Gister heb ik mijn senator maar weer eens voor de dag gehaald( hij heeft ruim een jaar stil gestaan) even nagekeken en er een klein proefritje mee gemaakt.
Het viel mij op dat tijdens het uitvieren, wanneer er geen gas word gegeven en vooral wanneer ik een bocht naar rechts maak er een ratelend geluid te horen is. Echt een stalen/blikkerig geluid. Het geluid lijkt het interieur binnen te komen ter hoogte van
de versnellingshendel.
Het viel me op dat de voorste hardy schijf wel wat scheurtjes vertoont, zou dit een mogelijke oorzaak kunnen zijn?
Graag hoor ik van jullie!
Gokje, te weinig bakolie? Als je een bocht pakt dan zal het niveau aan een kant wat hoger worden. Aan de andere kant pompt ie het de hele tijd rond, maar misschien dat de pomp droog valt oid. Hardyschijf is ook aannemelijk, maar die zou bij belasting moeten gaan ratelen. Eventueel tussenlager van de as? Maargoed, blijft giswerk natuurlijk ;)
Bovengenoemde zaken allemaal in orde.
Voor de zekerheid een andere hardyschijf gemonteerd, het lijkt een heel stuk beter. Ik heb nog niet een goede rit kunnen maken. Teveel projecten, te weinig tijd.
Ik hoop dat het opgelost is.