RDS en tijdsynchronisatie

Forumindex Forums Modellen Corsa RDS en tijdsynchronisatie

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    hendri33

Goedendag,

Sinds kort ben ik in het bezit van een Corsa (bouwjaar maart 2013) op LPG.
      Wat me opvalt is dat het synchroniseren van het tijdsklokje met het RDS signaal van de radio niet werkt. Wat ik ook doe zoals beschreven in de handleiding van auto of radio het lukt me niet om dit voor elkaar te krijgen. Ik heb de verkoper bericht en hij mailde terug dat dit niet mogelijk is bij de Corsa.
      Vreemd want anders staat dat toch niet in de handleiding? Mijn vorige opel was een Opel-Combo Tour en daar werkte dit perfect.

Volgens de handleiding moet ik de tijd handmatig aan gaan passen (dat lukt) en bij het jaartal aangekomen het “switch/wissel-knopje” enige tijd ingedrukt houden en dan verschijnt er RDS=0 of RDS=1 (in elk geval een optie die ik aan of uit kan zetten). Dat komt dus absoluut niet!

Kan iemand mij hier bij helpen?
      Met vriendelijke opel-groeten,

Hendri

wim-v6
      Deelnemer

RDS=1 betekend tijdsynchronisatie aan.

Willem

hendri33

De optie RDS = 1 of RDS = 0 komt überhaupt niet ook al druk ik een tijdje op de goede knop.

wim-v6
          Deelnemer

Okeej, ja ik ken het alleen van mijn Vectra’s B, en dan moet je na de datum de knop Wisselknop ingedrukt houden om dit op je scherm te krijgen

hendri33

Ja, zo staat het ook in de handleiding. Maar doet het niet bij mijn nieuwe corsa. Ik ga maar eens naar de garage terug.

wim-v6
              Deelnemer

ja ik kan me ook niks anders bedenken.

Willem

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.