Ramen krabben.

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Ramen krabben.

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17245283
    Marcel.G
      Lid sinds:
      11 August 2010

      Hallo!

      De ramen van mijn Vectra C uit 2008 zijn met deze kou van binnen kletsnat en s’morgens helemaal bevroren weet iemand hoe dit kan?
      Dit is het eerste jaar dat ik er last van heb.
      Volgens een maat van mij moet ik mijn airco laten nakijken maar de ouwe auto van mijn moeder zonder airco heeft het ook elke winter.

      Zijn er meer mensen die hier ook last van hebben?

      #17974309
      soepkiepe
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 August 2010

        vocht in de auto.

        #17974310
        gwriemersma
        Deelnemer
          Lid sinds:
          17 December 2010

          Je zegt het zelf al “de ouwe auto van mijn moeder ZONDER airco heeft het ook elke winter”

          Je maat heeft gelijk waarschijnlijk werkt je airco niet goed en wordt er dus geen vocht uit de auto gehaald
          En dus ijs vorming aan binnenzijde
          Dus idd even na laten zien die airco

          #17974311
          astraTD
            Lid sinds:
            9 March 2009

            Gelukkig heb ik er nooit last van.
            Beste is met antidooi spul in sprayen in plaats krabben.

            #17974312
            gertjuh1968
              Lid sinds:
              20 February 2011

              ik ben antie ramen krabber.

              #17974313
              Pastra
              Deelnemer
                Lid sinds:
                10 February 2007

                Misschien moet je je interieurfilter eens bekijken! Als deze a la smaakpolitie een kansloos filtertje is dan krijg je de vocht niet weg!

                In mn ex-gsi heb ik een kansloos filtertje gehad, het water droop van de ramen met vochtig weer! Filter was ook kletsnat en op!

                Gr.
                Pastra

                #17974314
                Xzelicon
                  Lid sinds:
                  21 October 2011

                  Interieurfiltertje vervangen, en ongeveer 2 weken lang (afhankelijk van het vochtgehalte) ramen op een kiertje zetten en verwarming vol open tijdens het rijden.
                  Zet er ook een vochtvreter in en laat deze maar een maandje of misschien wel 2 staan (wel regelmatig legen) en je auto is kurkdroog :thumbup .

                  Heb het zelf ook moeten doen ;)

                  #17974315
                  GRLWBNL
                    Lid sinds:
                    12 October 2010

                    Volgens mij is het ook sterk afhankelijk van de luchtvochtigheid i.c.m. zonneschijn. Ik had er toevallig van de week ook last van maar toen stond mijn auto in de zon terwijl er ijs op de ramen zat. Wanneer mijn auto in de schaduw staat met ijs op de ramen heb ik nergens last van.

                    Mijn theorie is dat de zon ervoor zorgt dat het vocht in de auto condenseert.

                    #17974316
                    Bo652
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      9 June 2009

                      @GRLWBNL wrote:

                      Mijn theorie is dat de zon ervoor zorgt dat het vocht in de auto condenseert.

                      Dat is ook zo, maar als je er in de zon wel last van hebt, dan heb je wel degelijk vocht in de auto.
                      Kan komen van nat instappen in combinatie van kleine stukjes rijden.
                      Of inderdaad het interieurfilter, of en ergens lekkage.

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.