Rammel in versnellingsbak?

Forumindex Forums Modellen Astra Rammel in versnellingsbak?

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17268414
    Makkelmarc
      Lid sinds:
      13 July 2014

      Beste Opelrijders,

      Mijn Astra G X16SZR uit 1999 laat een rammel horen bij gas geven in lage toeren (1e en 2e versnelling) bij hogere toeren niet meer hoorbaar. Het wordt opeens hoorbaar als ik de koppeling helemaal op heb laten komen. (Koppeling iets in en het geluid is weg.) Klinkt als een paar losse knikkers die meerammelen op de lage toeren. Is overigens alleen echt hoorbaar met het raampje open.

      Ik hoorde laatst een andere Astra G langsrijden met hetzelfde geluid bij optrekken. Dus is dat gewoon kwaaltje van deze auto? Iets om me druk om te maken? Of toch een keer de bakolie laten verversen/bijvullen o.i.d.?

      Alvast bedankt! :thumb

      #18255759
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Losliggende delen van de katalysator zou kunnen, maar kan bijvoorbeeld ook druklager, koppeling ofzo zijn.

        #18255760
        Engee
        Deelnemer
          Lid sinds:
          13 November 2007

          Kan ook hitteschild van de kat zijn, ook gehad bij mijn Corsa.

          #18255761
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            een lichte rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr bij wegrijden is deze bakken niet vreemd, worden ze oud mee.

            Overige rammels zal eerder een resonantie van een losliggend deel van de uitlaat, hof hitteschild zijn.

            Willem

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.