Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › RaymondVec’s Vectra C1 2.2, Verkocht
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 mei 2014 om 18:59 #18214637
Mooie piccies!!
18 mei 2014 om 13:27 #18214638Ziet er strak uit idd :thumb
19 mei 2014 om 11:43 #18214639Mooi Foto’s. :thumb
26 juni 2014 om 18:45 #18214640Dankje, dankje :thumb
Afgelopen weekend heb ik de vectra een kleine detail beurt gegeven.
Deze zag er als volgt uit,
Wassen met PB Super Slick & Suds
Kleien met de Monello Dolce Verde klei set
PB Blackhole erop.
En in de PB Natty’s Paste Bleu wax gezet.
Helaas niet kunnen polijsten omdat ik hier het materiaal en de kennis niet voor heb, maar toch een mooi resultaat.Dus na een goed dagje poetsen is dit het resultaat.
Ook nog het verschil tussen voor en na de detail beurt.
Voor
En na, waarbij een veel mooiere, diepere glans te zien is.
Ook een regen buitje geeft nu een heel mooi resultaat.Verder zien de mensen met het oplettende oog dat ik er er blauwe knipperlichten op heb zitten welke ik van jraaf over heb genomen, waarvoor nog dank ;)
En natuurlijk zijn er net als bij jraaf mensen bij die er geen fan van zijn, maar ik vind het mooi staan bij het zwart en vind het een leuk en simpel detail.
26 juni 2014 om 19:18 #18214641:thumb :thumb :thumb :thumb
26 juni 2014 om 20:36 #18214642Netjes resultaat mag er zijn :thumb
26 juni 2014 om 21:06 #18214643Netjes!!! :thumb
En het knipperlicht , weer eens wat anders dan wit of zwart toch. ;)26 juni 2014 om 21:41 #18214644Wat een dikku wielen :agent :agent
26 juni 2014 om 21:42 #18214645Ziet er goed uit :thumb
27 juni 2014 om 06:23 #18214646Mooi !!
27 juni 2014 om 06:47 #18214647AnoniemLid sinds:
1 January 1970Super mooi resultaat :wub :kewlpics
27 juni 2014 om 08:06 #18214648Heel netjes. :thumb
28 juni 2014 om 04:32 #18214649Strak hoor!!!
2 juli 2014 om 15:19 #18214650Altijd leuk om zulke reactie’s op je auto te krijgen, bedankt weer :thumb
Maar, waarschijnlijk zit ik met een groot probleem.
Sinds een paar weken verbruikt de auto veel olie, bijna 5 liter in nog geen 1000 kilometer.
Wat zou dit kunnen zijn?
Daarbij komt ook nog dat de auto sinds gisteren rammelt tijdens het starten met een koude motor, de distributieketting lijkt me. Is er iemand die hiervan een filmpje heeft zodat ik het kan vergelijken, ik heb een tijdje gezocht maar kon niks vinden.2 juli 2014 om 16:48 #18214651Waar blijft al die olie? Zie je het aan het blok hangen, rookt de uitlaat erg (moet haast wel met zo’n verbruik :O)
2 juli 2014 om 16:53 #18214652Ik heb geen idee waar het blijft, roken doet ie niet. Niet bij het rijden en niet bij het starten.
Of het onder aan het blok hangt weet ik niet, dat was al vuil voor dat hij zoveel verbruikte dus het is slecht te zien.2 juli 2014 om 18:26 #18214653Als je er een stuk karton onder legt over de nacht? Misschien dat je dan iets ziet…
2 juli 2014 om 18:32 #18214654Nee lekker doet ie niet, dat weet ik zeker aangezien hij al een tijdje op de oprit staat en er niks te zien is.
Het lijkt wel of hij het gewoon mee verbrand tijdens het rijden, maar dan zou hij volgens mij moeten roken of niet?2 juli 2014 om 19:18 #18214655Ja dan heb je blauwe rook volgens mij.
Mooi klote!! :fy1 hopelijk valt het mee.2 juli 2014 om 19:31 #18214656Als hij echt 5L op 1000km verbruikt moet ie zeker roken ja, en dan rookt ie idd blauw, en ratelen met starten is 9 van de 10 keer de distributie ketting.
