Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Ratelend geluid + filmpje
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 december 2011 om 06:38 #17244648
Hallo allemaal,
Ik heb een vraag,
Zodra mijn corsa lekker warm is trekt die lekker vlot op. Nu is mijn vraag, zodra ik mijn voet op de bodem neer zet heb ik van de 2500 tot 4000 toeren een ratelend geluid wat bij de motor vandaan komt. Na de 4000 toeren is het weg. Ook heeft die daar last van zodra die wat meer power moet leveren met bijvoorbeeld hellingproef. :wtf
Kan iemand mij zeggen waar dit vandaan kan komen? Dan kan ik van het weekend eens gaan kijken.
P.S.
Maat van me zei dat het misschien het hitteschild kon zijn. Deze kan ik niet eens vinden :shock:
Is het anders mogelijk dat ik een foto maak van onder de moterkap en dat iemand met een pijl even kan aangeven waar ik eventueel moet kijken?Filmpje: Youtube
Alvast bedankt!
30 december 2011 om 12:38 #17965196Wat voor een type corsa praten we over?, en wat voor motortype ligt erin?
30 december 2011 om 13:24 #17965197Mocht je een corsa B hebben,
Het hitteschild is wel heel makkelijk te vinden, dat is die grote metalen kap die begint onder de boegies. Het is volgens mij een bekend probleem dat bij dit model de schroefpunten kapot roesten. Ben zelf ook op zoek naar een nieuw hitteschild en op de sloop vind ik ook alleen kapot geroeste schilden.
Alleen lijkt het me stug dat je hitteschild dit probleem veroorzaakt. Het hitteschild zal eerder een trillend geluid produceren [metaal tegen metaal]
Nou gaan de waterpompen van dit model ook nog wel eens stuk. Dit maakt een zwaar ratelend geluid [onzuiver, harde en zachte tikken]
Spreek uit ervaring, het kan zijn dat die kapot is gegaan.
Maar het is wel handiger als je de specs van je auto geeft.
succes!
30 december 2011 om 14:44 #17965198En misschien even een filmpje ofzo, dat maakt vaak een hele hoop duidelijker. Een hitteschild kan trouwens ook onder de auto zitten, tussen bodem en uitlaat. Ook hiervan kunnen de bevestigingspunten kapot roesten, zodat het schild op de uitlaat ligt bijv. Maar dan hoor je m eigenlijk continue. Wat ook nog een optie is, als je bijv een x12xe hebt, is dat de kettingspanner van de distributieketting niet jofel meer is, dat is wel wat meer werk om te vervangen…
30 december 2011 om 17:37 #17965199@*Jurgen* wrote:
En misschien even een filmpje ofzo, dat maakt vaak een hele hoop duidelijker. Een hitteschild kan trouwens ook onder de auto zitten, tussen bodem en uitlaat. Ook hiervan kunnen de bevestigingspunten kapot roesten, zodat het schild op de uitlaat ligt bijv. Maar dan hoor je m eigenlijk continue. Wat ook nog een optie is, als je bijv een x12xe hebt, is dat de kettingspanner van de distributieketting niet jofel meer is, dat is wel wat meer werk om te vervangen…
Klinkt wel logisch, daardoor kun je idd ook vermogen missen
1 januari 2012 om 15:54 #17965200Ik heb inderdaad een Opel Corsa B, motorinhoud: 1.4
1 januari 2012 om 16:09 #17965190Klinkt als pingelen, bij zware belasting in lage toeren is dit goed hoorbaar.
Probeer eens euro 98 te tanken en luister dan eens of het weg gaat.http://nl.wikipedia.org/wiki/Pingelen” onclick=”window.open(this.href);return false;
1 januari 2012 om 16:15 #17965191Geluid bij zware belasting in lage toeren lijkt me meer de krukas/lagers die het dan zwaar te voorduren heeft????
1 januari 2012 om 16:35 #17965201Krukas lagers kan je stationair al horen als die kapot aan het gaan zijn toch?
