Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › Rare tellers Zafira (lijkt wel een Italiaan)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 februari 2015 om 19:37 #17270700
Sinds een tijdje al zeer sporadisch bij de start het probleem dat de tellers zichzelf als het ware gaan ijken, dit probleem komt nu ineens circa 1 op de 3 starts voor zodat ik er een filmpje van kon maken? Wat zou het probleem kunnen zijn?
De radio houdt af en toe bij de start ook ineens zijn zender niet meer vast, als je dan op de voorkeuzetoets drukt dan is het weer goed. Beide euvels zijn af en toe, onafhankelijk van elkaar, soms ook beide tegelijk maar ik denk dat het met elkaar verband houdt: een massa / voeding probleem waardoor dit zich voordoet. Wie heeft hier ervaring mee?22 februari 2015 om 20:18 #18275092Slechte massa achter de telerklok links op de dashboard balk.
22 februari 2015 om 20:24 #18275093Dus toch, pakt de radio daar ook massa? Ik zal van de week de tellers er eens even uitpakken.
Alvast bedankt.22 februari 2015 om 20:47 #18275094Zwakke accu
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
22 februari 2015 om 22:05 #18275095Hmm dat zou ook voort mogen na bijna 7 jaar. …
23 februari 2015 om 12:45 #18275096Inderdaad, zwakke accu.
Ik had dit laatst ook en nadat ik de accu vervangen heb niet meer voorgekomen.
Heb er nu een Varta 60Ah inzitten, zat eerst een 54Ah van een vaag merk in.
23 februari 2015 om 19:22 #18275097Dit is echt apart.
Ik heb ook met mijn Zafira à een raar probleem. Maar bij mij gaat tijdens het starten de meters van benzine meter en temperatuur meters terug naar nul. Gebeurt meestal alleen bij een koude start. Niet altijd maar wel regelmatig.
Ik zal morgen ook eens proberen er een filmpje van te maken.23 februari 2015 om 21:49 #18275098Akku zwak
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
24 februari 2015 om 19:01 #18275099Even wat aan het proberen: accu aan druppellader bijgeladen en tot dusver niet meer voorgevallen.
Kan nog accu wissel doen met de Kadett, heeft precies dezelfde maar is afgelopen jaar vervangen.
Lijkt inderdaad dus dat je gelijk hebt Wim, jij hebt dit natuurlijk al veel vaker gezien maar toch vind ik het gek dat de startmotor nog zo soepel de motor aanslingert en een kleine stroomverbruiker dan moeilijk gaat doen. Startmotor trekt natuurlijk alle stroom weg maar dan zouden ze bij het ontwerp eigenlijk een condensator of iets dergelijks er tussen moeten knutselen. …24 februari 2015 om 19:11 #18275100Meestal merk je aan de Radio het eerst dat de accu wat minder word.
Die valt dan kort weg bij het starten, daarna gaan de meters wegvallen tijdens starten.
Eenvoudig om de reden dat de spanning net te ver indipt voor de electronica in de tellerklok om deze te laten functioneren.Het afzwakken van de accu is een langzaam proces, daarom merk je zelf vaak weinig van het verzwakken van deze accu.
De startmotor zal nog voldoende snel draaien om de auto vlot te doen aanslaan.
Opzich niks om je zorgen om te maken dus.Accu zou zomaar nog wel effe mee kunnen gaan.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
24 februari 2015 om 19:15 #18275101Idd eerst radio, ga eens kijken of ik de levensduur met wekelijks de druppellader erop nog een tijdje kan rekken, al is het maar om het record met vorige Opel accu te verbreken (ruim 7 jaar!)
25 februari 2015 om 09:33 #18275102@Willem bedankt weer voor de goede informatie.
Ik zou nog een filmpje plaatsen om te laten zien hoe het bij mij uit ziet. Maar tot nu toe helaas niet meer voorgekomen. Ik zal proberen wanneer het weer gebeurd een filmpje ervan maken.
om te laten zien hoe het bij mij uit ziet.11 maart 2015 om 13:18 #18275103@Midnight black is je probleem van de meter tijdens het starten nu opgelost?
Ik heb nog steeds geen filmpje kunnen maken omdat het nu niet meer is voor gekomen. Snap er ook niks van.
11 maart 2015 om 17:05 #18275104Accu zwak geweest
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
11 maart 2015 om 18:58 #18275105Nee niet meer voorgekomen, alleen de radio een keer van zijn voorkeuze zender af geweest. Voorlopig 1 keer per week de accu aan de lader.
12 maart 2015 om 09:30 #18275106@Willem, bedankt voor de informatie. Op welke manieren kun je een accu testen? Heb namelijk nog t/m 1 April garantie via het Opel winter certificaat namelijk?
