Ramen beslaan constants na uitzetten airco !!!

Forumindex Forums Modellen Astra Ramen beslaan constants na uitzetten airco !!!

• Dit onderwerp is leeg.
21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    mik83

Hallo leden. Ik zit met het volgende probleem bij voorbaat zeg ik we hebben ook niet het beste weer op moment. Zal effe opnoemen ongv3 maand geleden airco laten repareren draait weer als een zonnetje tevens afgevuld. Maar nu komt het reed vandaag lekker naar airco aan anders beslaan me ramen. Zoals altijd zet ik ongv 10 min voor aankomst de airco uit. Maar slaat het echt binnen 1 à 2 min helemaal dicht alle ruiten echt behoorlijk irritant. Al tijdje last van. Wat zou het probleem kunnen zijn ??? Maar als ik de airco weer aanzet is ie zo weer omtwasemt. Dus de airco werkt wel. Hopelijk weten jullie informatie voor mij. Mvg mik83

Opeltje17
      Deelnemer

@mik83 wrote:

Hallo leden. Ik zit met het volgende probleem bij voorbaat zeg ik we hebben ook niet het beste weer op moment. Zal effe opnoemen ongv3 maand geleden airco laten repareren draait weer als een zonnetje tevens afgevuld. Maar nu komt het reed vandaag lekker naar airco aan anders beslaan me ramen. Zoals altijd zet ik ongv 10 min voor aankomst de airco uit. Maar slaat het echt binnen 1 à 2 min helemaal dicht alle ruiten echt behoorlijk irritant. Al tijdje last van. Wat zou het probleem kunnen zijn ??? Maar als ik de airco weer aanzet is ie zo weer omtwasemt. Dus de airco werkt wel. Hopelijk weten jullie informatie voor mij. Mvg mik83

Lekkage in de auto, of een nat interieur filter(pollen filter) misschien een verstopte afvoer.

soepkiepe
        Deelnemer

luchtcirculatie klep ff anders zetten.
          je hebt hem nu waarschijnlijk zo staan dat ie de lucht in de auto circuleert , je moet hem zo zetten dat ie de buitenlucht pakt.
          dat is de schakelaar met het autotje er op en zo pijl die half rond loop zeg maar.

en zoals hier boven gepost is, interieur filter vervangen.
          weet niet wat voor auto je hebt, maar bij oudere auto’s worden deze altijd vergeten.
          zit onder je parafaan plaat

Anoniem

Als je de airco aanzet word de verdamper steenkoud. Daar gaat ook veel condens opzitten. Zodra je de airco uitzet. Warmt de vardamper weer op je mag wel zeggen ontdooit. Dan komt al dat vocht ook weer vrij. Dan kan je in bepaalde weersomstandigheden hebben dat alles bestaat zodra je de airco uitzet.

Astra16VClub
            Deelnemer

Of je hebt je recirculatie nog aan staan

Deze knop:

Of de recirculatieklep blijft hangen waardoor er geen verse lucht in je auto komt. Dit kun je testen door de ventilatoren op zijn hardst te zetten, het knopje in te drukken en luisteren of hij dan harder of zachter gaat blazen. Als dit niet het geval is dan blijft je klep hangen en beslaan je ramen idd zeer snel

soepkiepe
              Deelnemer

dat knopje bedoel ik dus ook ;)

mik83

leden bedankt voor reacties

effe reageren op alle hulp reacties.

Intrieur-filter is ook vervangen, degene achter daschboard kastje, het reculatie-knopje staat uit, maak ik nooit gebruik van eigenlijk.

Maar wil wat dingen toevoegen, bv je hebt je verwarmings knop,kan je hem kouder of warmer zetten. bv heb ik de airco uitstaan. werkt de temp regelaar niet helemaal goed ( bv moet het echt helemaam naar koud draaien dan begint ie goed koude lucht te blazen ) maar als ik me airco heb aan staan reageert ie weer wel goed ( zet ik de draaiknop dan ik het midden dus beetje koud /warm lauw achtig reageert ie goed.

En nog steeds na mijn mening werkt me thermosstaat niet helemaal correct, kan het daarmee te maken hebben, of zoek ik nu te ver door ??

nou ik hoor het wel gr mik83

Tusk
                  Deelnemer

regen en temperaturen rond t vriespunt beslaan mijn ramen zelfs met airco (die werkt) en zijn alleen de vlakken waar direct de blazer opstaat zijn niet beslagen. Vorig jaar ook al, nu weer (ook met nieuw interieur filter). Misschien een astra kwaaltje? Heb er met mijn vectra nooit last van gehad.

stefanDTI

Werkt je Recirculatie klep nog wel goed ?
                      zit er vuil onder de parafaanplaat bij de inlaat van de kachel ??

of idd lekkage in de auto.

