Forumindex › Forums › Modellen › Insignia › Rammelend geluid bij half ingedrukte koppeling
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 juli 2014 om 12:16 #17266880
Ik ben een gelukkige bezitter van een Insignia 2.0CDTI (110 pk) uit 2009.
110PK bleek veel te weinig voor de Insignia, chippen bleek de uitkomst.
Het is een geweldige auto nu na het chippen.De laatste tijd heb ik echter veel last van storingen.
Bij het uitlezen bij de dealer worden er verschillende fouten geconstateerd, druksensor, krukassensor enz. Volgens de dealer zou het vliegwiel de oorzaak kunnen zijn, een dure grap dus weer.
Het grootste probleem is echter een rammelend geluid als de auto in de de vrij staat en de koppeling half wordt ingetrapt.
Bij een volledig ingetrapte koppeling of als de koppeling volledig is opgekomen is het geluid weg.
Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen veroorzaken?Ik hoor graag van jullie.
9 juli 2014 om 12:18 #18242113druklager koppeling.. Niks aan doen totdat ie kapot gaat
9 juli 2014 om 12:21 #18242114Dure grap zeker?
9 juli 2014 om 12:34 #18242115AnoniemLid sinds:
1 January 1970Dat is duur ja. Daarvoor moet heel de bak er af, waardoor je dan wel weer gelijk je vliegwiel, drukgroep en koppelingsplaat kunt bekijken en evt. direct vervangen… Het druklager voor mijn Astra H koste me los al 200 euro. Compleet met vliegwiel en alles erbij zit je op zo’n 800 euro. Dan moet het er nog in(waar we een goed iemand voor weten hier op het forum trouwens)… De dealer wilde me 2200 rekenen…
9 juli 2014 om 13:26 #18242116Zeker niet doorrijden tot het kapot gaat…
En ik denk niet je druklager, die maakt lawaai bij een niet ingetrapte koppeling namelijk.
Ik vermoed je vliegwiel, maar als je dat laat vervangen, ook automatisch je koppeling mee doen.
9 juli 2014 om 13:55 #18242117Dat zal een dure grap worden als ik het bij de dealer laat vervangen. Goed om te horen dat er via het forum iemand is die het goed kan. Toch aardig wat werk dan, vliegwiel, koppeling en druklager.
Bij de dealer was alleen het vliegwiel al ruim €800,= excl. Montage.9 juli 2014 om 14:00 #18242118AnoniemLid sinds:
1 January 1970Even informeren bij fsrs-opelwebshop.nl voor de complete set van druklager, vliegwiel, koppeling, drukgroep, nieuwe vliegwielbouten, en bakolie. De dealerprijzen zijn duidelijk niet besteed aan mensen zoals jij en ik..
Vooralsnog zou ik wel eerst even duidelijk laten constateren dat dat echt het probleem is..
9 juli 2014 om 14:20 #18242119@pixels66 wrote:
Even informeren bij fsrs-opelwebshop.nl voor de complete set van druklager, vliegwiel, koppeling, drukgroep, nieuwe vliegwielbouten, en bakolie. De dealerprijzen zijn duidelijk niet besteed aan mensen zoals jij en ik..
Vooralsnog zou ik wel eerst even duidelijk laten constateren dat dat echt het probleem is..
Bedankt voor de tip.
De juiste diagnose stellen zal niet meevallen.
Het zal pas zeker zijn als alles uit elkaar gehaald is.9 juli 2014 om 14:38 #18242120Ik heb juist dat mijn druklager herrie maakt bij ingetrapte koppeling.
Het kan dus wel het druklager zijn, het ene lager is het andere niet.Kan ook zomaar het vliegwiel zijn.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.