Ramen blinderen

Forumindex Forums Modellen Corsa Ramen blinderen

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17254381
    Corsa043
      Lid sinds:
      4 January 2013

      Beste opel freeks,

      Vandaag bezig geweest met het blinderen van mijn ramen maar het wil maar niet gaan hoe ik wil,
      Ik houd steeds luchtbellen erin,

      Iemand hier die graag zijn hulp wilt aanbieden?

      Of mij kan uitleggen hoe ik dit het beste kan doen.
      Raam heb ik goed schoongemaakt,
      Vochtig gemaakt met water met beetje dreft erin,
      Op maat gesneden en gaan plakken.
      maar tevergeefs!

      Greetz

      #18094594
      soepkiepe
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 August 2010

        je hebt hem neem ik aan op de buiten kant af gesneden?
        en om een beetje mooi resultaat te krijgen moet je het raam en de folie niet vochtig maken.
        je moet ze beide zeik nat maken, zowel je raam als de folie.

        en dan blijven vegen, luchtbellen moet je echt wel weg kunnen krijgen.
        denk dat de kans groter is dat je onderaan of aan de zijkanten nog folie overhoud dan luchtbellen in het midden.
        hoe natter de folie en raam hoe langer je kan blijven vegen om de luchtbellen weg te krijgen.
        neem aan dat het om een corsa b gaat en de zijramen, de zijramen lopen volgens mij ook iets rond.
        dus daar ben je nog wel even zoet mee.

        als je de ramen er uit kan pakken moet je dat doen, werkt veel makkelijker omdat je dan ook meer ruimte hebt.

        om de vorm een beetje goed te krijgen.
        folie op de buiten kant van je raam afsnijden (zorgen dat je hem wel “verkeerdom” om het raam legt zodat je hem aan de binnen kant wel goed hebt ;))
        eventueel VOORZICHTIG met een fohn een beetje warm maken zodat de ronding er ook een beetje in komt.
        dan aan de binnen kant er op maken.
        zoals ik a zei, goed nat doen.
        met de afwasmiddel hoef je ook niet te zuinig te wezen trouwens, hoe meer hoe beter het glijd.

        #18094595
        lukelaaf
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 November 2011

          En als je bezig bent eerst een stukje plakken zodat ie recht zit.
          Daarna stukje voor stukje de bescherm folie los trekken van de blindeer folie.
          En een plantenspuit met water en dreft maar dreft is niet perse nodig.

          Volgens mij is het et makkelijkst om onder te beginnen

          groeten Luke

          #18094596
          astraTD
            Lid sinds:
            9 March 2009

            Vanuit het midden uit strijken.. vanuit midden naar onder.. vanuit midden naar boven en dan links en rechts.. dan hou je als waren nog 4 blokken over wat je goed kunt uit strijken.

            Ramen beste eruit halen, heb ik ook gedaan bij de station.

            #18094597
            BlackDevil
              Lid sinds:
              4 January 2009

              Trek daar gerust maar een dagje voor uit. Per zijruit was ik anderhalf uur kwijt en nog eens ca. 4 uur voor de achterruit. En dan is het strak, mits je geduld hebt. En dan komt er nog eens de tijd bij voor de voorbereidingen: ruiten binnen en buiten reinigen en ontvetten en de folie op maat snijden.

              #18094598
              soepkiepe
              Deelnemer
                Lid sinds:
                10 August 2010

                achterruit van de b corsa lijkt mij echt een :swear klusje, hij loopt alle kanten op bol, en niet zo beetje ook :P

                luukelaaf.
                met afwasmiddels word het wat vettiger waardoor het beter glijd.
                ik begin zelf altijd boven aan, als je onderaan begint heb je de folie steeds in de weg hangen.
                maar ieder zijn eigen manier natuurlijk ;)

                als het er wel op zit, dan wel graag ff een paar :kewlpics van het reslultaat ;)

                #18094599
                marijnl1988
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  19 January 2012

                  gewoon uitbesteden
                  kosten voor 5 ramen zijn 200 euro en je hebt garantie en duurt hooguit 4 uurtjes
                  ik ken iemand die het zelf wou doen wat gewoon niet lukte en hem uiteindelijk meer geld heeft gekost terwijl het niet eens lukte

                  #18094600
                  Corsa043
                    Lid sinds:
                    4 January 2013

                    helaas vriest het komende dagen dus moet wel wachten als iets van het water achterblijft kan het nare gevolgen hebben

                    #18094601
                    astraTD
                      Lid sinds:
                      9 March 2009

                      @BlackDevil wrote:

                      Trek daar gerust maar een dagje voor uit. Per zijruit was ik anderhalf uur kwijt en nog eens ca. 4 uur voor de achterruit. En dan is het strak, mits je geduld hebt. En dan komt er nog eens de tijd bij voor de voorbereidingen: ruiten binnen en buiten reinigen en ontvetten en de folie op maat snijden.

                      Nou.. ik had de 2 ramen in de achterdeuren binnen 20min eruit.. ontvet gefolied zijranden met tape in getape met terug plaatsen in de rubbers wou de folie wel eens los gaan..
                      Per deur was ik een kleine ander half uur bezig.. deed het toen tussen de buien door.

                      Voor corsa043 in Schinnen afslag Schinnen rij je als waren tegen een gebouw aan ( naast het tankstation ) die doen ook ramen blinderen.

                      Voor een grote ruit bijv van een vitobus vragen zei 40,- voor inc btw.

                      Dus voor 2 kleine zij ramen ben je totaal 60,- kwijt. Achteraam meende 55,-

                      #18094602
                      Corsa043
                        Lid sinds:
                        4 January 2013

                        Ik heb maar een driedeurs dus dat wordt al lastig

                        #18094603
                        Corsa043
                          Lid sinds:
                          4 January 2013

                          op internet zie ik dat ze de ramen van buitenaf blinderen kan ik dit ook met goedkope folie van conrad?

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.