Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › Rare harde tik (video’s bijgevoegd) z22se
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 november 2014 om 09:38 #17268909
wie kan mij vertellen wat dit geluid is ??
[youtube]http://youtu.be/8J45iok3Iz0[/youtube][youtube]http://youtu.be/szVXFMSaZHc[/youtube]
de moter is zelf helemaal opgebouwd
heb een 300 km gereden
was de waterpomp lek nieuwe waterpomp erop gezet
maakte die een fluitend geluid (bleek de kettingspanner vast te zitten en vies te zijn)
die werkte weer
alles gemonteerd aangeduwd want de accu was leeg
hij sloeg niet gelijk aan
hij liep toen ff heel slecht en daarna beterik denk dat het de waterpomp niet is
maar dat de nokkenas ketting van tijd is gesproken
want hij liep opeens een stuk slechteren wat is die harde tik?????
[youtube]http://youtu.be/8J45iok3Iz0[/youtube]wie kan me helpen hij was klaar nu dit weer
bvd mark
8 november 2014 om 14:57 #18259616Zijn de kettingen allebei vervangen na de ”revisie”??
En ga nou eerst maar eens kijken of alles op tijd staat, voor de distributie ketting heb je speciaal gereedschap nodig om te kijken of ie op tijd staat, anders blijf je gissen.
Dat verhaal van de kettingspanner is namelijk ook een beetje vaag(lijkt me dus dat de kettingen niet vervangen zijn) en dan ben je echt verkeerd bezig.
8 november 2014 om 15:42 #18259617@Opeltje17 wrote:
Zijn de kettingen allebei vervangen na de ”revisie”??
En ga nou eerst maar eens kijken of alles op tijd staat, voor de distributie ketting heb je speciaal gereedschap nodig om te kijken of ie op tijd staat, anders blijf je gissen.
Dat verhaal van de kettingspanner is namelijk ook een beetje vaag(lijkt me dus dat de kettingen niet vervangen zijn) en dan ben je echt verkeerd bezig.
nee zijn niet vervangen wil ik nog gaan doen
2 jaar geleden is de nokkenas ketting vervangen
en op youtube staat een how to zonder speciaal gereedschap
zijn enkele punten waar je het mee kan controlerenheb zojuist de ketting eraf gehaald en hij was inderdaad versprongen
de boegie’s waren alle 4 zwarthoe kan ik de spanner controleren ???
en kan er schade zijn de moter heeft ma even aangestaanen die harde tik in dat filmpje heb je dat gehoort??
bvd mark
8 november 2014 om 15:57 #18259618Ik weet hoe je de timing moet controleren.
Als je de ketting erom legt, leg je hem met de gekleurde schalmen op de goede plek.
Zou je hem dan rond draaien staan de schalmen op een andere plek, en dan kan je niet “exact” zeggen hoe die moet staan.
Dus voor het goede gebruik gereedschap.
Zou er voor het goede 2 nieuwe ketting setjes op zetten weer je zeker dat het goed zit.
Motor klinkt verder niet stuk dus zou hem gewoon monteren.
8 november 2014 om 16:32 #18259619@Opeltje17 wrote:
Ik weet hoe je de timing moet controleren.
Als je de ketting erom legt, leg je hem met de gekleurde schalmen op de goede plek.
Zou je hem dan rond draaien staan de schalmen op een andere plek, en dan kan je niet “exact” zeggen hoe die moet staan.
Zou er voor het goede 2 nieuwe ketting setjes op zetten weer je zeker dat het goed zit.
2 kettingsetjes 460 samen speciaal gereedschap is 150 euro een set
kan ik die spanner niet controleren
en als ik de krukaspoelie draai dan jumpt de ketting een beetje in het midden tussen de 2 nokkenas tandwielen
is dit normaalals de hele moter goed werkt dan wou ik een nieuwe distributie doen
gr mark
21 november 2014 om 22:23 #18259620@Opeltje17 wrote:
Ik weet hoe je de timing moet controleren.
en als dat gereedschap dan niet past na het ronddraaien
wat moet ik dan doen
mvg mark22 november 2014 om 11:00 #18259621Dan staat de ketting dus niet op tijd.
Dus ketting eraf en hem er weer goed op leggen.
Al nieuwe kettingen gemonteerd?
22 november 2014 om 17:35 #18259622@Opeltje17 wrote:
Dan staat de ketting dus niet op tijd.
ja maar nog steeds een harde tik zoals in het filmpje
heb alleen een nieuwe nokkenas ketting set
en de nokkenas ketting doet het zelfde als de oude
ook slap onder en boven tussen de 2 tandwielen
als ik de moter hand matig rond draai dan13 december 2014 om 23:34 #18259623@markdankers123 wrote:
@Opeltje17 wrote:
Dan staat de ketting dus niet op tijd.
ja maar nog steeds een harde tik zoals in het filmpje
heb alleen een nieuwe nokkenas ketting set
en de nokkenas ketting doet het zelfde als de oude
ook slap onder en boven tussen de 2 tandwielen
als ik de moter hand matig rond draai danharde tik is allang opgelost was de spanner van de balansasketting
die was in de unlock stand -
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘Rare harde tik (video’s bijgevoegd) z22se’ is gesloten voor nieuwe reacties.