Ratelende airco astra H

Forumindex Forums Techniek Airco, lpg en diesel-vragen Ratelende airco astra H

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17243992
    RonRacer
      Lid sinds:
      29 March 2010

      Hallo

      Bij mijn astra H komt een ratelend geluid onder het dashboard vandaan wanneer de airco aanstaat. Voor bij station toeren bij motor op bedrijfstemperatuur is het ratelend geluid goed te horen. Wanneer ik dan de airco uitzet is het geluid weg.
      Mijn dealer zegt dat dit normaal is bij de astra H. En dat ik er gewoon mee door kan rijden zonder problemen. Een airco rateld altijd wel zegt hij.
      Ik geloof hem wel tot op zekere hoogte, maar het geluid is hoogstens irritant en maskeert het mooie geluid van mijn 2.0 liter turbo motortje. :(

      Heeft mijn dealer gelijk en kan het geen kwaad ondanks dat het hoogstens irritant is?

      Groetjes Ronnie

      #17955755
      RISL
      Moderator
        Lid sinds:
        24 January 2011

        Zit er niet gewoon vuil in de buizen?
        Als er bijvoorbeeld bladeren of naalden in het buizensysteem zit, kan dat behoorlijk lawaai maken.
        Je zou je interieurfilter er eens uit kunnen halen en dan de blower vol open kunnen zetten in alle standen. Vervolgens zover mogelijk nog eens de stofzuiger erin. Wie weet helpt het wat.
        Ik weet dat dit bij de Astra G regelmatig voorkomt.

        Als het zoveel geluid is dat je je motor amper meer hoort, lijkt me dat nou niet echt goed.

        #17955756
        RonRacer
          Lid sinds:
          29 March 2010

          @RISL wrote:

          Zit er niet gewoon vuil in de buizen?
          Als er bijvoorbeeld bladeren of naalden in het buizensysteem zit, kan dat behoorlijk lawaai maken.
          Je zou je interieurfilter er eens uit kunnen halen en dan de blower vol open kunnen zetten in alle standen. Vervolgens zover mogelijk nog eens de stofzuiger erin. Wie weet helpt het wat.
          Ik weet dat dit bij de Astra G regelmatig voorkomt.

          Als het zoveel geluid is dat je je motor amper meer hoort, lijkt me dat nou niet echt goed.

          Bedankt
          Ik zal dit eens voorstellen aan mijn dealer kijken wat ie ervan zegt.
          En het is niet zo dat je de motor niet meer hoort maar het is wel erg irritant.

          #17955757
          RISL
          Moderator
            Lid sinds:
            24 January 2011

            Je kunt het ook prima zelf doen hoor.
            Veel dealers blazen dat buizensysteem niet door als ze het interieurfilter vervangen en daardoor ontstaat het probleem.

            #17955758
            Supermotard
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 April 2011

              Ratelend geluid lijkt me niet de bedoeling.
              Mijn airco maakte een fluitend geluid, opnieuw afgevuld inclusief smeermiddel.
              Het is wel iets minder geworden maar of het helemaal weg is wachten we af.
              De werking van de airco is wel perfect.

              #17955759
              marwess
              Deelnemer
                Lid sinds:
                16 November 2006

                goede dag
                Een ratelend geluid is niet goed !!
                Hoe is de vulling van je aircosysteem en de drukken van je airco,ja het komt regelmatig voor een pomp die stuk gaat.

                groet
                martin

                #17955760
                mayhem
                  Lid sinds:
                  13 June 2006

                  ratelen is airco pomp. standaard probleem met een H

                  Mijne fluit ook, en kan niet echt zeggen of ie nou goed warm word.
                  kan zo ieder bedrijf een airco testen op werking?

                  #17955761
                  Supermotard
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    5 April 2011

                    Is het fluiten een voorbode van kapot gaan!!!
                    Nu heb ik nog garantie, zoals ik al eerder zij, hij werkt perfect.

                    Ratelen zou ik niet mee accoord gaan!

                    #17955762
                    mayhem
                      Lid sinds:
                      13 June 2006

                      ik hoop het haha.

                      ik heb ook al massa vliegwiel en drukgroep gehad in de garantie, heb nog 5 maanden te gaan :D

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.