rare brand

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum rare brand

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    redmanta

gistermiddag na een het boodschappen kwam ik thuis en pakeer me auto, ritsel nog wat in me handschoenenvakje omdat ik wat kwijt ben, kom met hoofd omhoog en zie rook buiten, denk wtf, vlug naar buiten rechtsvoor het wiel kwam allemaal blauwe rook af, denk huh, er waren geen vlamme te zien, hart van het wiel was echt super warm.
      gelukkig geen echte brand verder, na het wat afgekoeld was, wiel eraf, huhm niks raars te zien, dan remblokken eraf.
      daar was 1 remblok van de buitenzijde een heel stuk weg van het loopvlak weg, alsof het afgebrokkelt was. en in de remzuiger is ook een stuk weg.
      iemand een idee wat er gebeurt is, de remblok aan de buitenzijde is ook een stuk dunner dan binnenzijde, blijft mijn klauw hangen??
      nieuwe remblokken steken is het probleem niet maar heb geen zin dit nog eens te hebben binnen een x periode.

arjontje
      Deelnemer

Ja waarschijnlijk een remklauw die vast zit.

Haal de klauw er eens af en kijk of de zuiger nog gangbaar is.
        Meestal zit die vast.
        Controleer ook de geleide pennen.

Maar het zal denk ik, reviseren of een nieuwe klauw worden

vervang ook gelijk je blokken maar.

redmanta

zuiger krijg ik geen beweging in, moet ik toegeven dat ik ook geen speciale tang daarvoor heb, maar doet het al jaren voorzichtig met een grote waterpomptang en dan ging altijd schadevrij goed, deze schuift voor geen meter.
          klein idee van kosten voor van revisie of nieuwe, blokken wou ik tog al steken, remschijf is nog goed lijkt mij zit wel roest randje op maar dat zegt niks he, auto remt volledig trillingsvrij

Famempeters

je hebt revisie setjes voor de remklauwen die zullen ongeveer €35 kosten bij de zelfde zaak waar je remblokken haalt.

je kan ook bij een demontage bedrijf een andere klauw ophalen dit kan je info bij de site van de gebr obdam http://www.gebr-obdam.nl dit is een heel goede demontage bedrijf en niet te gek met de prijs versturen ook .ik schat €60 aan huis .

ps op marktplaats worden momenteel blokken en schijven in een set aangeboden voor rond de 80€ remblokken kosten ook 60 € ik zou dan alles pakken voor die €20 meer

op marktplaats en dan naar opel en remdelen .

dit opknappen is nou een leuke sleutel klus je maakt er weer wat moois van .

Bert

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.