Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Ratelend geluid astra h/gtc
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 juni 2012 om 22:51 #17249481
Hoi,
Ik merk de laatste tijd dat mij astra gtc 2 a 3 seconden een ratelend geluid maakt. Dit is alleen als de auto een dag heeft stil gestaan. Ik heb nog paar maanden garantie.
Is een gtc uit 2008 met 55.000 km z16xer.
Mvg,
13 juni 2012 om 02:52 #18035230wanneer hoor je dat geluid?
als de auto net gestart is?
tijdens het rijden ?
als je de ventilator aanzet?13 juni 2012 om 09:42 #18035231Als de auto net gestart is hoor ik meteen het geratel wat 2 a 3 seconden duurt.
13 juni 2012 om 09:52 #18035232Injectoren?
Of de spanner van de distributieketting of -riem?13 juni 2012 om 10:07 #18035233Ik heb wat opgezocht en dacht dat het aan de nokkenasversteller kan liggen. Dit is een luide ratelend geluid dat alleen bij een koude start voorkomt
13 juni 2012 om 16:07 #18035234Als het een Z16XEP/XER is of een Z18XER dan kan het idd de nokkenasversteller zijn
13 juni 2012 om 20:51 #18035235Welke motor ligt er in??
13 juni 2012 om 22:09 #18035236Nokkenasversteller die het even zonder olie doet.. Ook altijd hoorbaar na olieverversing.
Kan niet veel kwaad.13 juni 2012 om 22:14 #18035237Z16xer
Zal een dealer dit onder garantie nog vervangen? Of zullen ze zeggen dat het niet erg is dat je hem even hoort.
14 juni 2012 om 01:56 #18035238dat tikken van de nokkenasversteller komt vaker voor ,meestal is dan de olie te dik ,olie/kanalen vervuild,of olie druk te laag.
wanneer is je olie voor het laatst ververst?
14 juni 2012 om 07:53 #18035239Auto heeft 3 maanden geleden een grote beurt gehad door de dealer. Olie is 5w30
14 juni 2012 om 08:35 #18035240@AstraGTC1 wrote:
Z16xer
Zal een dealer dit onder garantie nog vervangen? Of zullen ze zeggen dat het niet erg is dat je hem even hoort.
Die gaan zeggen kan geen kwaad, tot ie uit de garantie is, dan moet ie vervangen worden
19 juni 2012 om 19:55 #18035241Tegen het ratelende geluid vermoedelijk van de nokkenasversteller heeft mijn dealer de software geupdate. Ik ga de auto binnenkort ophalen.
Maar wat heeft het eigenlijk softwarematig te maken wat er in de motor gebeurt? Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.
8 augustus 2012 om 02:54 #18035242Het probleem is nog steeds niet opgelost, het ratelende geluid direct na een koude start.
Volgens mijn dealer is het normal en hoort het bij deze motoren, daar twijfel ik over.
Wat moet ik doen nog een keer naar de dealer teruggaan of kan dit ratelende geluid verder geen kwaad?Ik heb het opgenomen en op Youtube gezet.
[youtube:20pcdjpi]http://www.youtube.com/watch?v=TGQPCOPFd_c&feature=youtube_gdata[/youtube:20pcdjpi]
9 augustus 2012 om 22:43 #18035243Niemand?
15 augustus 2012 om 02:44 #18035244Is er niemand die me kan helpen? Me garantie is binnenkort afgelopen, dus zou fijn zijn als ik hierover ‘n antwoord zou krijgen
15 augustus 2012 om 12:42 #18035245zolang je het binnen de garantie vermeld hebt dan is er niks aan de hand en moet de garage het gewoon oplossen
15 augustus 2012 om 13:22 #18035246Ik heb het ook gemeld maar ze zeggen dat er niks aan valt op te lossen.
Omdat deze modellen altijd zo’n geluid maakt paar seconden.17 augustus 2012 om 11:43 #18035247Lijkt me niet helemaal bij het type auto horen, maar is lastig te zeggen zo via een geluidfragment. Ga een naar een andere (opel) garage en vraag daar eens wat ze ervan vinden. Als de auto het doet alleen bij de start zou ik me overigens niet al teveel zorgen maken. Als de auto het alleen maar doet bij koude motor eerste start zal het te amken hebben met het feit dat je olie koud en onderin de motor zit. Daar kun je andere olie voor gebruiken, wellicht dat het dan minder is.
