Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › ratelen 2.4l
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 juli 2012 om 09:26 #17250284
hallo ik heb zins enkel dagen een probleem en hoop dat iemand mij er mee kan helpen
ik hoor bij een constand toerental ( 3000 – 3500 ongeveer ) een ratelend geluid
zodra ik gas geef is het geluid weg en zodra ik gas los laat is het geluid ook weg
het geluid is er ook niet als ik gewoon door trap en toeren maak tot 6000
het geluid onstaat puur bij een constant toerental
vind het wel raar als ik gas los laat of koppeling in trap het geluid weer weg isgaat om een 2.4l omega motor met manta 5 bak
weet iemand wat dit kan zijn ?
al gedaan nieuwe motorolie
nieuwe bougie’s ( deze zijn nog keurig droog dus geen zuigerveren ofzo kapot)
kleppendeksel eraf gehad ook keurig ogend allemaal ketting geen speling ophttp://imageshack.us/photo/my-images/201/20120619095608.jpg/” onclick=”window.open(this.href);return false;
alvast bedankt
12 juli 2012 om 10:14 #18044751Lagers misschien? Hoe is het met je oliedruk?
12 juli 2012 om 10:39 #18044752Denk ik ook: lagers.
12 juli 2012 om 10:55 #18044753ja dat dacht ik eerst ook maar waarom doet die het niet aaltijd dan ?bedoel bij stationair of gas geven dat vind ik raar
12 juli 2012 om 12:40 #18044754Ik denk dat het rammelen binnen een bepaalt toeren gebied komt omdat ie in dat gebied het meest last heeft van de ruimte. Als het de lagers zijn, dan zal je zien dat het ” rammel” gebied steeds breder wordt.
12 juli 2012 om 13:34 #18044755en aan welk lager moet in dan denken drijfstanglagers?
12 juli 2012 om 14:00 #18044750en 2000 jij reed met 2.2 op webers waren dat 40mm webers?
ik zoek nog inlaatspruitstuk voor 40 webers op 2.4l ?:P
12 juli 2012 om 16:32 #18044756Vaak zijn het wel drijfstanglagers die het eerste de geest geven bij 2.4’s
Maar vervang de boel maar, het kost niet zoveel, schade kost meer.
12 juli 2012 om 20:37 #18044757@jaspersouverijn wrote:
en 2000 jij reed met 2.2 op webers waren dat 40mm webers?
ik zoek nog inlaatspruitstuk voor 40 webers op 2.4l ?:P
Allereerst: sorry voor dit offtopic ;)
Maar de webers waren het plan, ik had de webers, en voor de rest niets. Als ik alle meuk moest kopen incl. afstellen dat zou dat minstens 1000 euro gaan kosten. Aangezien ik de c20xe ombouw redelijk compleet had heb ik uiteindelijk hier voor gekozen. Spruitstukken zijn (2e hands) bijna niet te vinden.
29 juli 2012 om 12:53 #18044758weet je zeker dat de spanner of je ketting goed is want die kunnen ook nog wel eens ratelen tot een bepaald toerental en dan is het weg.meestal is dan dat geleide blokje versleten en kan de spanner niet vergenoeg meer komen en dus niet goed spannen. :hmmz
6 augustus 2012 om 11:53 #18044759naar verschillende garages geweest ( opel kenners ) Rally rijders maar iedereen denkt toch de drijfstanglagers
kosten lagers ongeveer 60 euro alleen het hele motorblok moet eruit dus kom uit op 500 euro +-
dat word met te gek dus moet ik zelf het blok er maar uithalen nooit gedaan en weinig verstand van:P
blok is verder goed is voor 2 jaar geleden ook al uit elkaar geweest
als het goed is niet veel werk om blok eruit te laten halen volgende week maar is beginnen
of als iemand voor een leuk prijs het voor mij kan doen in de buurt van overijssel?6 augustus 2012 om 12:03 #18044760ok ja is ook moeilijk zo te beoordelen :hmmz .maar als er zoveel het zelfde zeggen zal het wel.
6 augustus 2012 om 13:51 #18044761@jaspersouverijn wrote:
het geluid onstaat puur bij een constant toerental
vind het wel raar als ik gas los laat of koppeling in trap het geluid weer weg isHet lijkt me dat als geluid weg is als je de koppeling intrapt, dat het iets met de bak te maken heeft. :hmmz
Drijfstanglagers kun je wisselen zonder de motor uit te bouwen. Carterpan verwijderen (motor waarschijnlijk iets oplichten) lagerkap verwijderen, lager doordraaien, nieuw lager er indraaien en nieuw lager in de lagerkap plaatsen, dan lagerkap weer monteren.
Het is maar een idee maar eerst goed analyseren waar het geratel vandaan komt voordat je zoiets gaat doen.
Aangezien de drijfstanglagers de kleinste lagers zijn (kleiner dus als de krukas hoofdlagers) zullen deze altijd het eerste de geest geven.
Dit is dus niet typisch iets voor een 2.4 , Henk 400rr.6 augustus 2012 om 20:26 #18044762Pbtje
6 augustus 2012 om 21:42 #18044763@HOT ROD wrote:
Aangezien de drijfstanglagers de kleinste lagers zijn (kleiner dus als de krukas hoofdlagers) zullen deze altijd het eerste de geest geven.
Dit is dus niet typisch iets voor een 2.4 , Henk 400rr.2.4’s hebben in de praktijk sneller last van versleten drijfstanglagers dan andere 4-cil. CIH’s.
Verdiep je eens in de materie zonder technische handboekjes te citeren.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.