Rammel Astra J Sports Tourer

Forumindex Forums Modellen Astra Rammel Astra J Sports Tourer

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17264180
    Opel_Bjorn
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 May 2008

      Al gehele lange tijd maakt mijn Astra J Sports Tourer 1.7cdti 110pk dit rammelend geluid vooraan uit het dashboard. Best een redelijk hard luid. Dit doet hij enkel als de auto koud staat! Eens de motor temperatuur begint te stijgen dan verdwijnt het geluid volledig. Het kachelhuis is al eens volledig vervangen geweest en het geluid is toen gebleven. Het is ook niet de blazer want als je deze af of sneller zet dan blijft het geluid hetzelfde. Het komt precies uit het dashboard maar zou dit ook uit het motorcompartiment komen? Hij heeft het enkel als hij koud staat EN ermee gereden wordt.

      [youtube:xp5ir1jq]http://www.youtube.com/watch?v=FixM1dDKmik[/youtube:xp5ir1jq]

      #18218602
      Opel_Bjorn
      Deelnemer
        Lid sinds:
        4 May 2008

        niemand een gedacht?

        #18218603
        fisherman
        Deelnemer
          Lid sinds:
          17 August 2012

          Niets te horen zo in het filmpje. Ik heb ook weleens een rammeltje aan de Astra J (1.4T).
          Ik had ergens gelezen dat rammeltjes typisch Opel zijn. Nou ja als ik er op vlakke weg maar geen last van heb vind ik het best.

          Als het afhankelijk van het toerengetal een ander geluid geeft, kan het natuurlijk wel iets ernstiger zijn.

          #18218604
          Opel_Bjorn
          Deelnemer
            Lid sinds:
            4 May 2008

            op 11sec en verder hoor je toch duidelijk de rammel

            #18218605
            dennisnmgn88
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 February 2012

              Ik heb even geluisterd en hoor inderdaad wel iets op 11 seconden maar veel is het niet. Het gene wat ik hoor lijkt meer op een schavend geluid i.p.v. rammel, al is het dan weer vreemd dat het alleen bij koude motor zo is.

              #18218606
              ThijsValckx
                Lid sinds:
                18 February 2014

                Toevallig laatst iets vervangen?

                V snaar o.i.d.?

                gr

                #18218607
                Opel_Bjorn
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  4 May 2008

                  Neen heeft hij al van in het begin. Tis echt een ratel die je hoort. In ieder geval iets vreemd.

                  #18218608
                  ThijsValckx
                    Lid sinds:
                    18 February 2014

                    Hmm oke,

                    Kan zoveel zijn als je er al lang mee rond rijd zal het wel niks ergs zijn.
                    Ik heb in mijn Astra ooit een vergelijkbaar geluid gehad.

                    Toen was het namelijk de spanroller van mijn v-snaar die zat te piepen en tikken.

                    Als je er niet uitkomt zou ik toch even langs garage rijden. Luisteren doen ze altijd wel even.

                    Groetjes

                    #18218609
                    Opel_Bjorn
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      4 May 2008

                      Probleem is dat hij het enkel heeft als hij het koud heeft. Eens warm is het geluid volledig weg, dus tegen dat ik in de garage ben in het geluid verdwenen. Ook de reden waarom ik hem daar nooit voor binnen heb gedaan.

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.