ratel bij sturen onder het rijden

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum ratel bij sturen onder het rijden

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    -BlendjuH-
    Deelnemer

Ik hoor dus een ratel als we een bocht ingaan …
      Nou heb ik gelezen dat dit niet de wiellager zou zijn omdat je die
      hoort als je ook rechtdoor gaat …
      Maar wel de homokineet …

Beter om dan de homokineet te vervangen of de aandrijfas ?

En is dit zelf te vervangen ?
      Kan daar namelijk weinig over vinden :(

Lemmens
      Deelnemer

Wiellager is normaal flink brommen, niet echt ratelen (of je moet al héél ver gevorderd zijn). Of het de homokineet is weet ik niet. Heb er ooit links eentje kapot gehad, die ‘knakte’ / ‘bonkte’ wel bij het insturen en dan met name als ik een drempel over ging. Zo tijdens het rijden heb ik er geen noemenswaardig rare geluiden aan kunnen ontdekken. Bij rechtdoorgaande beweging was er al helemaal niets te merken.

De aandrijfas kun je ook even nagaan. In de lengterichting (dus met de as mee) mag / zal deze speling hebben, dat is geen probleem. Kun je hem haaks op de as bewegen dan is er inderdaad iets goed fout. Dat is relatief makkelijk te controleren door ‘m even een beetje op te krikken aan de betreffende kant en dan met je hand aan de aandrijfas te rammelen.

TWA
        Deelnemer

Spatkap/modderkuip niet aan t aanlopen? Zelf ook gehad doordat ie losgeschoten was. Alleen hoorbaar in de bochten…

Greetz Emiel

-BlendjuH-
          Deelnemer

@Lemmens wrote:

Wiellager is normaal flink brommen, niet echt ratelen (of je moet al héél ver gevorderd zijn). Of het de homokineet is weet ik niet. Heb er ooit links eentje kapot gehad, die ‘knakte’ / ‘bonkte’ wel bij het insturen en dan met name als ik een drempel over ging. Zo tijdens het rijden heb ik er geen noemenswaardig rare geluiden aan kunnen ontdekken. Bij rechtdoorgaande beweging was er al helemaal niets te merken.

De aandrijfas kun je ook even nagaan. In de lengterichting (dus met de as mee) mag / zal deze speling hebben, dat is geen probleem. Kun je hem haaks op de as bewegen dan is er inderdaad iets goed fout. Dat is relatief makkelijk te controleren door ‘m even een beetje op te krikken aan de betreffende kant en dan met je hand aan de aandrijfas te rammelen.

Rechtdoor hoor je inderdaad niks … en echt alleen in de bochten …
            Of deze nou naar links of rechts gaat maakt niet uit de ratel hoor je dan :(
            Zal je tip wel is gaan proberen ;)

@TWA wrote:

Spatkap/modderkuip niet aan t aanlopen? Zelf ook gehad doordat ie losgeschoten was. Alleen hoorbaar in de bochten…

Greetz Emiel

Ook jou tip loop ik na ;)

CQPV6
            Deelnemer

mocht het wel je kineet wezen, heb ik hier nog wel een complete as liggen.. stuk makkelijker dan een losse kineet vervangen… :thumb

marco-ehv

heb volgens mij hetzelfde probleem, met insturen en langzaam door de bochten knakt en bonkt, meer kloenk kloenk. had toen van mede forum lid dat het misschien ook de veerpootlager kon zijn maar ik heb nu zoveel problemen al met deze vectra gehad en het ene is verholpen en het andere is er weer dus ik heb besloten om mijn vectra v6 de deur uit te doen maar hoor graag van je wat uiteindelijk het probleem bij jou is, succes

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.