Ook zou je een olie toevoeging kunnen proberen, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee (kwikfit heeft dit ook) schijn een soort filterlaag aan te brengen. Ik geloof hier overigens niet zo in, maar kost niet teveel en kan geen kwaad.17 augustus 2012 om 13:23 #18035248@pieterrademakers wrote:
Ook zou je een olie toevoeging kunnen proberen, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee (kwikfit heeft dit ook) schijn een soort filterlaag aan te brengen. Ik geloof hier overigens niet zo in, maar kost niet teveel en kan geen kwaad.
TSL bedoel je waarschijnlijk?
Dat is echt goed spul hoor :thumb17 augustus 2012 om 15:17 #18035249Ik overweeg om mijn blok helemaal te laten spoelen met forte motor flush en daarna olie van General motors erin doe.
Zal dit nut hebben bij een motor die pas 60.000 heeft gelopen
17 augustus 2012 om 19:47 #18035250Ik zou voordat je allerlei kosten gaat maken gewoon bij een andere garage een second opinion vragen!
19 augustus 2012 om 09:35 #18035251denk inderdaad nokkenasversteller..
Gelijk de filtertjes eraf bij montage van nieuwe..
willem
20 augustus 2012 om 10:53 #18035252Heb de auto een dag bij een andere dealer laten staan. Diegene vondt het geluid normaal en zei als het niet langer dan 3 seconden rateld is het totaal niet erg.
Het was idd de nokkenasversteller
Bij de volgende onderhoudsbeurt laat ik wel de orginele dexos olie erin zetten, want nu zit er olie van de MPM(Heuts)
25 november 2012 om 18:53 #18035253@Basshoven wrote:
@pieterrademakers wrote:
Ook zou je een olie toevoeging kunnen proberen, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee (kwikfit heeft dit ook) schijn een soort filterlaag aan te brengen. Ik geloof hier overigens niet zo in, maar kost niet teveel en kan geen kwaad.
TSL bedoel je waarschijnlijk?
Dat is echt goed spul hoor :thumbNee….
@Vinci wrote:
TSL is chloorparaffine, en daar is wel een hele hoop op te vinden. Simpele uitleg: NIET DOEN!!
Het helpt alle door API en SAE geteste en goed bevonden eigenschappen van je olie om zeep en maakt er ‘iets onbekends’ van. Als je dus als proefkonijn wilt dienen be my guest!
Dit goedje bestaat al sinds de jaren 30 van de vorige eeuw en men is er vrij vlot achter gekomen dat het de ontstekings temperatuur van je olie drastisch verlaagt en het spul zelf breekt al af vanaf een temperatuur van 120 graden. Nou lijkt dat voor een versnellingsbak niet zo dramatisch, maar bedenk je wel dat de temperatuur die wij kennen van motor olie en bak olie een GEMIDDELDE is, en er altijd hot spots in zitten waar de temperatuur dus door oploopt tot veeeeel hoger. In geval van motor olie al helemaal. 120 graden is VEEEEL te laag. Goed bakolie of motor olie wordt door SAE en API getest en hoort het tot veel hogere temperaturen uit te houden.
Chloorparaffine onbindt dan in chloorwaterstof zuren die vooral legeringen met koper verbindingen aantasten, maar eigenlijk vele andere metalen ook niet ongemoeid laten.
In producten als TSL wordt daarom gekozen voor alkalische compensatie middelen, zoals zwavel calcium verbindingen om de verzuring nog wat uit te stellen, maar het is een tijdbom!
Gewoon niet aan beginnen! Bedenk je dat als een additief goed is de olie fabrikant het er echt wel al in gedaan had en er minstens test rapporten van gerenommeerde instanties aan vast moeten zitten voor je je er aan moet wagen!
Het goedje geeft ook zeer overtuigende demos op een Timken test bank, maar stink er niet in!
Overigens breekt het goedje eerst nog af in een paar zeer toxische en carcinogene bestanddelen, zoals korte chlorine verbindingen en fosgeen (!!!) Zelfs al zou het goed werken, dan heb ik nog liever eens in de zo veel jaar een motor of bak revisie dan krebs of erger!!
http://www.opieoils.co.uk/pdfs/tech-articles/Aftermarket-oil-additives.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=936466″ onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.kia-forums.com/2g-2006-2010-rio-rio5/54712-tri-star-lube-2.html” onclick=”window.open(this.href);return false; -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.