Ratelend geluid corsa b

Forumindex Forums Modellen Corsa Ratelend geluid corsa b

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17265823
    Davidm636
      Lid sinds:
      9 April 2014

      Beste lezers,

      Sinds gisteren komt er opeens een ratelend geluid van de voorkant van mijn corsa, dit is zonder aanleiding begonnen.

      Het ratelende geluid komt op wanneer ik mijn gas loslaat, zodra ik weer gas geef is het weg.
      Naar mijn idee gaat het volume van het ratelen omhoog wanneer ik sneller rijd, maar het ratelen gaat niet sneller.
      Wanneer de motor stationair draait en ik geef gas en laat het vervolgens weer los, komt het ratelende geluid niet voor.

      Persoonlijk denk ik dus iets met de aandrijving, maar zou nu nog niet weten waar ik zoeken moet.

      Iemand enig idee of ervaring? Ik hoor het graag!

      David

      /edit

      Geluid komt op naar mijn idee boven de 30km/u, hieronder heb ik het geluid nog niet gehoord.
      geluid komt voor tot ver boven de 100km/u

      #18233465
      VideoRipper
        Lid sinds:
        11 December 2013

        Kan het niet toevallig de fan van je radiator zijn?

        Ik had iets soortgelijks met de fan op mijn motorfiets, die maakte alleen herrie
        wanneer het koud en/of nat was; bleek dat het motorasje gewoon verrot was.

        Door de rijwind begon hij dan boven de 80 km/u te “Gillen”.
        Wanneer de motor dan eenmaal warm was, na een paar minuten, hield het op.

        Greetz,

        Peter.

        #18233466
        Davidm636
          Lid sinds:
          9 April 2014

          Zou kunnen ik ga het eens nakijken, maar dan lijkt het me logisch dat ik het geluid ook hoor wanneer ik gas geef, het geluid komt namelijk niet voor zolang ik gas geef, pas wanneer ik het pedaal los laat komt het geluid op..

          #18233467
          .B4R7.
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 August 2007

            Zeker dat het van voren komt?
            Al gebrobeerd in z’n vrij iemand anders gas te laten geven en luisteren op het moment dat het gas losgelaten wordt?

            Toen mijn middendemper kapot was (geen gat, maar los binnenwerk, bekend kwaaltje) rammelde hij ook als n gek met gas los als hij terugviel in de toeren. Op een bepaald toerental resoneerde die als n malle toen.

            #18233468
            Famempeters
              Lid sinds:
              8 March 2008

              dat domme blikje boven op het uitlaat spruitstuk los aan het roesten 1 bout bijvoorbeeld dat kan ook verdomt vervelend zijn .

              #18233469
              Davidm636
                Lid sinds:
                9 April 2014

                Ja mijn idee is dat het van de voorkant komt, maar ik ga toch even kijken naar wat jullie zeggen, bedankt voor de reacties! Word vervolgd..!

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.