Forumindex › Forums › Modellen › Astra › rare situatie met astra g
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 oktober 2010 om 20:48 #17226837
Hallo,
ik rijd een astra g 1,6 16v.
Het volgende gebeurt er.
Als ik rijd dan gaat ineens de dashboard verlichting minder branden en ineens gaat de abs branden, stuurbekrachting doet het niet. Dat duurt dan een paar minuten en dan ineens gaat alles weer uit en dashboard doet het weer normaal.
Heb dit nog niet eerder meegemaakt.
Iemand een idee?
alvast bedankt
7 oktober 2010 om 20:57 #17739584zelf dacht ik aan de accu.
7 oktober 2010 om 21:26 #17739585of dynamo?
7 oktober 2010 om 21:27 #17739586of dynamo? Misschien eens de waarden meten?
8 oktober 2010 om 06:59 #17739587denk eerder je dynamo of iets daarbij zoals je riem is die nog goed of slipte deze door of???
Groeten Twan
8 oktober 2010 om 07:09 #17739588riem is al vervangen. en de rest ook, Kan idd de dynamo wezen of accu. ik rijd zo ff langs opel.
word een dure hobby 3 weken geleden was de lambasonde en thermostaat kapot
nu dit weer grr8 oktober 2010 om 07:33 #17739589is weet ik bijna zeker de dynamo die aan het sterven is je kan nog proberen wat met je massa te doen .maar je omschrijving is de zelfde als wat ik met de Vectra 16 16v had en dat was ook de dynamo.
koop een nieuwe bij huizen elektrick in huizen 115€ en 3 jaar garrantie kijk op de site van ze .
en monteren is niet echt een schokkende klus.
Bert
8 oktober 2010 om 11:49 #17739590Zo net bij de opel dealer geweest,
Die wisten ook niet wat het was grr. Ze zeiden dat ik de accu ff moest ontkoppelen een half uur en dan alles weer aansluiten. Nu doet hij het weer normaal. Maar ik gaf aan of het de dynamo kon wezen maar daar zeiden ze van niet. Vind het allemaal maar vaag:wtf. Want hij start wel in 1 x
monteren van een nieuw dynamo weet niet of mij dat gaat lukken ben niet zo handig op dat gebied volgens mij
we kijken het even aan
9 oktober 2010 om 17:55 #17739591Nou vandaag ging de toerentellen echt los zeg maar hij klapperde redelijk heen en weer. en bij de 120 km haperdere hij ook. Moter uitgezet en weer aangezet geen probleem na de 120 geen problemen meer.
Vind het een rare situatie.
De lambasonde is wel vervangen en daarna zijn de klachten gekomen. heeft het daar iets mee te maken?
gr
9 oktober 2010 om 17:59 #17739592Neej, ik denk het niet. Dit is echt je dynamo, heel wellicht een of ander wazig massaprobleem maar dat heeft niks met die lambda te maken, dan loopt de motor gewoon bagger.
10 oktober 2010 om 10:12 #17739593oke, Dus gewoon puur toeval. Ik gaat dan maar eens op jacht naar een dynamo. is dat moeilijk te monteren? of is dit iets voor een garage?
wel top dat dit forum er is.
groeten
10 oktober 2010 om 11:16 #17739594Je kunt beter even de boel nameten dan heb je wat meer zekerheid. Of die normaal bijlaad etc..
10 oktober 2010 om 13:18 #17739595Is bijna zeker je dynamo die gek doet.
10 oktober 2010 om 15:14 #17739596oke, was idd ff van plan om alles na te laten meten vandaag geen problemen gehad.
Stom dat het allemaal door 1 ding kan komen.
10 oktober 2010 om 15:38 #17739597Misschien ergens een slechte massa .
10 oktober 2010 om 17:43 #17739598Ik heb wel gehad bij een kadett dat de dynamo prima laadde.
en koud was sit ook geen probleem.
Maar werd de motor warmer dan ging de accu leeg.
dat werd steeds erger, in zeer korte tijd, ik met de dynamo naar een bedrijf welke dynamo’s en startmotoren repareert.
