Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Ramen beslaan constants na uitzetten airco !!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 december 2012 om 16:53 #17253781
Hallo leden. Ik zit met het volgende probleem bij voorbaat zeg ik we hebben ook niet het beste weer op moment. Zal effe opnoemen ongv3 maand geleden airco laten repareren draait weer als een zonnetje tevens afgevuld. Maar nu komt het reed vandaag lekker naar airco aan anders beslaan me ramen. Zoals altijd zet ik ongv 10 min voor aankomst de airco uit. Maar slaat het echt binnen 1 à 2 min helemaal dicht alle ruiten echt behoorlijk irritant. Al tijdje last van. Wat zou het probleem kunnen zijn ??? Maar als ik de airco weer aanzet is ie zo weer omtwasemt. Dus de airco werkt wel. Hopelijk weten jullie informatie voor mij. Mvg mik83
21 december 2012 om 18:40 #18086622@mik83 wrote:
Hallo leden. Ik zit met het volgende probleem bij voorbaat zeg ik we hebben ook niet het beste weer op moment. Zal effe opnoemen ongv3 maand geleden airco laten repareren draait weer als een zonnetje tevens afgevuld. Maar nu komt het reed vandaag lekker naar airco aan anders beslaan me ramen. Zoals altijd zet ik ongv 10 min voor aankomst de airco uit. Maar slaat het echt binnen 1 à 2 min helemaal dicht alle ruiten echt behoorlijk irritant. Al tijdje last van. Wat zou het probleem kunnen zijn ??? Maar als ik de airco weer aanzet is ie zo weer omtwasemt. Dus de airco werkt wel. Hopelijk weten jullie informatie voor mij. Mvg mik83
Lekkage in de auto, of een nat interieur filter(pollen filter) misschien een verstopte afvoer.
21 december 2012 om 19:36 #18086623luchtcirculatie klep ff anders zetten.
je hebt hem nu waarschijnlijk zo staan dat ie de lucht in de auto circuleert , je moet hem zo zetten dat ie de buitenlucht pakt.
dat is de schakelaar met het autotje er op en zo pijl die half rond loop zeg maar.en zoals hier boven gepost is, interieur filter vervangen.
weet niet wat voor auto je hebt, maar bij oudere auto’s worden deze altijd vergeten.
zit onder je parafaan plaat21 december 2012 om 19:42 #18086624AnoniemLid sinds:
1 January 1970Als je de airco aanzet word de verdamper steenkoud. Daar gaat ook veel condens opzitten. Zodra je de airco uitzet. Warmt de vardamper weer op je mag wel zeggen ontdooit. Dan komt al dat vocht ook weer vrij. Dan kan je in bepaalde weersomstandigheden hebben dat alles bestaat zodra je de airco uitzet.
21 december 2012 om 23:01 #18086625Of je hebt je recirculatie nog aan staan
Deze knop:
Of de recirculatieklep blijft hangen waardoor er geen verse lucht in je auto komt. Dit kun je testen door de ventilatoren op zijn hardst te zetten, het knopje in te drukken en luisteren of hij dan harder of zachter gaat blazen. Als dit niet het geval is dan blijft je klep hangen en beslaan je ramen idd zeer snel
21 december 2012 om 23:05 #18086626dat knopje bedoel ik dus ook ;)
22 december 2012 om 11:31 #18086627leden bedankt voor reacties
effe reageren op alle hulp reacties.
Intrieur-filter is ook vervangen, degene achter daschboard kastje, het reculatie-knopje staat uit, maak ik nooit gebruik van eigenlijk.
Maar wil wat dingen toevoegen, bv je hebt je verwarmings knop,kan je hem kouder of warmer zetten. bv heb ik de airco uitstaan. werkt de temp regelaar niet helemaal goed ( bv moet het echt helemaam naar koud draaien dan begint ie goed koude lucht te blazen ) maar als ik me airco heb aan staan reageert ie weer wel goed ( zet ik de draaiknop dan ik het midden dus beetje koud /warm lauw achtig reageert ie goed.
En nog steeds na mijn mening werkt me thermosstaat niet helemaal correct, kan het daarmee te maken hebben, of zoek ik nu te ver door ??
nou ik hoor het wel gr mik83
22 december 2012 om 16:53 #18086628regen en temperaturen rond t vriespunt beslaan mijn ramen zelfs met airco (die werkt) en zijn alleen de vlakken waar direct de blazer opstaat zijn niet beslagen. Vorig jaar ook al, nu weer (ook met nieuw interieur filter). Misschien een astra kwaaltje? Heb er met mijn vectra nooit last van gehad.
