ratelen 2.4l

Forumindex Forums Modellen Kadett ratelen 2.4l

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17250284
    jaspersouverijn
      Lid sinds:
      20 November 2011

      hallo ik heb zins enkel dagen een probleem en hoop dat iemand mij er mee kan helpen

      ik hoor bij een constand toerental ( 3000 – 3500 ongeveer ) een ratelend geluid
      zodra ik gas geef is het geluid weg en zodra ik gas los laat is het geluid ook weg
      het geluid is er ook niet als ik gewoon door trap en toeren maak tot 6000
      het geluid onstaat puur bij een constant toerental
      vind het wel raar als ik gas los laat of koppeling in trap het geluid weer weg is

      gaat om een 2.4l omega motor met manta 5 bak

      weet iemand wat dit kan zijn ?

      al gedaan nieuwe motorolie
      nieuwe bougie’s ( deze zijn nog keurig droog dus geen zuigerveren ofzo kapot)
      kleppendeksel eraf gehad ook keurig ogend allemaal ketting geen speling op

      http://imageshack.us/photo/my-images/201/20120619095608.jpg/” onclick=”window.open(this.href);return false;

      alvast bedankt

      #18044751
      2000
      Moderator
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Lagers misschien? Hoe is het met je oliedruk?

        #18044752
        henk 400rr
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 June 2004

          Denk ik ook: lagers.

          #18044753
          jaspersouverijn
            Lid sinds:
            20 November 2011

            ja dat dacht ik eerst ook maar waarom doet die het niet aaltijd dan ?bedoel bij stationair of gas geven dat vind ik raar

            #18044754
            2000
            Moderator
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Ik denk dat het rammelen binnen een bepaalt toeren gebied komt omdat ie in dat gebied het meest last heeft van de ruimte. Als het de lagers zijn, dan zal je zien dat het ” rammel” gebied steeds breder wordt.

              #18044755
              jaspersouverijn
                Lid sinds:
                20 November 2011

                en aan welk lager moet in dan denken drijfstanglagers?

                #18044750
                jaspersouverijn
                  Lid sinds:
                  20 November 2011

                  en 2000 jij reed met 2.2 op webers waren dat 40mm webers?

                  ik zoek nog inlaatspruitstuk voor 40 webers op 2.4l ?:P

                  #18044756
                  henk 400rr
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    29 June 2004

                    Vaak zijn het wel drijfstanglagers die het eerste de geest geven bij 2.4’s

                    Maar vervang de boel maar, het kost niet zoveel, schade kost meer.

                    #18044757
                    2000
                    Moderator
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      @jaspersouverijn wrote:

                      en 2000 jij reed met 2.2 op webers waren dat 40mm webers?

                      ik zoek nog inlaatspruitstuk voor 40 webers op 2.4l ?:P

                      Allereerst: sorry voor dit offtopic ;)

                      Maar de webers waren het plan, ik had de webers, en voor de rest niets. Als ik alle meuk moest kopen incl. afstellen dat zou dat minstens 1000 euro gaan kosten. Aangezien ik de c20xe ombouw redelijk compleet had heb ik uiteindelijk hier voor gekozen. Spruitstukken zijn (2e hands) bijna niet te vinden.

                      #18044758
                      pipo
                        Lid sinds:
                        5 November 2004

                        weet je zeker dat de spanner of je ketting goed is want die kunnen ook nog wel eens ratelen tot een bepaald toerental en dan is het weg.meestal is dan dat geleide blokje versleten en kan de spanner niet vergenoeg meer komen en dus niet goed spannen. :hmmz

                        #18044759
                        jaspersouverijn
                          Lid sinds:
                          20 November 2011

                          naar verschillende garages geweest ( opel kenners ) Rally rijders maar iedereen denkt toch de drijfstanglagers
                          kosten lagers ongeveer 60 euro alleen het hele motorblok moet eruit dus kom uit op 500 euro +-
                          dat word met te gek dus moet ik zelf het blok er maar uithalen nooit gedaan en weinig verstand van:P
                          blok is verder goed is voor 2 jaar geleden ook al uit elkaar geweest
                          als het goed is niet veel werk om blok eruit te laten halen volgende week maar is beginnen
                          of als iemand voor een leuk prijs het voor mij kan doen in de buurt van overijssel?

                          #18044760
                          pipo
                            Lid sinds:
                            5 November 2004

                            ok ja is ook moeilijk zo te beoordelen :hmmz .maar als er zoveel het zelfde zeggen zal het wel.

                            #18044761
                            HOT ROD
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              23 March 2009

                              @jaspersouverijn wrote:

                              het geluid onstaat puur bij een constant toerental
                              vind het wel raar als ik gas los laat of koppeling in trap het geluid weer weg is

                              Het lijkt me dat als geluid weg is als je de koppeling intrapt, dat het iets met de bak te maken heeft. :hmmz

                              Drijfstanglagers kun je wisselen zonder de motor uit te bouwen. Carterpan verwijderen (motor waarschijnlijk iets oplichten) lagerkap verwijderen, lager doordraaien, nieuw lager er indraaien en nieuw lager in de lagerkap plaatsen, dan lagerkap weer monteren.

                              Het is maar een idee maar eerst goed analyseren waar het geratel vandaan komt voordat je zoiets gaat doen.

                              Aangezien de drijfstanglagers de kleinste lagers zijn (kleiner dus als de krukas hoofdlagers) zullen deze altijd het eerste de geest geven.
                              Dit is dus niet typisch iets voor een 2.4 , Henk 400rr.

                              #18044762
                              CoupeetjeJr
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                20 February 2009

                                Pbtje

                                #18044763
                                henk 400rr
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  29 June 2004

                                  @HOT ROD wrote:

                                  Aangezien de drijfstanglagers de kleinste lagers zijn (kleiner dus als de krukas hoofdlagers) zullen deze altijd het eerste de geest geven.
                                  Dit is dus niet typisch iets voor een 2.4 , Henk 400rr.

                                  2.4’s hebben in de praktijk sneller last van versleten drijfstanglagers dan andere 4-cil. CIH’s.

                                  Verdiep je eens in de materie zonder technische handboekjes te citeren.

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.