Rare kraak na een onderhoudsbeurt bij de dealer

Forumindex Forums Modellen Astra Rare kraak na een onderhoudsbeurt bij de dealer

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    majinchaos
    Deelnemer

Hoi allemaal,

Afgelopen vrijdag ben ik langs de dealer geweest voor een jaarbeurt. Gisteren niets opgemerkt, maar vanochtend merkte ik een hele rare gekraak op toen ik bij de stoplicht stil stond (Hij kraakte zelfs paar keer achter elkaar). Ik kan niet echt horen waar het gekraak vandaan komt. Het is wel iets aan de voorkant, klinkt alsof het uit de dasboard komt (iets dat ronddraait). Het klinkt als een ouderwetse bed met veringen. Het geluid heb ik vannacht 1x kunnen vastleggen (soms komt het een paar keer achter elkaar met tussen pauzes van 1 sec.) Het gekraak heb ik tot nu toe alleen gehoord als ik stil sta. Zie de youtube link onder:

[youtube:2v66e7mh]http://www.youtube.com/watch?v=_q5K1dte1mg[/youtube:2v66e7mh]

Het rare gekraak begint bij 0:32 seconden. Bij het starten van de auto daar hoor je ook een geluid, maar dat hoorde ik altijd al. Dat gekraak is nieuw.
      Bij de dealer hebben ze de olie filter vervangen en ook verse olie ingegooid. Het valt mij wel op dat ik dit keer de olie een andere naam heeft op het factuur.

Factuur onderhoudsbeurt 2012:

Factuur onderhoudsbeurt 2013:

Kan het rare gekraak komen, doordat er nieuwe olie inzit en dat het even ingesmeerd moet worden? Olie van 2012 heet: Motorolie GM longlife dexos2.
      Wat de dealer er afgelopen vrijdag heeft ingegooid is: Olie 5W-30. Beide olie hebben wel dezelfde code (O01942000).

xladage
      Deelnemer

Gekraak door nieuwe olie zeker niet. met nieuwe olie moet juist alles direct super soepel lopen.
        Het kan natuurlijk heel goed zijn dat de kraak niks met je beurt te maken heeft!
        Ik heb je filmpje een paar keer geluisterd, maar kan niks horen / vinden.
        Als het blijft en duidelijk te horen is, gewon terug gaan naar de dealer en hen vragen.
        Ze hebben er als het goed is verstand van.
        ik kan er helaas niet veel mee

opel-mark
        Deelnemer

ik kan ook niks horen van een kraakje.

Haasje17
          Moderator

is een stelmotor van je kachel welke denk ik. niks met de beurt temaken

Slurpy

De kachel was ook mijn eerste idee.

majinchaos
              Deelnemer

Het gekraak heb ik nu 2 dagen niet meer gehoord. Wel beetje vreemd.

Ik hou het in de gaten, als het terugkomt rij ik wel even langs de dealer.

Thx voor de tips allemaal!

xladage
                Deelnemer

Nieuwigheid ;)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.