22 december 2012 om 17:07 #18086629Werkt je Recirculatie klep nog wel goed ?
zit er vuil onder de parafaanplaat bij de inlaat van de kachel ??of idd lekkage in de auto.
22 december 2012 om 17:54 #18086630hoe controleer ik op lekkages en hoe weet ik of de goed werkt
22 december 2012 om 19:55 #18086631Ramen beslaan Direct na uitzetten Airco is niet raar, dat gebeurd gewoon..
je kan het beste weg rijden zonder de airco te gebruiken (mijn ramen beslaan nouwelijks trouwens, mijn airco is nog leeg, en werkt dus niet / Vectra-B)
vandaag wel interieurfilter vervangen, dat Scheelt al een heel end op het beslaan van de ramen..
p.s. mijn ramen beslaan ook als ik de airco uit zet bij natr weer!!! en dit gebeurt bij:
– mijn vorige Vectra-B
– mijn huidige Vectra-B Stationwagen
– Mijn Astra-F Stationwagen 1993
– Mijn Mercedes-Benz Atego Vrachtwagen
– Mijn Vorige Mercedes-Benz Atego Vrachtwagen
– ook bij de DAF’s die ik ervoor heb gereden
– ook bij onze SPLINTERNIEUWE Mercedes-Benz Sprinters met Climate control, als je de boel op ECO (=Airco pomp uit) zet met regenachtig weerWillem
22 december 2012 om 19:59 #18086632Ruiten aan de binnenkant eens goed schoonmaken scheelt ook!
22 december 2012 om 20:01 #18086633Klopt, alleen valt er weinig schoon te maken aan een net afgeleverd MB bus, vers opgehaald bij de MB, zag de Airco aan, denk zet m uit, huppa beslagen… en dat met het raam op een kier..
Willem
23 december 2012 om 10:25 #18086634even het dashboardkastje eruit halen en kijken als je de recirculatieklepknop bedient of de klep nog heen en weer gaat.
bij mij was er dit aan de hand , en daarom besloegen de ramen van de GTC steeds.
23 december 2012 om 18:33 #18086635Goed dat er word gereageerd, iedereen van de forum draagt weer steentje bij, bedankt. Mijn reculatie klep werkt niet meer naar behoren, dat geef ik toe , het motortje hapert!!! 1e keer gaat ie goed dicht hoor je hem mooi dicht klappen, maar als ik hem dan weer uitschakelt lijkt het net een leeg lopende batt als ie de klep weer open wil zetten. Bekent probleem van astra g ! Iemand vaker aan deze klus begonnen ? Of handige om hem weer als een zonnetje open en dicht te laten gaan? Ik weet in ieder geval zeker dat ie nu open staat. Dus krijg lucht van buiten. Daarom zit ik ook niet meer aan het knopje hahah . Oke leden ben weer benieuwd naar de reacties Mvg mik83
24 december 2012 om 07:41 #18086636Hij pakt pas lucht van buiten als je ‘m dicht hoort klappen ..! Als ‘ie open staat kun je met je vingers de bladen van de ventilator voelen; en als die hele toeter naar voren is geklapt sluit ‘ie af en pakt ‘ie lucht van buiten..
Ik heb ipv het motortje gangbaar gemaakt gewoon het stekkertje dr van losgetrokken. sleazy and dirty maar dat loste het wel op voor mij.25 december 2012 om 22:32 #18086637Kheb nog een complete kachelunit liggen met alles er op en r aan, zou je zelfs kunnen gebruiken om achteraf airco in te bouwen in een Astra G.
25 december 2012 om 23:03 #18086638kan ik hier even op in haaken ?
mijn Recirculatieklep werkt ok niet goed dus word hij ook niet meer gebruiktmaar hoort de kap nu open of dicht te staan ?
voor mijn is open : vingers weg :thumbupmichel
25 december 2012 om 23:09 #18086639Zoals op de eerste foto van mij pakt hij lucht van buiten.
25 december 2012 om 23:50 #18086640dankje
ik heb deze en heb hem ook zo staan
ps. sorry voor topic vervuil
michel14 januari 2013 om 22:10 #18086641@stefanDTI wrote:
even het dashboardkastje eruit halen en kijken als je de recirculatieklepknop bedient of de klep nog heen en weer gaat.
bij mij was er dit aan de hand , en daarom besloegen de ramen van de GTC steeds.
Waar heb je die nieuwe klep of complete recirculatiepomp vandaan, mijn ma heeft hetzelfde probleem?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.