Hij de dynamo op de testbank gezet.
was een 55 Ampere dynamo, maar hij kreeg m zelfs tot 73 Ampere met de accuspanning nog steeds ruim boven de 12Volt.
hier is niks mis mee zei hij dan ook.
leg maar eens goede massa kabels:
1 van de Dynamo naar het motorblok
1 van het motorblok naar de – van de Accu
1 van de Carroserie van de auto naar de – van de Accu.en verrek, het probleem was helemaal weg, dynamo laadde netjes 14.5 volt koud en warm..
Willem
10 oktober 2010 om 18:17 #17739599hoe leg je de masse aan van je dynamo naar je blok?
dit omdat topicstarter ook niet bekent is met dynamo vervangen en ik dit ook zeker wil weten:angel11 oktober 2010 om 19:30 #17739600Hmm komt toch allemaal op massa uit.
Vandaag moet ik weer voor me werk naar almere, bijna in lelystad weer toerenteller heen en weer. ik auto uitgezet en toen weer aan gezet en helemaal geen problemen gehad en toen ik vanavond naar huis ging reed ik gewoon lekker 150 op de snelweg zonder problemen. woe ben ik vrij en ga ik maar eens op jacht naar een bedrijf die de dynamo kan testen. Vind het nog wel steeds raar dat is gekomen nadat de lambasonde is vervangen. Maar daar kan het niet aan liggen (electronica) ?
vind top deze reactie’s
thanks
11 oktober 2010 om 20:31 #17739601Als een Lambdasonde zoveel stroom zou trekken had je inderdaad een serieus probleem gehad.
Massa aanleggen van accu -, naar metaal van de motor
Massa aanleggen van accu -, naar carroserie.De Dynamo zit in dit geval Direct op de motor (Mutiriem), dus zonder rubbers enzo ertussen.
Daar zou je geen massa hoeven aan te leggen.
In mijn eerdere uitleg betrof het een Kadett-E met een gewone V-snaar, welke gesteld en gespannen werd door de dynamo te verstellen.
Deze dynamo hangt deels in rubbers en kan slechte massa naar de motor doorgeven.
Bij veel opels vroeger zat daar al een extra massakabeltje origineel, alleen die van mij was verdwenen, alleen de ringen van het originele massastripje zat nog onder de bouten.
Willem
12 oktober 2010 om 18:33 #17739602Nou vanochtend was het raak.
Moest gewoon 3x opnieuw starten om de straat uit te komen (35meter) daarna deed hij het ineens maar dat duurde maar 10 km. Toen met startkabels aan de bak gegaan en hopla hij deed het weer. Maar vanaaf niet meer starten alleen met kabels. Hij staat inmiddels bij garage morgen nieuw dynamo erin.
Hoop dat dit het einde is van dit gedoe
groeten
13 oktober 2010 om 00:15 #17739603accu en dynamo laten doormeten. kan bijna bij elke garage voor nop
zelfs de kwikshit doet t gratis
13 oktober 2010 om 18:18 #17739604nou auto is weer terug :D
accu was verder in orde, Dynamo is wel vervangen door een hele nieuwe. Maar als zo dynamo kapot is moet er dan geen lampje branden?
13 oktober 2010 om 21:18 #17739605een anwb monteur zei ooit tegen mij dat als je dynamo kapot is dat je tellers blijven stil staan… ik weet niet of dit klopt lol :P
14 oktober 2010 om 06:55 #17739606ja alle elektronische elementen vallen op nul en dan gebruikt de auto het laatste beetje stroom en dan is het over . dat heb je met elektrische brandstopf pompen geen stroom niet meer lopen .
in heel veel gevallen is het dom weg op dat moment de dynamo heb je massel is het een slechte massa
ik hoop voor de topic startyer dat z,n probleem nu is opgelost en dat hij weer kan genieten van z,n auto .
Bert
14 oktober 2010 om 20:36 #17739607vandaag weer 150 kilometer gereden zonder problemen. Dus ben weer helemaal happy. Want heb hem echt nodig voor mijn werk.
De toerenteller die ging echt alle kanten op staat wel raar en de rest valt ook allemaal uit.
gr
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.