Tusk
                      Deelnemer

hoe controleer ik op lekkages en hoe weet ik of de goed werkt

wim-v6
                        Deelnemer

Ramen beslaan Direct na uitzetten Airco is niet raar, dat gebeurd gewoon..

je kan het beste weg rijden zonder de airco te gebruiken (mijn ramen beslaan nouwelijks trouwens, mijn airco is nog leeg, en werkt dus niet / Vectra-B)

vandaag wel interieurfilter vervangen, dat Scheelt al een heel end op het beslaan van de ramen..

p.s. mijn ramen beslaan ook als ik de airco uit zet bij natr weer!!! en dit gebeurt bij:

– mijn vorige Vectra-B
                          – mijn huidige Vectra-B Stationwagen
                          – Mijn Astra-F Stationwagen 1993
                          – Mijn Mercedes-Benz Atego Vrachtwagen
                          – Mijn Vorige Mercedes-Benz Atego Vrachtwagen
                          – ook bij de DAF’s die ik ervoor heb gereden
                          – ook bij onze SPLINTERNIEUWE Mercedes-Benz Sprinters met Climate control, als je de boel op ECO (=Airco pomp uit) zet met regenachtig weer

Willem

midnight black
                          Deelnemer

Ruiten aan de binnenkant eens goed schoonmaken scheelt ook!

wim-v6
                            Deelnemer

Klopt, alleen valt er weinig schoon te maken aan een net afgeleverd MB bus, vers opgehaald bij de MB, zag de Airco aan, denk zet m uit, huppa beslagen… en dat met het raam op een kier..

Willem

stefanDTI

even het dashboardkastje eruit halen en kijken als je de recirculatieklepknop bedient of de klep nog heen en weer gaat.

bij mij was er dit aan de hand , en daarom besloegen de ramen van de GTC steeds.

mik83

Goed dat er word gereageerd, iedereen van de forum draagt weer steentje bij, bedankt. Mijn reculatie klep werkt niet meer naar behoren, dat geef ik toe , het motortje hapert!!! 1e keer gaat ie goed dicht hoor je hem mooi dicht klappen, maar als ik hem dan weer uitschakelt lijkt het net een leeg lopende batt als ie de klep weer open wil zetten. Bekent probleem van astra g ! Iemand vaker aan deze klus begonnen ? Of handige om hem weer als een zonnetje open en dicht te laten gaan? Ik weet in ieder geval zeker dat ie nu open staat. Dus krijg lucht van buiten. Daarom zit ik ook niet meer aan het knopje hahah . Oke leden ben weer benieuwd naar de reacties Mvg mik83

akonings

Hij pakt pas lucht van buiten als je ‘m dicht hoort klappen ..! Als ‘ie open staat kun je met je vingers de bladen van de ventilator voelen; en als die hele toeter naar voren is geklapt sluit ‘ie af en pakt ‘ie lucht van buiten..
                                    Ik heb ipv het motortje gangbaar gemaakt gewoon het stekkertje dr van losgetrokken. sleazy and dirty maar dat loste het wel op voor mij.

Baas J.
                                    Deelnemer

Kheb nog een complete kachelunit liggen met alles er op en r aan, zou je zelfs kunnen gebruiken om achteraf airco in te bouwen in een Astra G.

okkie-001
                                      Deelnemer

kan ik hier even op in haaken ?
                                        mijn Recirculatieklep werkt ok niet goed dus word hij ook niet meer gebruikt

maar hoort de kap nu open of dicht te staan ?
                                        voor mijn is open : vingers weg :thumbup

michel

stefanDTI

Zoals op de eerste foto van mij pakt hij lucht van buiten.

okkie-001
                                          Deelnemer

dankje

ik heb deze en heb hem ook zo staan

ps. sorry voor topic vervuil
                                            michel

vla007
                                            Deelnemer

@stefanDTI wrote:

even het dashboardkastje eruit halen en kijken als je de recirculatieklepknop bedient of de klep nog heen en weer gaat.

bij mij was er dit aan de hand , en daarom besloegen de ramen van de GTC steeds.

Waar heb je die nieuwe klep of complete recirculatiepomp vandaan, mijn ma heeft hetzelfde probleem?

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
                                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.