Forumindex › Forums › Overige › APK & RDW › RDW remmentesten / uitlaat geluids test..kilometertellertest
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 juni 2012 om 19:58 #17249859
Ik moet deze testen met mijn Astra G x18xe1 van 1998 ondergaan omdat er nu een OPC 1 X20XER motorblok in ligt.
Ben al in Zwolle bij het RDW geweest voor een motorombouw test , en moet nu deze 3 testen nog laten doen.
De rest van de testen die ze in Zwolle hebben gedaan waren allemaal prima.Wie weet of heeft deze testen ook al is gehad de uitlaat geluids test een remmentest en een kilometer teller test wat daar ongeveer de kosten voor zijn.
22 juni 2012 om 21:11 #18039870Waarom al die testen, bij mij keken ze alleen naar de bevestiging? Komt misschien doordat de jouwe nieuwer is?
22 juni 2012 om 22:20 #18039871Geluidstest was iets van 400 euro meen ik en een rijtest in lelystad kwam ook op zoiets…:(
Bij auto’s vanaf 1998 is omkeuren wat lastiger. ;)
22 juni 2012 om 22:26 #18039872Geluidstest was iets van 400 euro meen ik en een rijtest in lelystad kwam ook op zoiets
Ik was vorige maand nog geen 400 kwijt voor al die 3 de testen
van z18xe naar x25xe vectra uit 2001Greetz
22 juni 2012 om 22:39 #18039873@2000
Heeft met het bouwjaar te maken vanaf 1998 doen ze een europese toelatingstest.
En een type goedkeuring dat heeft die volgens mij wel , aangezien de opc1 toen der tijd gewoon zo te koop was.Alleen is de vraag vanaf welk bouwjaar geld die type goedkeuring.
En zou het dan wel kloppen dat ik ermee naar Lelystad moet.mercury8v Dat is dan nog goed te doen .
Hoe gaan ze die testen doen want ik lees verhalen dat ze met de remmen test aardig te keer gaan.
22 juni 2012 om 22:54 #18039874Ze remmen een aantal keer van 160 km naar 0 Dus ze staan aardig je remblokken op te roken
daarna ook me remblokken moeten vervangen wand die waren helemaal op.
Met de geluid`s test heb ik me originele Demper er onder gezet Dus dat was geen probleem
Snelheid`s test had ik 3 kilometer afwijking maar dat was niet zo probleemZe zijn ongeveer een uurtje bezig met die testen (hou de tijd goed in de gaten )
Arbeidsloon van die gasten is 120 euro per uur, ze bij mij hadden ze nog een uurtje erbij gerekendGreetz
22 juni 2012 om 23:09 #18039875Alleen met die 3 testen een uurtje bezig.
Zitten net nieuwe remblokken en schijven op , als ze na die test op zijn doen ze niet voorzichtig mee pfff.
Uitlaat is een dubbel links/rechts hiervan kan ik de kleppen dicht zetten en zit ook een nieuwe middendemper onder.
Deze hoor je haast niet , wat je meer hoort is de aanzuiging van het luchtfilter.Tellerklok komt ook uit de donor opc , zal vast niet veel doen afwijken.
En wat ik wil doen is de winter banden er onder gooien en hem in zijn geheel wat omhoog schroeven.
Want hij ligt aardig laag op de weg.Bedankt voor deze info mercury8v
23 juni 2012 om 00:14 #18039876@mercury8v wrote:
Ze remmen een aantal keer van 160 km naar 0 Dus ze staan aardig je remblokken op te roken
daarna ook me remblokken moeten vervangen wand die waren helemaal op.Dat heb je met die remblokken van de accessoirehandel, gebruik minimaal de remblokken van Opel (is toch een andere compound) maar als je helemaal super remmen wilt hebben koop dan “Pagid blauw” !
Remmen meteen, super hard en blijven hard remmen zonder noemenswaardige fading verschijnselen. Ja, ze zijn wat duurder als de originele maar vele malen beter en vriendelijk voor je schijven.23 juni 2012 om 08:08 #18039877Wat een onzin weer achteraan zo’n nuttig topic!.. jammer..
