.
als er maar geen scherpe punten zijn die de bumper normaal afschermt.16 december 2009 om 17:35 #17564526AnoniemLid sinds:
1 January 1970volgens mij zijn voor en achterbumper verplicht.
29 december 2009 om 20:36 #17564527bumpe ren spoorbreedte geen idee,wat ik wel weet is dat uitgelaste velgen al een apk AFKEUR punt zijn tegenwoordig,de mijne van de week op afgekeurt
9 januari 2010 om 17:20 #17564528AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door manta19sr
bumpe ren spoorbreedte geen idee,wat ik wel weet is dat uitgelaste velgen al een apk AFKEUR punt zijn tegenwoordig,de mijne van de week op afgekeurtmening of feit?
Je brengt het of het een feit is, maar ik denk hier anders over, en dat is een mening van mij.21 januari 2010 om 10:32 #17564529AnoniemLid sinds:
1 January 1970om even terug te komen op de voorbumper, deze vraag heb ik even gesteld aan de RDW omdat ik dit zelf ook even moest weten.
dit stuurde zij terug:
Over een voor of achterbumper wordt in de APK niet gesproken. Deze hoeven dus niet aanwezig te zijn. Wel is het zo dat er geen uitstekende delen aanwezig mogen zijn. Mocht door het verwijderen van de bumpers dit toch het geval zijn dan zou dat tot afkeur kunnen leiden.
21 januari 2010 om 11:05 #17564530AnoniemLid sinds:
1 January 1970Uitstekende delen zijn niet aanwezig. Ik ga het eerst proberen zonder voorbumper. Deze heb ik namelijk nog niet aangeschaft. Verder zal ik standaard 6-7J velgen voor en achter eropzetten.
Hiermee zal de spoorbreedte toch niet meer dan 3% toenemen ?
21 januari 2010 om 16:43 #17564531origineel gepost door JvV
Hiermee zal de spoorbreedte toch niet meer dan 3% toenemen ?
dat maakt toch niet uit, je gaat daarvoor toch juist naar de rdw, om alles op kenteken en goed gekeurd te krijgen? :thumbup
21 januari 2010 om 19:09 #17564532AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door 2000
origineel gepost door JvV
Hiermee zal de spoorbreedte toch niet meer dan 3% toenemen ?
dat maakt toch niet uit, je gaat daarvoor toch juist naar de rdw, om alles op kenteken en goed gekeurd te krijgen? :thumbup
Laat nu de regels nog simpel en soepel zijn mijn c20let op kenteken zetten. De spoorbreedte laat ik nog niet aanpasssen omdat ik nog niet op mijn maximale breedte zit en nog niet 100% door een verplichte weggedragtest dan heen kom. Dus ga alleen voor de motor.
22 januari 2010 om 10:12 #17564533origineel gepost door JvV
origineel gepost door 2000
origineel gepost door JvV
Hiermee zal de spoorbreedte toch niet meer dan 3% toenemen ?
dat maakt toch niet uit, je gaat daarvoor toch juist naar de rdw, om alles op kenteken en goed gekeurd te krijgen? :thumbup
Laat nu de regels nog simpel en soepel zijn mijn c20let op kenteken zetten. De spoorbreedte laat ik nog niet aanpasssen omdat ik nog niet op mijn maximale breedte zit en nog niet 100% door een verplichte weggedragtest dan heen kom. Dus ga alleen voor de motor.
:thumbup
30 januari 2010 om 21:53 #17564534AnoniemLid sinds:
1 January 1970prima oplossing, niemand die bij staandehouding op straat je spoorbreedte gaat controleren.
zekere voor het onzekere nemen, zorgen dat het blok op kenteken komt, en die kleine akkefietjes…. lekker zo laten.28 februari 2010 om 16:04 #17564535je spoorbreedte is tog niet verandert, je hebt tog nog de originele assen, dat word als spoorbreedte gezien, en die lijkt me nog origineel, en je banden steken niet buiten de verbreding dus lijkt mij geen probleem,
let wel dit is mijn gedacht en geen feit dat weet je pas als je daar bent, bij apk of rdw voor je motor.
bumper hoeft in jou geval niet dat weet ik wel zeker mijn golf 1 is ook goed gekeurt zonder bumper en komt op het zelfde neer bij jou1 maart 2010 om 08:26 #17564536AnoniemLid sinds:
1 January 1970Volgens mij meten ze je de spoorbreedte uit het midden van het ene wiel naar het midden van het rechterwiel. Als je er bredere velgen onder zet veranderd dan je spoorbreedte. De velgen zijn nu 8J achter en 7J voor (staal uitgelast). Weet niet wat SR velgen normaal voor J waarde hadden, volgens mij 5J ofzo. Dus is de spoorbreedte wel toegenomen.
7 maart 2010 om 22:44 #17564537over die bumper……. ik vraag het me ook af want ik wil ze denk ik niet terug op mijn kadett
de een zegt verplicht, de ander zegt van niet2 juli 2010 om 07:08 #17564538AnoniemLid sinds:
1 January 1970Inmiddels een mooie orginele zwarte voorbumper gehaald. Deze ga ik alleen nog aanpassen aan de uitbouw. Verder als mijn Champion is verkocht ga ik verder met zoeken voor onderdelen om hem door de RDW te krijgen.
2 juli 2010 om 07:18 #17564539AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door JvV
Volgens mij meten ze je de spoorbreedte uit het midden van het ene wiel naar het midden van het rechterwiel. Als je er bredere velgen onder zet veranderd dan je spoorbreedte. De velgen zijn nu 8J achter en 7J voor (staal uitgelast). Weet niet wat SR velgen normaal voor J waarde hadden, volgens mij 5J ofzo. Dus is de spoorbreedte wel toegenomen.inderdaad zo wordt de spoor breedte gemeten
zelf heb ik daar met m,n manta 400 replica nooit problemen mee gehadniet bij apk (inclsteekproef)
en niet bij grote politie controlewel is een maat van mij ooit aangehouden met een golf 1 met stalen bmw velgen
die had ook n grote afwijking in z,n spoorbreedte
en kreeg een waarschuwing dat als hij zo bleef rijden hij een volgende x wel n bekeuring kreeg;):odus t kan heel lang goed gaan
(met m,n(ex) manta al 15 jaar);)maar als je de verkeerd treft
kunnen ze er op bekeuren:o;) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.