Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Rare filter op corsa c gsi
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 maart 2013 om 19:15 #17256286
Hallo,
ik zag vandaag met werkzaamheden aan mijn corsa gsi dat er een filter zit op een plek waar volgens mij een slang hoort te zitten.
hij zit op het kleppendeksel, bij de gasklep.
het motortype is z18xe.
Uploaded with ImageShack.us
kan dit kwaat?
wat is het voor/nadeel van dit filter?
graag jullie reactie’s
Groet Ruud17 maart 2013 om 19:37 #18117221carter ventilatie.
volgens mij werkt het matig.
maar ben er niet mee bekend17 maart 2013 om 19:44 #18117222ja die had ik ook erop zitten
die moet je heel gauw weer erafhalen,het maakt alleen een enorme troep en stinkt voor het stoplicht.
apk afkeurje heb hele mooie andere oplossingen ervoor.
gewoon slangetje aansluiten 5 cm verder , dan ben je ervan af.
het nut ervan is dat je carterontluchtings gassen niet weer in je blok komen.
bb
king:17 maart 2013 om 19:45 #18117223Tussen dat filter en dat tuitje op de luchtinlaatbuis hoort een slang.
Daar zit nu een filter tussen, alleen is er 1 niet zo slim geweest….dop dan die dunne slang ook af.17 maart 2013 om 20:04 #18117224dank je, dat de vorige niet zo slim was wist ik al.
wie repareert de gordelclip met een schroef er dwars doorheen :hmmz
en dan niet netjes lang genoeg, maar gewoon een centimeter erachter afknippen…. :agent
dit filter gaat er ook snel weer af, is een enorme bende bij de gasklep.17 maart 2013 om 20:33 #18117225Dunne slang vanaf kleppendeksel volgen, deze loopt naar de gasklep, dat gaatje iets op boren, boel schoonmaken, originele dikke slang erop, en dan weer karren.
willem
18 maart 2013 om 14:22 #18117226Je kan ook een slang nemen, deze naar een oliecatchtank laten lopen, waarop je dat filtertje ook weer monteert.
En dan is het wel APK geldig.http://www.google.nl/search?hl=nl&q=oilcatchtank” onclick=”window.open(this.href);return false;
18 maart 2013 om 15:54 #18117227Dan heb je toch nog steeds geen gesloten systeem?
18 maart 2013 om 16:17 #18117228nee, het is juist de bedoeling dat die ont.luch.gas. niet terug in je blok gaan..
met dat tankje vang je dan al die troep op.en dat mag dan weer wel.
ik wil die tank ook wel bestellen.. :D
iets van 4 tientjes.
bb
king:18 maart 2013 om 16:24 #18117229Ja dat snap ik, dacht alleen dat je voor de apk officieel een gesloten systeem moet hebben. Of ze het zien is een ander verhaal, die van mij hangt ook al 2 keuringen ergens te hangen.
18 maart 2013 om 16:34 #18117230vooor de apk wel..check dit filmpje..
deze zooi komt allemaal uit je carterontluchting…maar dat wist je 2jr geleden al. ;)
http://www.youtube.com/watch?v=N2Lrdnwur9E” onclick=”window.open(this.href);return false;
bb
king:18 maart 2013 om 17:11 #18117231Ziet er goed uit! Moet zeggen dat er bij mij weinig uitkomt, die van mn zusje met dr korte ritjes is wat meer patatje met
18 maart 2013 om 17:27 #18117232met korte stukjes rijden moet je JUIST een oilcatchtank gebruiken .
je kunt uitgaan van ong. een liter per 6 mnd. afhankelijk van je rijstijl/km.bb
king:19 maart 2013 om 15:51 #18117233En dat gaat normaal dus allemaal je inlaat in?
Dus een zo`n opvang systeempje is dan stukken beter toch? in plaats van standaard.
19 maart 2013 om 17:10 #18117234een beetje catch tankje zit juist TUSSEN het kleppendeksel en de inlaatbuis, zodat de dampen (welke dus niet vervuilen), alleen door komen, de olie word afgescheiden en opgevangen in de catchtank.
@ sidney, als de carterventilatie word bijgehouden, en juist werkt komt er GEEN vervuiling en oliemeuk in het inlaat traject.
Dit komt puur door onjuiste werking.willem
19 maart 2013 om 18:01 #18117235je kunt zelf kiezen tusen een open en gesloten systeen.
open is wel beter voor je tor.
bb
king:20 maart 2013 om 19:17 #18117236Dank jullie wel allemaal,
Zal snel ff een nieuw slangetje halen, en er weer op zetten.
