Ramen beslaan vlug

Forumindex Forums Modellen Astra Ramen beslaan vlug

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 26 tot 30 (van in totaal 30)
  • Auteur
    Spacejam
    Deelnemer

toch weer te vroeg geweest, vanochtend was het weer raak, beslagen ramen en het trekt niet weg, ook niet met de airco aan :(

JJR

Hallo,

Heb je het probleem uiteindelijk op kunnen lossen? Ik heb namelijk ook een defecte luchtcirculatie klep. De ruiten van de astra H beslaan ook binnen een mum van tijd.

Zou de klep graag willen wisselen, maar zou graag een tip (werkwijze willen hebben hoe dat ik deze uit moet bouwen zonder dat er iets afbreekt.

Bij mij is ook het asje afgebroken dat aan de klep zit, de klep hangt er los in. Is de klep uit te bouwen zonder het hele huis open te halen?

Voorlopig heb ik de klep enigzins naar voor kunnen trekken en de inlaat in de auto afgeplakt met ducktape. Er kan op deze manier nu geen luchtrecirculatie meer plaats vinden, even kijken of dit als test werkt.

Alle tips zijn welkom, alvast bedankt…

Spacejam
        Deelnemer

De klep zit op dit moment nog gewoon dichtgeschroefd. Toevallig heb ik van de week een nieuw motortje op ebay gevonden en gekocht. De opel dealer vroeg weer eens de hoofdprijs voor zo’n ding (€125), nu nog even zo’n nieuwe klep vinden en dan kan ik het in gaan bouwen. Het is overigens heel het stuk boven de kachel ventilator wat vernieuwd moet worden, het schijnt nogal een werkje te zijn.

JJR

spacejam,

Nog een vraag ik heb nog niet het idee dat het veel helpt nadat ik de luchtinlaat heb dichtgeplakt met ducktape. Heb wel het idee dat het even duurt voordat het klimaat in de auto weer normaal is. Dit is inderdaad weer typisch zo’n probleem waarop je bij de dealer leegloopt.

Is het probleem nu opgelost bij jou na de twee acties, en kun je zonder airco nu zonder beslagen ruiten rijden?

b07

je moet de circulatieklep zo zetten dat de lucht alleen in de auto circuleert en , niet open zetten zodat de buiten lucht naar binnen komt want die is juist vochtig.

de circulatieklep kan je alleen aan zetten als de ven op voetenstand staat en , alleen dan zal ook het lampje gaan branden op het circulatieknopje dus, als je voortaan je auto parkeert zet em dan op voetenstand en druk je circulatie knopje aan dan zal je een stuk minder last hebben van beslagen ramen.

5 berichten aan het bekijken - 26 tot 30 (van in totaal 30)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.