Forumindex › Forums › Modellen › Omega › Ratel Omega b 2.5 v6
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 september 2012 om 13:02 #17251665
Middag Heren,
Please allow me to introduce myself.. Bobby :afro
Zal gelijk even me probleem voorleggen,hoor dus een ratel bij het blok.Nou wil ik dus kijken of het van de dynamo,waterpomp of een spanrol komt.Vermoed zelf de dynamo,ik wil dus de multiriem er af halen en dan de wagen laten lopen,is de ratel weg dan weet ik dat het niet het blok is.Kan ik de riem er af halen en dan starten??
mvg
p.s
Mij werd verteld dat de lagers regelmatig uit deze blokken knallen en het dus een kwaaltje is.Maar een blok van 136km nap wat geen druppel olie verbruikt en niet meer getrapt is lijkt me erg waarschijnlijk dat die het begeeft.
Wat zeggen jullie er van :hmmz
1 september 2012 om 13:32 #18060028je kan hem gewoon starten zonder multie riem. Pak de riem er wel helemaal af niet voor de helft.
1 september 2012 om 16:51 #18060029Niet te lang laten lopen: waterpomp zit er op aangesloten…
1 september 2012 om 16:58 #18060030Als het je dynamo zou zijn zou het geluid moeten minderen/veranderen met een beetje wd40. Is het een regelmatig geratel of juist onregelmatig? Indien onregelmatig lijkt het mij vrij onwaarschijnlijk dat het je dynamo is…
2 september 2012 om 08:22 #18060031Jouw werd verteld dat de lagers regelmatig uit deze blokken knallen…
Jups, alleen bij zeer slecht onderhouden exemplaren!!!
als je deze motoren goed onderhoud draaien ze na 500.000km nog zonder gerammel..
Willem
3 september 2012 om 19:28 #18060032Multiriem er af gehaald,kleine ratel in een spanrol..maar dat was niet het probleem.
Het is de distributieriem,de ratel werd 3 keer zo erg toen ik de 2 plastic kappen uit mekaar boog met lopende motor.Het kwam van 1 punt af dat geluid…Auto maar netjes uit gezet.@ willem
Dat is over het algemeen met een 6 cilinder en heb al verschillende merken met een v6 motor gehad maar had voorheen nog nooit van deze “kwaal” gehoord bij deze v6 van opel.
Hij wou ook gelijk me omega overnemen voor een meiertje en had nog wel een uitgeleefde vectra b er staan die ik kon hebben voor eerst 700 en binnen 5 seconden voor 500…Maar goed, kom niet uit een ei al dacht hij misschien van wel.Mevrouw heeft de auto gewoon weg gedaan toen het tijd werd om een nieuwe riem er op te zetten of er is alleen een nieuwe riem er op gekomen toendertijd…rest heb die op tijd altijd zen beurtjes gehad,boekje zit er bij…16k zit die er nu dus overheen :afro dan wordt het tijd om het te vervangen king:
grtn
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.