Maar s z’n catchtank nou echt zoveel beter?
Heb ik nog op geen enkele auto gehad.20 maart 2013 om 19:50 #18117237@thereaper wrote:
Dank jullie wel allemaal,
Zal snel ff een nieuw slangetje halen, en er weer op zetten.
Maar s z’n catchtank nou echt zoveel beter?
Heb ik nog op geen enkele auto gehad.Ja, het is veel beter.
De reden dat zo weinig mensen er een hebben is:
1) extra onderhoud. Je moet niet vergeten om elke keer dat ding te legen, anders heb je op het gegeven moment dat de motor ineens een hele slok olie drinkt via de inlaat. Niet goed voor de motor, om het kort te zeggen. Helemaal lullig als je een diesel hebt, want die blijft dan geheid door draaien als je de sleutel uit het contact haalt (op hol slaan).
2) Simpelweg onwetendheid. Mensen weten vaak niet eens waar de carterventilatie voor dient en wat voor rotzooi daar doorheen kan komen.20 maart 2013 om 21:28 #18117238tja. als ik eerdere posts van wimv6 lees is het niet nodig.
vandaar mijn onzekerheid.20 maart 2013 om 22:48 #18117239@McKaamos wrote:
@thereaper wrote:
Dank jullie wel allemaal,
Zal snel ff een nieuw slangetje halen, en er weer op zetten.
Maar s z’n catchtank nou echt zoveel beter?
Heb ik nog op geen enkele auto gehad.Ja, het is veel beter.
De reden dat zo weinig mensen er een hebben is:
1) extra onderhoud. Je moet niet vergeten om elke keer dat ding te legen, anders heb je op het gegeven moment dat de motor ineens een hele slok olie drinkt via de inlaat. Niet goed voor de motor, om het kort te zeggen. Helemaal lullig als je een diesel hebt, want die blijft dan geheid door draaien als je de sleutel uit het contact haalt (op hol slaan).
2) Simpelweg onwetendheid. Mensen weten vaak niet eens waar de carterventilatie voor dient en wat voor rotzooi daar doorheen kan komen.1 )Legen, Dat zal bij een goed werkende carterventilatie, en niet versleten onderblok niet nodig zijn
2) nog erger, Veel Garages en Werkplaatsen weten dit zelfs niet!!
21 maart 2013 om 18:17 #181172401 )Legen, Dat zal bij een goed werkende carterventilatie, en niet versleten onderblok niet nodig zijn. quote
als je zo´n tank er tussen hebt zal alle geconsendeerde troep , vooral waterdamp ..er in belanden.
je moet hem dus wel af en toe legen.vooral s´winters zal je er baat bij hebben , zomer iets minder door de droge lucht.graat.
check filmpie..
http://www.youtube.com/watch?v=QVRad3aPdVA” onclick=”window.open(this.href);return false;
bb
king:21 maart 2013 om 19:32 #18117241Oké zal eerst de slang weer herstellen in ere en over een tijdje eens aan z’n tank je gaan denken,
Nogmaals bedankt voor de tips22 maart 2013 om 18:11 #18117242@CORSA BB wrote:
1 )Legen, Dat zal bij een goed werkende carterventilatie, en niet versleten onderblok niet nodig zijn. quote
als je zo´n tank er tussen hebt zal alle geconsendeerde troep , vooral waterdamp ..er in belanden.
je moet hem dus wel af en toe legen.bb
king:Ik heb dus op meerdere auto’s zo’n tankje er tussen gehangen gewoon om te kijken wat het doet, heb eigenlijk nooit bij een goede motor hoeven legen, omdat deze leeg bleef..
Open is per definitie niet beter voor de motor, maakt eigenlijk geen ene zier uit, buiten dat een open systeem de werking van de carterventilatie verstoord en er door het Open systeem dus juist Vocht de motor in kan komen, en dat weer Sludge (liefst zwarte alles verstoppende sludge ivm hoge temperaturen in het oliecarter) in het carter kan opleveren.
willem
22 maart 2013 om 21:05 #18117243Dank je wel wim,
denk dat ik het tankje dan gewoon in de winkel laat liggen.
heb je enig idee waar ik de carterslang kan komen?
de automat. zaak hier kan het niet leveren.
en op internet krijg ik het zo snel niet gevonden. :hmmz22 maart 2013 om 21:27 #18117244Dealer…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.