@Midnight black, mooi dat je het op deze manier kunt uitstellen. ;)
23 mei 2015 om 20:15 #18275107Bij deze wil ik even doorgeven dat mijn probleem van de wijzers ook vandaag is opgelost. Ben vandaag bij de dealer geweest om de accu te testen. En uit de test kwam dat de accu kapot is. Heb dus vandaag bij een automaterialen zaak een nieuw accu gehaald. En het probleem van de wijzers is opgelost. :wors
Pfff bij de Opel dealer vroegen ze €168,= voor een GM Accu. Ik zei meteen krijg ik ook meteen een kleine onderhoudsbeurt erbij? :fy1
Ik snap echt niet dat mensen zoveel betalen voor een accu. Ik heb uiteindelijk voor mij nieuwe accu €89 betaald. En kreeg zelfs €7,50 retour
toen ik mijn oude defecte accu inleverde. :thumb Heb hem wel zelf moeten in en uit bouwen. Maar dat stelt niks voor.Heb zelfs €25 euro moeten betalen omdat ze 10 minuten aan mijn auto gewerkt hebben om even het test apparaat aan te sluiten. :argue
Dit doe ik dus nooit meer. Bij de automaterialen zaak vertelde ze me dat ze dat gratis hadden gedaan het testen van je accu.Dus mijn advies voor andere ga voor een accu test niet naar de Opel dealer maar naar een goede automaterialen zaak. :vertag
24 mei 2015 om 07:24 #18275108Hier bij de dealer zitten de accu’s zo rond de 100 euro inclusief monteren.
Hoeveel amh is die accu die je had en die de dealer aan bood?25 mei 2015 om 12:41 #18275109@Haasje, de Opel dealer bood aan de zelfde accu 72A met 680 nogwat. Heb nu een nieuwe accu gekocht met de zelfde waarde maar was ik €89 voor kwijt.
gewoon ronduit belachelijk dat de Opel dealer doet en vraagt voor een accu.@Haasje17 wrote:
Hier bij de dealer zitten de accu’s zo rond de 100 euro inclusief monteren.
Hoeveel amh is die accu die je had en die de dealer aan bood?25 mei 2015 om 19:47 #18275110De originele Opel accu’s zijn wel goed hoor en ik heb voor de mijne lang zoveel niet betaald afgelopen jaar (nieuwe in de Kadett).
26 mei 2015 om 09:00 #18275111Hier bij mij bij de Opel dealer zien ze me nog alleen maar tijdens de Opel Winter check. Zoveel geld voor een accu. Niet normaal.
Heb nu een Berga accu en die had ik ook in mijn Astra G zonder problemen gehad. Dus dat zal met deze Berga Accu ook wel goed komen.27 mei 2015 om 07:23 #18275112110euro voor originele 70ah 680a accu bij de dealer.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
27 mei 2015 om 07:26 #18275113Meeste berga accu’s bij ons worden na een jaar of 2 a 3 rap minder.
Heb slechts enkele gezien die lang mee gingen.Bij mijn Vectra gaan die goedkope accu’s niet lang mee, rijdt voornamelijk lange afstanden met deze auto, maar hij staat ook rustig 3 of meer weken ongebruikt voor mojn huis, daar kunnen maar weinig accu’s tegen.
De GM houd dit al laaaaang uit moet ik zeggen.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
27 mei 2015 om 08:21 #18275114@Willem, Bedankt voor je reactie. Ik zal er op letten. Maar bij mijn Opel vond ik echt te veel geld voor een GM accu van 72A namelijk €168 nog wat. Pffff zijn gek geworden.
Daarom heb ik een Berga accu gehaald voor €89. En kreeg meteen €7,50 retour om mijn oude bosch accu in te leveren. Heb wel zelf de accu moeten verwisselen maar dat is 10 minuten. ;)Ik heb in mijn Astra G ook een Berga accu gemonteerd en heb daarna nooit meer problemen gehad en die had ik inmiddels 7 jaar in gebruik. Maar auto rijd wel dagelijks. Dat zou een verschil kunnen zijn.
@wim-v6 wrote:
Meeste berga accu’s bij ons worden na een jaar of 2 a 3 rap minder.
Heb slechts enkele gezien die lang mee gingen.Bij mijn Vectra gaan die goedkope accu’s niet lang mee, rijdt voornamelijk lange afstanden met deze auto, maar hij staat ook rustig 3 of meer weken ongebruikt voor mojn huis, daar kunnen maar weinig accu’s tegen.
De GM houd dit al laaaaang uit moet ik zeggen.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.