Forumindex › Forums › Overige › Slap Geouwehoer › Ramen tinten probleempje
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 maart 2012 om 17:33 #17246352
Weet er iemand wat ik nu het best kan doen? Heb de raam nat gesproeid, de folie erop gelegd, met een spateltje het water eronderuit getrokken maar nu krijg ik deze blaasjes niet weg … Hoe dit aan te pakken?
3 maart 2012 om 18:14 #17990062Een rakeltje gebruiken?
En de folie aanbrengen met 2 man.
Langzaam aanbrengen, en met het rakeltje aandrukken.
Heb je trouwens een PM gestuurd ;)3 maart 2012 om 18:18 #17990063Ik zou een föhn proberen.
3 maart 2012 om 18:25 #17990064zo hebben ze dat ook bij mij gedaan toen der tijd, met de fohn
3 maart 2012 om 20:05 #17990065AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik heb van mijn eerste auto (kadett) ook de ramen getint met folie. Stond ook in de handleiding water gebruiken maar dat werkt niet mooi en laat kringen achter (kalk). Ik heb toen glassex gebruikt. Kun je makkelijk de luchtbellen eruit krijgen met een rakeltje of iets dergelijks. En door de (zeep) in de glassex kun je het folie ook nog eens makkelijk verschuiven als het nodig is. En het laat ook geen lelijke kringetjes achter
4 maart 2012 om 08:04 #17990066Niet met water doen , maar een klein beetje zeep er in doen. Dat werkt veeeeeel beter.
En ietsje harder drukken op de spatel. En eigenlijk een echte spatel kopen , die de profs ook gebruiken , want dat bij geleverde dingentje is niks en maakt alleen maar krassen ( als je pech hebt )Suc6
4 maart 2012 om 08:33 #17990067met de fohn he..en van het midden uit werkenen de raam en de folie inspuiten en niet alleen de raam..
4 maart 2012 om 09:19 #17990068de beschermlaag deraf gehaald?? men schoonbroer heeft ook ooit heel de dag aan ze ramen bezig geweest en het lukte maar niet… ook steeds blazen en dan viel het eraf… hij wist niet dat er een beschermlaag over zat…
4 maart 2012 om 10:02 #17990069@larsgtc wrote:
de beschermlaag deraf gehaald?? men schoonbroer heeft ook ooit heel de dag aan ze ramen bezig geweest en het lukte maar niet… ook steeds blazen en dan viel het eraf… hij wist niet dat er een beschermlaag over zat…
Haha, dan geraak je idd gefrustreerd als je geen vooruitgang ziet :D , heb bij mij de folie eraf getrokken hoor ;)
16 maart 2012 om 12:30 #17990070precies zoals gezegd wordt water met een klein beetje zeepsop op een emmer eigenlijk 2 tot 3 druppels
hiermee gaat de oppervalkte spanning weg en kan de folie schuiven eigenlijk drijft het op het water
de zijramen hoeven niet met de fohn deze zijn meestal maar naar een kant hol
een achterraam is iets heel anders deze bewerk je met de fohn
maar dan begin je aan de buitenkant van de ruit leg de folie met de lijmkant naar boven
je folie kan maar een kant opkrimpen let daar goed op
zorg dat je de boven en onderkant kunt krimpen door de folie te verhitten met de fohn
is de folie kompleet in de vorm van de ruit dus geen plooien dan kan hij aan de binnenkant geplakt worden
en stelt het niets meer voor
doen nu zo’n 10 a 15 jaar tinten en hoe vaker je het doet hoe makkelijker het gaat
denk er wel om er zit veel verschil in folies -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.