2 juli 2014 om 19:52 #18214657Kijk eens voor de grap in je luchtinlaat.
Voer uit;
1.Haal je luchtfilterbuis los
2.Dan zie je de gasklep zitten. Doe met de hand je gasklep openen en waarschijnlijk zie je daar olie liggen. (zie foto 1).
3. Heeft mijn Z22se ook last van. Kan komen door de carterventilatie klep (pcv, positieve crank ventilation). Zit tussen cylinder 2/3 in de luchtinlaat. (zie foto3).Olie in luchtinlaat;
PCV klepje, Positive crank ventilation;
Succes ermee. Ik zit ook te kijken hoe ik mijn olie verbruik kan verminderen. Maar ik zit op dit moment 1 liter op 1300KM.
2 juli 2014 om 19:53 #18214658+compliment, ziet er goed uit! (als je nog een keer wil poetsen, ik heb een astra in de aanbieding :D ). Maar even terug komend op de olie, bij 5liter moet je dit zien.. het kan maar op een paar plekken blijven:
-in de cilinders meeverbranden=erg roken en ruik je vaak wel zeker bij die hoeveelheden.
-in de koelvloeistof> kijk naar de koelvloeistof en je ziet gelijk of het daarbij is gekomen
-naar buiten gelekt>cartenpakking/kleppendekselpakking etc.> maak je blok schoon waar je bij kan (ook de onderkant), vul hem helemaal bij, en ga een stukje goed rijden..Ik had hetzelfde maar bij mij was het de pijp van de z20let die weer naar het kleppendeksel gaat, het slangetje bovenop zat niet goed. al de olie zat aan de zijkant van mijn blok kwam ik later achter.. nooit iets zien liggen onder de auto. Gelukkig zitten er sensors in!!
13 juli 2014 om 20:32 #18214659Nou, vandaag eindelijk zin gemaakt om de problemen maar eens te gaan onderzoeken. :???:
Allereerst het ratelen, dit is de dag nadat ik het bericht posten opgehouden.
Gelukkig heb ik een bedrijfje in de buurt gevonden wat gespecialiseerd in de zwaardere opel motoren blijkt te zijn, daar ga ik dus binnenkort even langs om het te laten onderzoeken.Dan het olie probleem.
@dobly, op dit punt zie ik wel olie aan de randen zitten, geen plasje olie, wat kan dit betekenen en kan dit kwaad?
@jannick1990, roken doet de auto niet, ook bij de koelvloeistof zit het volgens mij ook niet.
Wel heb ik bij wat rond mn blok te kijken ontdekt dat de rubbere hoes rond de as, op de plek waar hij het blok uit komt, rondom gescheurd is. Deze plek is ook nat van de olie, dit zal dus waarschijnlijk de oorzaak van het olie probleem zijn.Wat betreft het poetsen, ik denk dat je daarvoor beter naar iemand als kadett-supreme kan gaan. Als ik zijn topic’s over zn detail beurten eens bekijk, ziet dat er veel beter uit als dat van mij. ;)
Dan het volgende probleem, het houd niet op :???:
Toen ik mijn motorkap vandaag opende om de problemen te gaan bekijken zag ik het volgende,
Het punt waar hij vast zat was rondom de veerpoot afgebroken, ik heb hier dus gewoon aan aantal weken mee gereden, voor hetzelfde geld was hij dwars door mijn motorkap heen gegaan.
Ik heb dit uiteindelijk opgelost door een dikke ring, onder het punt waar de veerpoot vast zit te doen. Alles zit nu weer stevig vast maar ik ben er onderhand wel klaar mee.Ondanks dat ik het een hele fijne auto vind, worden de problemen eraan mij te veel.
Ik heb al een opvolger op het oog, maar eerst moet deze de deur uit. :swear13 juli 2014 om 20:43 #18214660Als je demper er zo doorheen slaat dan maar snel een nieuwe top mount monteren… heb je dat niet gedaan toen je het schroefset gemonteerd hebt?
13 juli 2014 om 20:51 #18214661Ik heb dit niet laten doen nee, had er geen idee van dat dit nodig was.
Nu zal ik wel moeten, morgen maar weer bellen voor een afspraak bij de garage :???: -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.