Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › rammel in inlaatspruitstuk vectra b x18xe1
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 november 2015 om 23:34 #17274202
Hallo ik heb sinds kort een andere vectra een 2001 x18xe1 en deze heeft een irritante rammel in het inlaat spruitstuk
De auto loopt op gas en ik heb na enig onderzoek ook een mankement ontdekt er zit onderaan het inlaat spuitstuk een membraam met stangetje op een armpje gedrukt wat weer een klepje bediend denk ik in het inlaatspruitstuk ( miss dat daar de rammel vandaan komt)
De kogelverbinding membraam en armpje is helemaal versleten dus het valt van het kogeltje af, is dit nieuw los te bestellen??
en wat doet dit membraam en armpje eigenlijk bedienen in het inlaatspruitstuk??
Of kan ik dit gewoon los laten liggen evt??
Verder zit er een klep of iets anders bewegend in het inlaatspruit en kan ik dat vastzetten of iets of miss eruit halen en laten vervallen zodat ik van de rammel af benwie weet hier meer van ????
bvd gijs
16 november 2015 om 09:09 #18301776Dat armpje bediend de klep van de VIM (Variabel Itake Manifold).
Ofwel veranderd de lengte van de luchtstroom.Als de auto ooit een backfire gehad heeft kan deze wel afgebroken zijn.
Bij de weg, de X18XE1 is tot half 2000 geleverd geweest.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
16 november 2015 om 09:26 #18301777Hallo wim bedankt voor je reactie
Dat hij ouder was dan kenteken nov 2001 was ik al achter want ik wilde hem ombouwen met de onderdelen van mijn oude vectra dus een andere mid of hoe het ook heet maar hij is dus niet voorbereid (jammer)
Maar kan ik het spruitstuk demonteren en dan ook evt dat spul als het niet te repareren valt ook evt vastzetten of verwijderen of gaat hij dan niet goed meer lopen??
De stappenmotor rammelt ook een beetje , loopt verder wel goed stationair is daar miss nog iets aan te doen??
En kan je eigenlijk wel bij die klep komen als je het inlaatspruitstuk demonteert? zonder dat ik de boel sloop want de auto rijdt nog goed verder op het momentgr gijs
16 november 2015 om 11:10 #18301778Onderdeeltjes eruit halen.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
16 november 2015 om 11:39 #18301779ik zal eens kijken van de week miss een poging doen
bedankt gijs18 januari 2016 om 10:39 #18301780Ik heb na het schoonmaken van mijn spuitstuk nu hetzelfde probleem.
Weet het probleem inmiddels.
De vacuumzuiger die de klep in het spruitstuk aantrekt word niet meer belucht waardoor deze na de eerste puls in aangestuurde stand blijft staan.
Deze hoort open te staan bij hoger toerental. als hij blijft open staan met laag/stationair toerental of niet juist wordt aangestuurd gaat deze vibreren door wervelingen in het spruitstuk vanwege te weinig aanzuiging.
Je kunt dit tijdelijk oplossen door de leiding naar de zuiger los te halen en/of de elektro klep stekker los te halen.
De elektro klep is vervuilt of stuk en moet vervangen.
Heb hem nieuw nog niet gevonden, weet ook niet de correcte benaming.
Voorlopig maar een badje wasbenzine proberen.
Je kan er iig lekker goed bij :roll:Dit is volgens mij dus ook de hoofdoorzaak dat het armpje naar de zuiger bij jou kapot is gegaan.
18 januari 2016 om 11:22 #18301781Vacuum Actuator Regeling klep inlaatspruitstuk.
Of vacuumklepje voor bediening van de VIM klep.Deze zal je ook nieuw niet gauw op internet vinden.
Bestellen bij de dealer zal een van de weinige opties zijn.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
19 januari 2016 om 12:55 #18301782Heb volgens mij nog zon spruitstuk liggen compleet, zitten die op elke x18xe1?
23 januari 2016 om 11:51 #18301783Hallo Wim en Joop bedankt erg nuttig.
Het badje benzine,de wd 40 icm luchtdruk en de klep 100 x aanspreken heeft wonderen gedaan. Mijn variabel spruitstuk werkt weer optimaal.
Is ook zeer merkbaar in motorprestatie.Opzich.ben ik wel geïnteresseerd in een extra spruitstuk.
Om eens goed te polijsten.oid
Sruitstuk is vrijwel hetzelfde bij diverse opelmotoren van hetzelfde tijdperk. De nieuwere motoren hebben hetzelfde principe maar is niet uitwisselbaar. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.