rare strepen/vlekken natte voorruit

Forumindex Forums Modellen Insignia rare strepen/vlekken natte voorruit

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Miki
    Deelnemer

als ik in de regen rijd, is het net ofdat er op de ruit vertikale strepen lopen. Het is net of er een soort van coating opzit. Nieuwe bosch-ruitenwissers hebben het probleem niet minder gemaakt… ook al met glassex de ruit zo goed mogelijk schoongemaakt. Iemand hier ook last van? Of een oplossing voor?

sig63
      Deelnemer

gewoon zo grondig mogelijk wassen met water en shampoo, ook de ruitenwissers zelf

wordt misschien veroorzaakt door wax uit de wasstraat? of andere producten

Opel_Bjorn
        Deelnemer

Raam ontvetten met Dreft of Dasty en daarna mooie wasbeurt geven met een goede autoshampoo

wimdm
          Deelnemer

voor mij liever niet met dasty. ontvet zodanig goed dat mijn ruitewissers ervan gaan piepen. ik denk dat ik een slechte plek in mijn voorruit heb. altijd op dezelfde plaats, blijft water achter. met nieuwe ruitewissers niet opgelost. en natuurlijk net in het zicht. zal het eens aankaarten bij de dealer.

lucas1975
            Deelnemer

Bij de ruiten bedrijven hebben ze ook middeltjes om je ruit te polijsten, haal je ook residu ermee af.

Grtz

bert pitt
              Deelnemer

Dat heb ik ook, precies op het punt waar beide ruitenwissers wissen. Er is dus bij mij een klein stukje ruit waar zowel de linker als de rechter wisser overheen gaat. Precies daar blijft bij regen een soort filmpje achter en dat zit precies in mijn zicht. Bij mij helpt het om even te sproeien. de ontvetter in de ruitensproeier vloeistof haalt het filmpje weg. Even later zit het er weer op.

Ik heb al van alles geprobeerd (verschillende soorten zeep, natte krant, aardappel, etc.) maar denk dat het komt door wax die er bij het wassen overheen gespoten wordt. Die laat zich niet met zeep (ook geen dasty) verwijderen.

Als het door de wax komt en daar zit teflon of siliconen in, dan zou je je ruit eens kunnen schoonmaken met petroleum, daarna met zeep.

Miki
                Deelnemer

Ik heb deze week m’n ruiten gepoetst met glass polish van Turtle Wax.. Ben benieuwd of het werkt ..Nog ff een goeie regenbui afwachten

wimdm
                  Deelnemer

@ bert pitt.
                    net op dezelfde plaats als bij mij dus. en idd na sproeien is het weg en dan keert het terug. ik heb ook al gemerkt dat het meer opvalt bij intervalwissen. bij continuwissen is het minder of zelfs weg..

Miki
                    Deelnemer

Ik kan de Glass Polish van Turtle Wax aanbevelen. Vanmorgen vol in de regen gereden, en goed zicht.
                      Verwacht geen wondermiddel dat ‘ krassen weggepoetst ‘, maar het is een goed reinigingsmiddel voor je voorruit!!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.