Forumindex › Forums › Modellen › Insignia › rare strepen/vlekken natte voorruit
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 augustus 2015 om 11:04 #17273112
als ik in de regen rijd, is het net ofdat er op de ruit vertikale strepen lopen. Het is net of er een soort van coating opzit. Nieuwe bosch-ruitenwissers hebben het probleem niet minder gemaakt… ook al met glassex de ruit zo goed mogelijk schoongemaakt. Iemand hier ook last van? Of een oplossing voor?
12 augustus 2015 om 14:31 #18293405gewoon zo grondig mogelijk wassen met water en shampoo, ook de ruitenwissers zelf
wordt misschien veroorzaakt door wax uit de wasstraat? of andere producten
12 augustus 2015 om 20:33 #18293404Raam ontvetten met Dreft of Dasty en daarna mooie wasbeurt geven met een goede autoshampoo
13 augustus 2015 om 18:57 #18293406voor mij liever niet met dasty. ontvet zodanig goed dat mijn ruitewissers ervan gaan piepen. ik denk dat ik een slechte plek in mijn voorruit heb. altijd op dezelfde plaats, blijft water achter. met nieuwe ruitewissers niet opgelost. en natuurlijk net in het zicht. zal het eens aankaarten bij de dealer.
13 augustus 2015 om 21:27 #18293407Bij de ruiten bedrijven hebben ze ook middeltjes om je ruit te polijsten, haal je ook residu ermee af.
Grtz
28 augustus 2015 om 17:07 #18293408Dat heb ik ook, precies op het punt waar beide ruitenwissers wissen. Er is dus bij mij een klein stukje ruit waar zowel de linker als de rechter wisser overheen gaat. Precies daar blijft bij regen een soort filmpje achter en dat zit precies in mijn zicht. Bij mij helpt het om even te sproeien. de ontvetter in de ruitensproeier vloeistof haalt het filmpje weg. Even later zit het er weer op.
Ik heb al van alles geprobeerd (verschillende soorten zeep, natte krant, aardappel, etc.) maar denk dat het komt door wax die er bij het wassen overheen gespoten wordt. Die laat zich niet met zeep (ook geen dasty) verwijderen.
Als het door de wax komt en daar zit teflon of siliconen in, dan zou je je ruit eens kunnen schoonmaken met petroleum, daarna met zeep.
28 augustus 2015 om 18:09 #18293409Ik heb deze week m’n ruiten gepoetst met glass polish van Turtle Wax.. Ben benieuwd of het werkt ..Nog ff een goeie regenbui afwachten
31 augustus 2015 om 15:06 #18293410@ bert pitt.
net op dezelfde plaats als bij mij dus. en idd na sproeien is het weg en dan keert het terug. ik heb ook al gemerkt dat het meer opvalt bij intervalwissen. bij continuwissen is het minder of zelfs weg..2 september 2015 om 07:53 #18293411Ik kan de Glass Polish van Turtle Wax aanbevelen. Vanmorgen vol in de regen gereden, en goed zicht.
Verwacht geen wondermiddel dat ‘ krassen weggepoetst ‘, maar het is een goed reinigingsmiddel voor je voorruit!! -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.