ratel Astra H

Forumindex Forums Modellen Astra ratel Astra H

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    R-win

Goedenavond mensen,

Ik heb een probleempje met mijn Astra H Z16xep
      Als ik mijn gaspedaal op een bepaalde stand hou dan komt er een ratelend geluid mijn motor..in de buurt van inlaatspruitstuk en kleppendeksel. Bij iets meer op minder intrappen van het pedaal verdwijnt het. De auto rijdt verder prima, alleen is het irritant. Ik heb al op internet gezocht en kwam uit op de wervelkleppen van het twinportsysteem en heb het spruitstuk eraf gehaald, uit elkaar gehaald en bekeken maar op een gegeven moment krijg ik hem niet verder open. De boel zit vastgekit. Het lijkt op een hittescihild bij een bepaald toerental maat dat is het niet.

Kan iemand mij op weg helpen.?

Groetjes R-win

sjoerdie
      Deelnemer

Wervelkleppen

mvolkerink
        Deelnemer

Kan ook het spruitstuk zelf doen, de schotten kunnen los gaan zitten.
          Het spruitstuk is deelbaar; dus schroeven er uit en dan de helften voorzichtig van elkaar halen.
          Deze zitten namelijk iets gelijmd icm een rubberen pakking, de schotten zitten vast met schroeven die los kunnen gaan zitten.

Het beste is om, als het lukt, de schotten er uit te halen en het geheel met iets vloeibare pakking (loctite) op de randen weer te monteren.
          Wees wel voorzichtig met de rubberen pakking, deze is niet los leverbaar!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.