Er zijn stapels merken te koop bij de ‘accesoirehandel’ die beter remmen als standaard opel blokken.
ik heb ferodo2500s en die dingen remmen alles eruit icm mn brembo geboorde schijven.23 juni 2012 om 08:32 #18039878:idea: Mensen dit topic gaat over het omkeuren en de testen bij het RDW, niet over remblokken. Als jullie over remblokken willen discussiëren dan openen jullie maar een nieuw topic.
23 juni 2012 om 21:14 #18039879Ik vind het geen onzin om zoiets te schrijven. Als mercury8v schrijft dat na een paar noodstops vanaf 160 zijn remblokken helemaal op zijn, lijkt me wat ik schreef meer een “Gouden Tip”.
Dat kaneelschep het onzin vind en zelf zijn remmen bij een gespecialiseerd bedrijf koopt dat vind ik dan weer een vreemde opmerking.
En Stender, mercuru8v begon over zijn probeem met de remblokken. Als ze misschien nog een of twee keer een noodstop hadden gedaan, was zijn auto misschien wel afgekeurd of in de prak gereden. Reden genoeg voor mij om hem een “Gouden Tip” te geven. :D26 juni 2012 om 11:59 #18039880Zijn er ook nog andere die al is met deze keuringen te maken gehad hebben?
26 juni 2012 om 12:29 #18039881Ik heb zelf alles zo ongeveer oem gebruikt en heb toen 900 euro betaalt om alle test te doen die nodig waren. Ik heb tevens typegoedkeuringformulieren opgevraagd bij opel voor het een en ander en ze steeds meegenomen. Hebben ze allemaal in 1 dag gedaan was hem wel een hele dag kwijt.
29 juni 2012 om 21:50 #18039882@2000 wrote:
Waarom al die testen, bij mij keken ze alleen naar de bevestiging?
Komt misschien doordat de jouwe nieuwer is?
komt denk ik omdat er een verschil van 20 % of meer is in motorvermogen .
onder de 20% kijken ze alleen naar bevestiging van de motor ,boven de 20% gaan ze ook kijken naar remmen ed
Heb zelf een 2.0v6 in een 1800s rekord gebouwd en volgens de rdw keuren ze alleen op bevestiging als je binnen de 20% blijft ,moet nog binnenkort gaan keuren30 juni 2012 om 07:47 #18039883@hans-rekord-e wrote:
@2000 wrote:
Waarom al die testen, bij mij keken ze alleen naar de bevestiging?
Komt misschien doordat de jouwe nieuwer is?
komt denk ik omdat er een verschil van 20 % of meer is in motorvermogen .
onder de 20% kijken ze alleen naar bevestiging van de motor ,boven de 20% gaan ze ook kijken naar remmen ed
Heb zelf een 2.0v6 in een 1800s rekord gebouwd en volgens de rdw keuren ze alleen op bevestiging als je binnen de 20% blijft ,moet nog binnenkort gaan keurenNee hoor vanaf bouwjaar 98 moeten ze allemaal aan die testen voldoen. Zelfs al is het motorvermogen niet veranderd maar wel de motorcode hoor je dit te laten doen anders kan de rdw hem alsnog bij een controle innemen.
Alle autos daarvoor worden vrijwel niet getest ook met stijgingen van mee rdan 20%. Enkel bevestigin van het blok en motorcode. Uitlaat (iets mee rdan eenn apk)
30 juni 2012 om 07:53 #18039884precies…
c-kadett ging van 45 pk naar 204 pk zonder verdere testen, dat is wel iets meer als 20% erbij. Enkel kijken of het er allemaal netjes inzat en of de remmen en alles werkte. Even wegen en we mochten weer weg, wachten op het nieuwe kenteken. :D
30 juni 2012 om 11:46 #18039885Vind het opzich wel erg krom alle type auto’s voor bouwjaar 1997 , krijgen maar een kleine keuring maar is naar mijn inziens lang niet zo veilig als vanaf bouwjaar 1998.
