Ramen tinten probleempje

Forumindex Forums Overige Slap Geouwehoer Ramen tinten probleempje

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    tommyboy82
    Deelnemer

Weet er iemand wat ik nu het best kan doen? Heb de raam nat gesproeid, de folie erop gelegd, met een spateltje het water eronderuit getrokken maar nu krijg ik deze blaasjes niet weg … Hoe dit aan te pakken?

RickR91
      Deelnemer

Een rakeltje gebruiken?
        En de folie aanbrengen met 2 man.
        Langzaam aanbrengen, en met het rakeltje aandrukken.
        Heb je trouwens een PM gestuurd ;)

joop1970
        Deelnemer

Ik zou een föhn proberen.

fast cow
          Deelnemer

zo hebben ze dat ook bij mij gedaan toen der tijd, met de fohn

Anoniem

Ik heb van mijn eerste auto (kadett) ook de ramen getint met folie. Stond ook in de handleiding water gebruiken maar dat werkt niet mooi en laat kringen achter (kalk). Ik heb toen glassex gebruikt. Kun je makkelijk de luchtbellen eruit krijgen met een rakeltje of iets dergelijks. En door de (zeep) in de glassex kun je het folie ook nog eens makkelijk verschuiven als het nodig is. En het laat ook geen lelijke kringetjes achter

speaker
              Deelnemer

Niet met water doen , maar een klein beetje zeep er in doen. Dat werkt veeeeeel beter.
                En ietsje harder drukken op de spatel. En eigenlijk een echte spatel kopen , die de profs ook gebruiken , want dat bij geleverde dingentje is niks en maakt alleen maar krassen ( als je pech hebt )

Suc6

usbstick
                Deelnemer

met de fohn he..en van het midden uit werkenen de raam en de folie inspuiten en niet alleen de raam..

larsgtc

de beschermlaag deraf gehaald?? men schoonbroer heeft ook ooit heel de dag aan ze ramen bezig geweest en het lukte maar niet… ook steeds blazen en dan viel het eraf… hij wist niet dat er een beschermlaag over zat…

tommyboy82
                    Deelnemer

@larsgtc wrote:

de beschermlaag deraf gehaald?? men schoonbroer heeft ook ooit heel de dag aan ze ramen bezig geweest en het lukte maar niet… ook steeds blazen en dan viel het eraf… hij wist niet dat er een beschermlaag over zat…

Haha, dan geraak je idd gefrustreerd als je geen vooruitgang ziet :D , heb bij mij de folie eraf getrokken hoor ;)

Black Magic

precies zoals gezegd wordt water met een klein beetje zeepsop op een emmer eigenlijk 2 tot 3 druppels
                        hiermee gaat de oppervalkte spanning weg en kan de folie schuiven eigenlijk drijft het op het water
                        de zijramen hoeven niet met de fohn deze zijn meestal maar naar een kant hol
                        een achterraam is iets heel anders deze bewerk je met de fohn
                        maar dan begin je aan de buitenkant van de ruit leg de folie met de lijmkant naar boven
                        je folie kan maar een kant opkrimpen let daar goed op
                        zorg dat je de boven en onderkant kunt krimpen door de folie te verhitten met de fohn
                        is de folie kompleet in de vorm van de ruit dus geen plooien dan kan hij aan de binnenkant geplakt worden
                        en stelt het niets meer voor
                        doen nu zo’n 10 a 15 jaar tinten en hoe vaker je het doet hoe makkelijker het gaat
                        denk er wel om er zit veel verschil in folies

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.