Ratelend geluid

Forumindex Forums Modellen Corsa Ratelend geluid

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Opelcorsa1999

Goedemorgen,

Even een vraagje…Ik merkte al sinds een paar dagen een kort ratelend geluid bij het starten (stationair lopen), dit verdween snel weer bij het wegrijden. Nu ben ik gisteren naar Duitsland gereden en dus behoorlijk wat kilometers gereden, na een kilometer of 120 kwam het ratelend geluid weer boven. Het klonk in eerste instantie alsof er iets was met de ventilatie, maar helaas blijkt het dat toch niet te zijn. Verder merkte ik met rijden niets. Met terugrijden weer precies hetzelfde, de eerste 100 kilometer merkte ik niets..maar daarna weer die ratel. Vanochtend het oliepeil gecontroleerd, die bleek wel net iets onder het minimum te zitten :mad: Dit heb ik dus bijgevuld. Ik heb vanochtend niet zoveel kilometer gereden en nu hoorde ik het geluid dus niet.

Kan bovenstaande met het oliepeil te maken hebben (zat dus net onder het minimum)?
      Ik heb een Corsa 1.2 16v

Groeten,
      Maaike

DarkNL08
      Deelnemer

De klepstoters willen snel gaan tikken, in ieder geval bij mijn Corsa.
        Oliepijl goed bij blijven houden en liefst 5w40 of 10w40 bijvullen.

Het klinkt in ieder geval heel herkenbaar!

Opelcorsa1999

Bedankt voor je reactie!
          Het is wel meer een ratelend geluid dan een tikkend geluid. Nou moet ie binnenkort APK gekeurd worden, maar ik vraag me even af of ik toch vandaag of morgen even langs de garage moet gaan

DarkNL08
          Deelnemer

Heb je het ook als je ‘m in de vrij zet en gas geeft met en zonder koppeling ingetrapt?
            Dan kan het wel eens te maken hebben met je druklager.

Maar dan zou het tikken/ratelen weg moeten gaan zodra de motor warm is, dan zet de boel namelijk weer uit.

Opelcorsa1999

hm net reed ie weer prima…had het misschien dan toch met de olie te maken.

Gisteren was het juist met een warme motor (echt na een km of 100)

andre1058

Mijn oude corsa b gsi had dat ook zodra het oliepeil te laag was dan begon hij te tikken als je hem gestart had ging vrij snel weg, dan hebben de klepstoters eventjes geen olie dus ff bijvullen. (tip: auto starten met de deur open dat deed ik ook altijd kan je het goed horen)

corsageak

maar er is een wereld van verschil tussen ratelen en tikken he mensen.. en met een te laag olie peil zou hij moetten blijven tikken omdat de klepstoters droog staan, en niet pas na 100km lijkt mij..

ging hij ook steeds sneller ratelen naarmaten je gas jaf en snelheid maakte, en was het weer langzaam toen je de koppeling intrapte?? zoja dan waren het indd je kleppen..

zou het ook neit temaken kunnen hebben met versleten klepstoters of veren??

corsageak

andre1058

Maar bij die van mij deed ie altijd als het oliepeil tegen het min stond en het was altijd maar een paar tellen en dan was het over ik heb het wel een keer gehad dat hij het al een paar dagen deed en toen nog een keer een ritje van 100 km gereden en toen ik daar aankwam bleef tie tikken maar dat moet je niet doen, maar het is ook zo dat er een verschil is tussen tikken en ratelen en dat is moeilijk te horen.

Opelcorsa1999

het geluid was er eigenlijk in eens…maar het leek wel minder te worden toen ik vaart minderde…
                      vandaag heb ik er eigenlijk weer geen last van gehad, maar ik ben vandaag alleen naar mijn werk gereden en dat is maar 25 kilometer.

Ik hou het voor nu wel even goed in de gaten.

Bedankt voor de reacties in ieder geval!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.