Want een auto vanaf bwj 1998 moet echt een hele strenge keuring ondergaan.Mij werd gezegd door een rdw keurmeester dat dit is gekomen vanwege de europese keuringsnormen (dank zij de regering)
En de nieuwere auto’s hebben tegenwoordig veel meer electronica aan boord gekregen , en hier moeten ze met een motorombouw ook aan voldoen.
Zoals abs / tractioncontrol/ esp enz..Die zoveel %’ten is dus niet meer aan de orde..
Moet nu wachten voor een oproep vanuit Lelystad , had onder tussen al is daarheen gebeld maar ze kunnen
me niet zeggen wanneer ik aan de beurt ben, hij zei nog wel dat dit 4 tot 6 weken kan duren.3 juli 2012 om 12:52 #18039886Heb bericht gehad woensdag 18 juli moet ik komen.
Kreeg ook nog wat extra info dat ik het beste het originele luchtfilter/ originele uitlaatdemper eronder kon plaatsen.Ik heb een Certificaat van Overeenstemming (CVO) nodig.
Ben is gaan zoeken op google en kwam hier terecht.Een Certificaat van Overeenstemming voor uw Opel kunt u aanvragen bij de Opel dealer. De kosten voor het CVO bedragen op 1/12/2007 circa € 81. Indien het een Opel betreft waarvoor geen Europese Typegoedkeuring bestaat (en dus geen CVO), zoals bij oudere Opels of een Opel Bedrijfswagen, dan dient u te informeren bij de importeur in het land waar u uw Opel wilt invoeren. Voor contactgegevens van Opel importeurs in het buitenland kunt u terecht bij de Opel Klantenservice.
Dus ik de opel dealer opgebeld en deze vraag voorgelegd en dat het over een motorwijziging gaat, maar ze wisten niet eens wat of het was.
Krijg ik een tel nr 0800-1410 van Opel Nederland , om daar te vragen of ze me konden helpen.
Goed bellen dus, krijg ik een hele vriendelijke man aan de lijn die wat info wilde hebben omtrent mijn vraag.
Zoals beide kenteken nummers van de Astra’s dit was allemaal ok.En hij zei dit kan je gewoon bij een opel dealer aanvragen , ik zeg dat heb ik net gedaan alleen ze weten niet eens wat het is.
Ooh dit behoren ze wel te weten , maar ik gaat dit voor u uitzoeken en zal zorgen dat u die papieren gaat krijgen.Morgenmiddag hoor ik hier meer over..
3 juli 2012 om 14:04 #18039887Wij zijn de vorige keer gewoon langs Breda gereden (Is voor mij dichterbij als de dealer).
Naar de vriendelijke receptioniste gelopen: “Ik heb graag een CVO nodig”
Antwoord: “Maar meneer, u bent hier bij het hoofdkantoor”
“Dat weet ik, kunt u het regelen voor mij?”
“Ik roep even iemand”En 5 minuten later stonden we buiten met alle info die we wilden :D :jerry
3 juli 2012 om 19:55 #18039888Zie dat is nog handiger .
18 juli 2012 om 14:58 #18039889Net weer terug vanuit Lelystad RDW keurings station,
Astra is met vlag en wimpel door de zware keuringen gekomen. :wors
Er waren geen op of aanmerkingen dus binnenkort kan ik met een gerust hart gaan rond toeren. :D
Met een 2.0 ltr 16V en 180 PK tjes onder de motorkap :wub30 juli 2012 om 11:46 #18039890Nieuwe RDW papieren zijn zaterdagmorgen binnen gekomen.
Het type Astra-G-CC- x1. 8xe1 is wel blijven staan, ze hebben de cil inhoud aangepast naar 1998 cm3
En het vermogen staat op 118 KW – Uitgerekend kom je dan uit op 118 kW X 1.36 = 160.48 PKEn achterop het deel staan onder typegoedkeuring. verschillende soorten code’s vermeld.
23 maart 2013 om 11:54 #18039891Hallo bleu-dargon,
Kan je mij misschien zeggen wat nou je kosten zijn geweest voor deze testen. Ik wil namelijk de c20ne op kenteken van mijn astrag uit 2000 hebben.
Gefeliciteerd iedergeval:)
Mvg sylvester -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.