Ratelend geluid.

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Ratelend geluid.

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17230002
    lancia
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 January 2010

      Als ik de motor start is er voor een paar seconden een ratelend geluid te horen. Dit zal wel veroorzaakt worden door het leeglopen van de klepstoters. Maar na eneige kilometers gereden te hebben en de temperatuurmeter begint los te komen en de moter stationair draait, komt er een ratelend geluid te voorschijn. Dit duurd ongeveer een halve tot hele minuut en gaat dan weg. Het geluid komt dan ook niet meer terug zolang de motor op temperatuur blijft. Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn. Het gaat om een GTS uit 2006 2.2 benzine.

      B.v.b. Dank voor eventuele reacties.

      #17780444
      Edwin1104
        Lid sinds:
        1 November 2010

        Heel raar misschien ik heb het namelijk ook maar dan iets erger.
        Bij mij is het de katalysator. Binnenin ligt iets los te rammelen.
        En als ik een tijdje gereden heb dan wordt het minder.
        Maar ja of het dit bij jouw ook is is moeilijk te zeggen,
        Maar tik maar eens op je katalysator dan weet je het snel genoeg.
        Succes ermee

        #17780445
        janneman vectra c
          Lid sinds:
          19 October 2008

          De katalysator zit niet bij de klepstoters:D zou het niet de distr. ketting kunnen zijn of had alleen de 2.2 147pk die eentje en de 155pk niet?

          Jan

          #17780446
          lancia
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 January 2010

            [rquote=1824532&tid=139126&author=janneman vectra c]De katalysator zit niet bij de klepstoters:D zou het niet de distr. ketting kunnen zijn of had alleen de 2.2 147pk die eentje en de 155pk niet?

            Jan[/rquote]

            Als het de ketting zou zijn moet je hem toch constant horen?

            #17780447
            kadettgte@freeler.nl
            Deelnemer
              Lid sinds:
              13 March 2005

              YouTube – Start engine. Opel Z18XER. – [ Vertaal deze pagina ]
              1stBat | September 27, 2007. Start engine. Opel Z18XER … Added to queue Opel Astra H Z18XER Klappergeräusch beim Kaltstartby Udvaros182 views · 2:00 …
              http://www.youtube.com/watch?v=N42DDelGVAo – In cache – Vergelijkbaar
              Moet je deze luisteren de .tweede:cool::cool::cool:

              #17780448
              Jerremy
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 October 2004

                Kan ‘t niet de spanner zijn?
                Dacht dat ook een kwaaltje was bij de 2.2 motoren en er ook een soort van modificatie voor geweest is ?
                Het fijne weet ik er niet van, maar dat hier wel is voorbij zien komen zoiets.

                #17780449
                aapje1963
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  28 July 2006

                  Beide modellen de 2.2 se 147 Pk en 2.2 DGi 155 PK hebben een ketting.

                  Dacht als het de ketting was dat je dit dan ook zeker bij koude start zou horen, tot de spanner de boel strak zet.
                  een olie Olie nozzle modificatie is er geweest bij de se dus 147 PK

                  De 2.2 DGI 155 pk heeft wel de goede Olie nozzle

                  Dit alles wil natuurlijk niet zeggen dat het de kettting niet kan…zijn ze zouden lang mee horen te gaan maar lees wel eens gekke dingen.
                  Wel vreemd is het dat het geluid later komt,,,je zou zeggen dan moet het van koude start…af zijn…

                  Maar echt een sleutelaar ben ik niet… ik lees en hoor….. af en toe…. en verder V.O.D

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.