Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › ratelde motor hallo
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 september 2014 om 07:27 #17268116
hallo na een tijdje een ander merk te hebben gereden ben ik toch weer terug bij opel
sinds gisteren ben ik de trotse bezitter van een corsa c 1.4 sport nu is het volgende aan de hand als ik lang gerden heb en laat dan de motor stationeer lopen en lijkt het net een diesel wat kan dat zijn olie druk is er genoeg wat als ik de motor uitzet en opnieuw start gaat meteen het olie lampje uit17 september 2014 om 07:31 #18253076Z14XE of Z14XEP?
17 september 2014 om 08:06 #18253077Waarschijnlijk een Z14XEP, in dat geval kettingspanner en ketting vervangen.
17 september 2014 om 08:59 #18253075Idd meestal de ketting, maar kunnen ook de stoters zijn.
17 september 2014 om 10:13 #18253078als het de ketting was zou het toch bij een koude motor moeten doen en ik heb idd ketting nu hoor ik dat er ook mensen zeggen dat de nokkenas en kleppen ingesleten kunnen en een ander zegt een spoelbeurt als dat het geval is hoe werkt dat??? en wat kosten ongeveer een ketting en ketting spanner richt prijs
17 september 2014 om 10:58 #18253079Als het de ketting is hoor je hem met de koude start klapperen.
En met een warme motor klinkt ie als ie diesel.
Mocht het de ketting zijn ook de tandwielen mee pakken.
17 september 2014 om 15:57 #18253080en wat gaat dat grapje ongeveer kosten,en hoeveel werk is het ik wil het zelf doen normaal deed ik de distibutie riem ook altijd zelf
17 september 2014 om 19:35 #18253081Is niet zo heel veel werk je hebt in ieder geval speciaal gereedschap nodig wat het exact moet kosten weet ik niet zou je de onderdeel prijzen eens op moeten zoeken.
Maar een ketting is wel effe anders als een riem, en je moet de motor ophangen want het carter gaat er ook onderuit.
2 oktober 2014 om 18:17 #18253082ik heb de ketting laten na kijken en de ketting was het niet tevens heb ik de nokkenassen laten na trekken want heb ik gehoord dat ook wel eens voor komt het tikken is iets minder maar als hij warm is klinkt hij nog als een diesel en is mij ook verteld dat het ook aan het type olie kan liggen wie heeft daar ervaring mee heb nu long live olie er in zitten
2 oktober 2014 om 19:18 #18253083Hoe hebben ze de ketting gecontroleerd dan?
Als ie warm als een diesel klinkt is het voor 90% zeker de ketting, en welke olie heb je erin zitten(viscositeit)?
Maak eens een filmpje van de koude start en met warme motor.
3 oktober 2014 om 14:31 #18253084weet niet ze dat gecontroleerd hebben was bij de opelgarage maar zal proberen een opname te maken .
3 oktober 2014 om 18:59 #18253085Ketting kunnen ze horen ruizen bij stationair draaien.
daar hebben ze een stalen pen voor, die houden ze op de plek van de ketting.
aan die stalen pen zitten oordoppen vast.met een schroevendraaier aan je oor lukt hwt ook
13 oktober 2014 om 12:50 #18253086het geluid komt meer uit het midden van de motor begin langzaam te denken aan de klepstoters
13 oktober 2014 om 18:56 #18253087Zou heel goed kunnen deze even laten testen dan.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.