Ooit eens gehad met een d16z6 (Honda vtec), hield hem stationair op 1500 toeren en kon duidelijk de lagers horen ‘kloppen’
Dat heeft ook 20 km geduurd toen was ‘ie helemaal dood.2 januari 2012 om 23:39 #17965202Even voor de duidelijkheid, gezien je waarschijnlijk de zelfde auto hebt dan ik,
Is het ongeveer dit geluid dat je hoort?
http://www.youtube.com/watch?v=XKZLqqZCo0E” onclick=”window.open(this.href);return false;
3 januari 2012 om 16:01 #17965203Nee dit soort geluiden wil je echt niet horen, dan is er iets goed mis.
Het pingelen waar ik het hierboven over heb is alleen hoorbaar als je rijd en de motor belast.3 januari 2012 om 16:13 #17965204ik heb daar op dit moment ook last van en dat ligt aan de ontsteking (bij mij dan)
controleren de ontsteking eens (voor ontsteking is namelijk af te stellen met de verdeler een een scoop…)
is het ook bij een bepaalde snelheid en versnelling??4 januari 2012 om 13:30 #17965205Nou gelukkig is het dat niet dan, verder heb ik even geen idee meer.
21 februari 2012 om 12:25 #17965206Het is in de 3 en 4. Maar soms gebeurd het wel en soms ook niet. Alsof er iets tegen de moterkap of zijkant aanrateld.
21 februari 2012 om 13:38 #17965207ik heb precies hetzelfde probleem met me kadett c14nz , dus als ie goed belast wordt krijg je een soort van ratel te horen , het lijkt een beetje op het geluid van als je een auto hoort na dieselen .
ben ook erg benieuwd wat het zou kunnen zijn .
als ik tijd heb zal ik even kijken of ik een filmpje kan maken waarbij je het geluid dus hoort .21 februari 2012 om 18:07 #17965208|Krukas lagers!
21 februari 2012 om 21:46 #17965209Je uitlaat rammelt niet toevallig ergens tegenaan?
Krukaslagers zou je toch moeten horen ‘bonken’ bij stationair draaien al lijkt me24 februari 2012 om 19:44 #17965210Een goeie vriend van me zegt dat het misschien wel de tandwielen kunnen zijn van misschien wel de versnellingsbak. Iemand die een confirmatie kan geven?
24 februari 2012 om 20:41 #17965211@timbatenburg wrote:
Je uitlaat rammelt niet toevallig ergens tegenaan?
Krukaslagers zou je toch moeten horen ‘bonken’ bij stationair draaien al lijkt mebij stationair draaien hoor je bij in ieder geval niks alleen bij belasting , lage toeren gas geven tot zo’n 3000 toeren .
7 maart 2012 om 11:02 #17965212Een kennis zegt dat het wel eens de druklager van de koppeling kan zijn die speling heeft. Iemand dit ooit eens ervaren?
7 maart 2012 om 11:11 #17965194Als je druklager slecht is, hoor je dat vaak over het hele toeren gebied. Bij mij was het een constant zoemend geluid, plus dat je dat ook voelt in het koppelingspedaal als je lang genoeg door rijdt. Op het moment dat ik net op de smeerput stond voor dit euvel, kapte het druklager er ook mee, net op tijd dus king:
7 maart 2012 om 11:26 #17965193neem aan dat jullie ipv krukaslagers drijfstanglagers bedoelen… symptomen zoals ts beschrijft past idd goed bij versleten drijfstanglagers… Wat is de km-stand?
9 maart 2012 om 15:17 #17965192@CQPV6 wrote:
neem aan dat jullie ipv krukaslagers drijfstanglagers bedoelen… symptomen zoals ts beschrijft past idd goed bij versleten drijfstanglagers… Wat is de km-stand?
235.000
Hij begint nu ook slecht te schakelen als die koud is ( 1 naar 2) (3 naar 2) dus ik denk dat dat het probleem moet zijn. Verder tikt me motor wel bij stationair maar dit kan ook het injectiesysteem zijn die oud is. Volgens een kennis niks om me zorgen over te maken. Alvast van te voren. Ja ik mis een klein deel van me kap vd distributieriem. Zie ook: Youtube Link
10 maart 2012 om 10:43 #17965195ik weet niet wat het is, maar bij mijn motor is er wel 1 drijfstanglager wat minder en die hoor ik een stukje harder. Het lijkt alsof het geluid harder klinkt aan de bakzijde.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.