Rammel

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Rammel

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    hennyw

Vandaag heb ik de regelklep epc laten vervangen, was uit een tech2 diagnose gekomen omdat er 1 lampje bleef branden.
      Na reparatie had de monteur minder leuk nieuws.
      Ik had al gemerkt als de auto stationair draaid en je trapt de koppeling in dat je een rammel hoort.
      Geef je iets gas of rijdt je weg hoor je niks meer.
      Ook met het schakelen merk je helemaal niks.
      Nu blijkt het vliegwiel versleten of iets van rubbers in het vliegwiel.
      Reparatie zou eigenlijk niet te lang op zich moeten laten wachten.
      Alleen schrok ik me een hoedjes van de prijs.
      2100 euro incl. montage, werd dan gelijk een ruil koppelingsplaat gemonteerd. (als dit nodig was..199.000km)
      Weet iemand een “goedkoper”adres of wil iemand mij helpen (tegen betaling natuurlijk)????
      Dat het geld kost snap ik, maar alleen al 75 euro per uur ex btw en ze rekenen 8 uur, 800 euro vliegwiel, 400 euro koppeling en ja natuurlijk de BTW.
      Zou toch goedkoper moeten kunnen.
      Ik zelf kan het niet, wil wel helpen natuurlijk.

WIE HELPT MIJ???:wub:wub

yzf1kr

KIjk eens in het Vectra topic.

Deze reparatie komt veel voor.
        Onderdelen in UK bestellen dan ben je voor 500 – 600 euro klaar, dan moet je alleen nog de het uurloon.

Nadeel is dat het hele subframe los moet, dat is het vele werk.

papahkilo
        Deelnemer

Ik ben hier net nieuw en ken nog niet alle opel-details. Betreft het hier een dubbelmassavliegwiel? Bij mijn focus is deze toen vervangen door een “Valeo Kit 4P”. Een vast vliegwiel met een geavanceerde koppelingsplaat. Ik merkte geen verschil.

SvEnergy

Volgens mij heeft valeo nog geen kitje voor opels. Maar ben ook benieuwd wat hieruit komt
            Suc6

hennyw

Al op de site van parts2clear gekeken.
              http://cgi.ebay.nl/VAUXHALL-ZAFIRA-CLUTCH-FLYWHEEL-KIT-1-9-CDTi-05-08-120-/130377378987?cmd=ViewItem&pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item1e5b18ecab
              volgens mij moet ik deze hebben.
              nu nog iemand die het er in zet……

mathics09

mijn signum heeft dezelfde problemen.

ik heb inmiddels de bekende set besteld in de uk. nu maar wachten of het in goede orde aankomt.

mijn vraag is eigenlijk meer oven het speciale gereedschap.

1. heb je dit specifiek nodig of is het monteren ook mogelijk zonder?

2. wanneer je deze toch echt nodig hebt is er hier iemand die weet waar ik het kan huren of lenen? lenen tegen vergoeding van een krat bier oid.

wanneer ik dit stuk gereedschap moet aanschaffen kost dat iets van 400,-

wie kan mij (en andere) hiermee helpen?

gr.

jeroentje78

damn heb ook zo’n rammel….. net of er bij een bepaalde stand van het pedaal iets ineens meerateld……. bij gas in…. en bij gas los……stationair geen last! en ook niet met koppeling. 236.000 km op de teller, geen vermogen verlies…..

volgens opel was alles normaal, maar dat zeggen ze wel erg snel,
                  ik heb hem 2 jaar en hoor dat het geluid meer word, en bij aanschaf was het er niet eens…

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.