Forumindex › Forums › Modellen › Astra › rammelend geluid astra coupe 2.2
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 november 2014 om 17:10 #17269127
Hallo,
Ik heb een astra coupe z22se.
Nu maakt de auto sinds een aantal weken een raar rammelend geluid bij het terugvallen in de toeren.
Ik kan het probleem niet vinden maar klinkt als de uitlaat.
Daar zijn vorige week een nieuwe midden en eind demper op gekomen omdat die rot waren.
Maar het probleem is er nog steeds.
Het is wanneer je stilstaat en gas geeft en dan terugzakt in toeren.
En tijdens het rijden wanneer je terug schakelt en ook terug zakt in toeren.Ik hoop dat ik het zo duidelijk uitgelegd heb.
18 november 2014 om 18:59 #18261399Kijk eerst maar eens naar de katalysator, de steen die daar inzit wil weleens los gaan..
Ff een paar klappen op geven en luisteren of deze rammelt.
Gr martijn
19 november 2014 om 06:41 #18261400Oke zal het eens proberen.
Verder valt het me op dat, als de auto nog koud is, dat het dat niet gebeurd.19 november 2014 om 13:17 #18261401Als het de katalysator zou zijn zou je ook veel minder vermogen hebben waarschijnlijk?
Brand er geen motormanagement lampje (Oranje motorblok op het dashboard)?
19 november 2014 om 14:21 #18261402Waarom zou je minder vermogen hebben als de steen van de kat los zit?
Als deze nog gewoon goed werkt en alleen een beetje rammelt, kun je er een parker in schroeven, dan stopt het rammelen en bespaar je je de kosten van een nieuwe kat.
19 november 2014 om 15:06 #18261403Ik denk eerder gewoon aan een hitteschild :)
20 november 2014 om 06:40 #18261404Gisteravond weer onder de auto gelegen.
Het lijkt de pre cat te zijn.
Je verneemt een duidelijk trilling en bij de bouten komt rook weg.
Dus waarschijnlijk ook een lekke pakking.
Maar waar zijn deze pakkingen te krijgen?
@dolby het al een aantal maanden het probleem van dat de auto niet al zijn vermogen heeft. Maar kunnen niet uitvinden hoe het komt.20 november 2014 om 14:03 #18261405Ik heb zelf namelijk ooit gehad dat mijn cat van binnen een stuk was losgekomen. Waardoor steeds het los gedeelte tijdens optrekken er voor zorgde dat de uitlaat bijna dicht kwam te zitten waardoor er bij mij een motor management lampje ging branden en totaal geen power meer had tot 80KM uur. Daarna had mijn monteur de cat open gemaakt en het losgedeelte verwijderd en opnieuw dicht gelast. En het probleem was bij mij opgelost. Heb daarna nog zeker 2 jaar verder kunnen rijden zonder problemen met de A.P.K.
@timbotjuh wrote:
Gisteravond weer onder de auto gelegen.
Het lijkt de pre cat te zijn.
Je verneemt een duidelijk trilling en bij de bouten komt rook weg.
Dus waarschijnlijk ook een lekke pakking.
Maar waar zijn deze pakkingen te krijgen?
@dolby het al een aantal maanden het probleem van dat de auto niet al zijn vermogen heeft. Maar kunnen niet uitvinden hoe het komt. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.